וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד נתניהו: 18 עצורים בעימותים בין שוטרים למפגינים בכביש 1

עשרות מפגינים צועדים ממחלף חמד לבלפור בדרישה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות. במשטרה טענו כי התהלוכה לא אושרה, ופרצו עימותים במקום. "לא נאפשר למשטרה להיות הזרוע הארוכה של נתניהו ולפגוע במוחים". חד"ש הצטרפה למחאה וארגנה השבוע הפגנות "דגלים אדומים"

בווידאו: עימותים בין שוטרים למפגינים נגד נתניהו בדרך לי-ם/צילום: הדגלים השחורים ואמהות נגד אלימות משטרה; עריכה: שאול אדם

18 מפגינים נעצרו היום (שבת) במהלך צעדת מחאה שקיימו בדרך לירושלים, בדרישה להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות. מארגני המחאה טענו שנעצרו 23 מפגינים. לטענת המשטרה, לא ניתן אישור לקיום הצעדה והמפגינים נעצרו בעימותים שהתפתחו עם הכוחות שהקיעו למקום כדי לעצור אותה. התהלוכה שהתקיימה בהשתתפות עשרות מוחים, היא חלק מהמחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המתקיימת זה השבוע ה-21 ברציפות.

הצעדה יצאה ממחלף חמד ומתוכננת להסתיים במוקד ההפגנות הראשי, מול מעון נתניהו ברחוב בלפור בירושלים. בין המשתתפים בצעדה היו גם חברי הכנסת עפר שלח ומשה יעלון (יש עתיד-תל"ם). כוחות המשטרה הקימו כמה מחסומים במטרה לבלום את התקדמות המפגינים ולהוריד אותם מצירי התנועה בכביש 1. בניגוד לדברי המשטרה, המפגינים טוענים כי פנו השבוע לגורמים הרלוונטיים לתאם את הצעדה.

צעדת מחאה בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ממחלף חמד עד לירושלים בכביש 1. 14 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עימותים בין מפגינים לשוטרים, בכביש 1, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בתנועת "אין מצב" טענו לאלימות משטרתית כלפי המפגינים. "לא נאפשר למשטרה להיות הזרוע הארוכה של ראש הממשלה ולפגוע במוחים", מסרו. "אלימות משטרת ירושלים למול המוחים ובעיקר למול מחאת הצוללות תיענה על ידינו בצעדה גדולה יותר ובהפגנות גדולות יותר בבלפור מול ביתו של ראש ממשלה נאשם בפלילים".

עוד בוואלה!

עשרות תקיפות ורק שבעה אישומים: ארבעה חודשי אלימות כלפי מפגינים נגד נתניהו

לכתבה המלאה
צעדת מחאה בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ממחלף חמד עד לירושלים בכביש 1. 14 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עימותים בכביש 1, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90
צעדת מחאה בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ממחלף חמד עד לירושלים בכביש 1. 14 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מעצר מפגינים בכביש 1, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בתנועת "קומי ישראל" מסרו כי משטרת ירושלים הפכה לגוף פוליטי. "מצער מאד שהמיליציות החמושות של אוחנה לא מתעסקות בכזו אובססיביות בפרשת הצוללות, כמו שהן מתעסקות בצוללות מתנפחות של מפגינים", נמסר. "משטרת ירושלים מוכיחה שוב שהפכה לגוף פוליטי, ובמקום לאבטח את המפגינים - בוחרת לאבטח את השקרים של נתניהו".

"בזמן שאזרחי ישראל קורסים נפשית וכלכלית בעקבות כישלון ניהול משבר הקורונה, ראש הממשלה ממשיך לשקר ולהסתיר מהציבור את ההימורים הכושלים שלו, שהרסו את החיים ואת העתיד של כולנו", הוסיפו בתנועה. "אנחנו לא מוכנות לחכות 30 שנה בשביל לגלות איך החלטות פוליטיות ולא מקצועיות שלו הובילו אותנו למחדל הגדול ביותר שידענו. אנחנו דורשות לחשוף את הפרוטוקולים של הקורונה עכשיו".

צעדת מחאה בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ממחלף חמד עד לירושלים בכביש 1. 14 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מעצרים בכביש 1, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל, מתקיימים אירועי מחאה בשורת מוקדים בצפון הארץ, אותם מארגת תנועת חד"ש. בין המקומות בהם נערכות הפגנות "דגלים אדומים": טייבה, עכו, שפרעם, סכנין, דיר חנא וחיפה, שם ייערך האירוע הראשי בהשתתפות ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת).

"אחרי התבוסה של דונלד טראמפ בארצות הברית, הגיע הזמן גם לסלק את מורשת הברית בין טראמפ ונתניהו - לזרוק לאשפה את עסקת המאה ותכנית הסיפוח", נמסר מח"כ סלימאן לקראת ההפגנות. "הוא רע לערבים, הוא רע ליהודים, הוא רק לכלכלה והוא רע לדמוקרטיה. כמו טראמפ גם הוא יסתלק".

צעדת מחאה בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות ממחלף חמד עד לירושלים בכביש 1. 14 בנובמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עימותים בכביש 1, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

תהלוכת מחאה נוספת צפוייה לצאת בשעה 19:00 מרחוב הפורצים בירושלים, סמוך לדירתו הפרטית של נתניהו, ולצעוד להפגנה השבועית מול המעון ברחוב בלפור. הפגנה נוספת מתוכננת מול ביתו של נתניהו בקיסריה בשעה 20:00, ובמקביל צפיה גם לצאת צעדה מכיכר הבימה. בנוסף, התנועה לאיכות השלטון תפגין בכיכר רבין ובכיכר הבימה בשעה 19:30, בדרישה להעמיק את החקירה בפרשת הצוללות, לאור העתירה שהגישה ומתנהלת בימים אלה בבג"ץ.

גריפיטי רוסס סמוך לשלט מחאה נגד נתניהו: "רבין הנאצי"

ברקע ההפגנות, המתח בין תנועת מהמחאה למתנגדיה ממשיך להחריף, כשאתמול בתל אביב רוססה כתובת שנאה נגד ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין - זו הפעם השלישית. בחזית של אחת ממרפסות הבניין שעליו רוססה הכתובת, ברחוב קינג ג'ורג' בעיר, תלוי שלט גדול של תנועת "קריים מיניסטר".

כתובת גרפיטי נגד ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שרוססה ליד סמוך לשלט מחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב. 14 בנובמבר 2020. ללא, אתר רשמי
פעם שלישית בעיר. כתובת השנאה נגד רבין, אתמול/אתר רשמי, ללא

מארגני המחאה טענו כי מדובר בהשלכות ההסתה מצד ראש הממשלה. "זהו ניסיון שפל להלך אימים על אנשינו מצד פחדנים שהגיעו למקום כגנבים בלילה", נמסר. "זה המשך ישיר של ההסתה הישירה מבלפור כלפי מפגינים ומתנגדי משטר, שמעידה על אובדן העשתונות שלך כמי שמבין שסוף שלטונו קרב".

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully