וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים מתחילים ללחוץ על טראמפ: שתף את ביידן בתדרוכי המודיעין

עודכן לאחרונה: 13.11.2020 / 6:24

חלק מבעלי בריתו של הנשיא הרפובליקני דוחקים בו לאפשר ליריבו לקבל גישה לעדכונים הביטחוניים, אפילו שהם טרם הכירו בניצחונו. ביידן, שיהיה הנשיא הקתולי השני בתולדות ארה"ב, שוחח עם האפיפיור. הדמוקרטים בקונגרס: "על הרפובליקנים להכיר במציאות"

בווידאו: ג'ו ביידן מגיב להתבצרות דונלד טראמפ/צילום: רויטרס

רפובליקנים נוספים הצטרפו היום (חמישי) לקריאות המופנות אל הנשיא דונלד טראמפ לשתף בתדרוכים מודיענים את ג'ו ביידן, על אף שהם טרם הכירו בו בתור נשיא ארצות הברית הנבחר. רובם נותרו מאחורי הקמפיין של הנשיא המנסה לערער על תוצאות הבחירות מ-3 בנובמבר בבתי המשפט, בטענה - שאינה מגובה בראיות - לזיופים נגדו. גורמים רשמיים במדינות המפתח טוענים שלא היו זיופים נרחבים שהשפיעו על התוצאות.

כמה מדינות בודדות טרם הכריזו על תוצאות סופיות, אך ביידן כבר זכה במספיק מדינות מפתח כדי לחצות את רף 270 האלקטורים הדרושים לניצחון לפי תחזיות כל רשתות הטלוויזיה. הוא גם זוכה בסך הקולות הכללי, עם יתרון של 5.2 מיליון על טראמפ, שהם כ-3.4%.

בין הקולות שהצטרפו לקריאות לממשל טראמפ לאפשר לביידן גישה לתדרוכי המודיעין היומיים הם כמה סנאטורים בולטים, בהם לינדזי גרהאם. "אני חושב, כן", אמר גרהאם, אחד מתומכיו הקולניים של טראמפ, כשנשאל בנושא.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטקס לציון יום שביתת הנשק בבית הקברות הצבאי בארלינגטון, 11 בנובמבר 2020. רויטרס
ללא אירועים, רק ציוצים. טראמפ בטקס לציון יום שביתת הנשק, אתמול/רויטרס

ג'ון קורנין, סנאטור רפובליקני בכיר נוסף, אמר כי אינו רואה סיכון גבוה ביחס לכך. "זה חלק מהמעבר. וכן, אם הוא למעשה ינצח בסופו של דבר, אני חושב שהם צריכים להיות מסוגלים לתפקד", הוסיף. עם זאת, הוא עדיין מסרב להכיר בניצחון של ביידן.

מי שמתנגד לרעיון הוא קווין מקארתי, מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים. "הוא לא הנשיא עכשיו. אני לא יודע אם הוא יהיה הנשיא ב-20 בינואר", הוסיף בעל בריתו של טראמפ.

סימן משמעותי נוסף להיחלשות התמיכה במאמצים המשפטיים של טראמפ, הוא מאמר המערכת בעיתון ה"לאס וגאס ריוויו-ג'ורנל", שבבעלות התורם הרפובליקני הגדול שלדון אדלסון, שבו נכתב כי טראמפ "מבקש לעכב את הבלתי נמנע".

"אין ראיות לכך שהונאה הובילה להפסד של טראמפ בבחירות, לא משנה כמה הנשיא מצייץ את ההפך ותומכיו רוצים בכך", נכתב במאמר המערכת.

עוד בוואלה!

ביידן בחר לראש הסגל את רון קליין, שהוביל את המאבק באבולה בממשל אובמה

לכתבה המלאה

קארל רוב, סגן ראש הסגל הבית הלבן של הנשיא הרפובליקני לשעבר ג'ורג' בוש, כתב בוול סטריט ג'ורנל כי "ברגע שימיו בבית המשפט יסתיימו, הנשיא צריך לעשות את שלו כדי לאחד את המדינה ולהוביל את חילופי השלטון בשלווה".

קבוצה של מנהיגים בולטים לשעבר בעולם, המכונה "הזקנים", בראשות נשיאת אירלנד לשעבר מרי רובינסון, דחקה אף היא בטראמפ לקבל את התבוסה שלו, מחשש שהוא "מסכן את תפקודה של הדמוקרטיה האמריקנית". מאז שכלי התקשורת הגדולים הכתירו את ביידן כמנצח, טראמפ שמר על לוח זמנים ציבורי מינימלי, והעדיף במקום זאת להעביר את טענותיו לטוויטר.

ההכנות לממשל ביידן: מאבק בקורונה תחילה

ביידן, בינתיים ממשיך להיערך לקראת כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר, והוא שוחח היום עם האפיפיור פרנציסקוס. ביידן יהיה הנשיא הקתולי השני בלבד בהיסטוריה של ארצות הברית. ביידן הודה לאפיפיור על "ברכתו וברכותיו", ואמר לו שהוא רוצה לעבוד יחד בנושאים מסוימים, כולל טיפול בעניים, טיפול בשינויי האקלים וקבלת פנים למהגרים ופליטים.

בקונגרס, בכירי הדמוקרטים תקפו את עמיתיהם הרפובליקנים על סירובם להכיר בניצחון של מועמד מפלגתם, וקראו לשלב כוחות במאבק במגיפת הקורונה, שמשתוללת מחוף לחוף בארצות הברית.

שני הדמוקרטים הבכירים בקונגרס - יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי והסנאטור צ'אק שומר - שוחחו היום עם ביידן ואמרו כי על הרפובליקנים "להכיר במציאות". לדברי שומר, עליהם "לחדול מתעלולי הבחירות, שבהן הנשיא טראמפ כבר הפסיד" ולהתמקד במשבר הבריאותי והכלכלי שיצרה מגיפת הקורונה.

נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן בצאתו מהתדרוך לתקשורת בוילמינגטון, צפון קרוליינה, ארה"ב 10 בנובמבר 2020. AP
הביע מחויבות לאיחוד המדינה לאחר מסע בחירות קשה. הנשיא הנבחר ביידן/AP

פלוסי אמרה כי ביידן, שלו יש ותק של חמישה עשורים בתור סנאטור וסגן נשיא, "מכיר את השטח" ויסתדר עם העברת השלטון. עם זאת, הדמוקרטית הבכירה ביותר בקונגרס הוסיפה: "זה מצער מאוד שהרפובליקנים החליטו שהם לא מכבדים את רצון העם".

הנשיא הנבחר הודה להם בהצהרה שפרסם, על ברכותיהם לרגל זכייתו בבחירות, ו"הביע את מחויבותו לאיחוד המדינה לאחר מסע בחירות קשה". שלושת המנהיגים דנו גם בהתפרצות נגיף הקורונה והמשבר בכלכלת המדינה, ואמרו כי אמריקנים רבים מתמודדים עם "כאב כלכלי הולך וגובר".

בשלב זה, ביידן מתמקד בתכנון הממשל שלו, ותשומת הלב צפויה לעבור לבחירות שיבצע לתפקידים מרכזיים בקבינט לפני כניסתו לתפקיד. בצוותו אמרו כי ביידן נפגש עם יועצי המעבר בחמישי האחרון בדלאוור. המינוי הראשון אותו ביצע, הוא היועץ הוותיק רון קליין שמונה לראש מטה הבית הלבן. קליין צפוי לשאת בתפקיד מוביל במאבק של ביידן במגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully