וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורית רבליס: "בצה"ל עוד לא הכירו בי כטאלנט"

6.11.2020 / 7:45

הדוגמנית דורית רבליס רגילה להיות עסוקה. בין בית הספר לפרויקטים בחו"ל, כמעט ולא היה לה רגע דל. אבל אז הגיעה הקורונה ועצרה הכול. לאחרונה, היא חוזרת לשגרה - אבל קצת אחרת. עם גיוס לצה"ל, זוגיות טריה, קמפיינים חדשים וסערת רשת עם עידן חביב. ריאיון

קמפיין אביב קיץ טופשופ בכיכוכבה של דורית רבליס/Theo Wenner

ביום ראשון צעדה דורית רבליס בת ה-18 אל לשכת הגיוס, והפכה להיות חיילת מן המניין בצבא ההגנה לישראל. רבליס, אחת הדוגמניות הישראליות העסוקות עם רזומה בינלאומי מרשים שכולל שורת מותגי על, מגזינים נחשבים ועבודה עם מעצבים בולטים, עלתה על מדי הזית, אספה את התלתלים הזהובים שהפכו לסימן ההיכר שלה וקיבלה מספר אישי. בריאיון עם וואלה! אופנה, מספרת הדוגמנית, שתחגוג בחודש הבא יום הולדת 19, כי היא למעשה כבר הייתה אמורה להתגייס לפני כחצי שנה. ואולם, כמו לא מעט דברים שהושפעו בגלל הנגיף - גם כאן זה המקרה, והגיוס שלה נדחה עקב התפשטות מגיפת הקורונה.

אין חשש שהגיוס יפגע לך בקריירה?
"מאוד. זה החשש העיקרי שלי. כרגע התגייסתי לכלל צה"לי, עוד לא קיבלתי גם אישור לאמן פעיל. לא הכירו בי כטאלנט. אני מנסה להשיג אישורים שיאפשרו לי להמשיך לעבוד ולפתח את הקריירה, תוך כדי שירות משמעותי כמובן".

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

דורית רבליס צה"ל מדים. יח"צ,
עלתה על מדי צה"ל. דורית רבליס ביום הגיוס/יח"צ

הקורונה, כמצופה, לא רק דחתה את הגיוס של רבליס, אלא גם ביטלה לה לא מעט פרויקטים ואילצה אותה לשבת חודשים ארוכים בבית. "לא טסתי ממרץ, זה הכי הרבה זמן שנשארתי ברצף בארץ", היא מספרת.

מה התבטל לך?
"קמפיין למנגו, שער למגזין אל. אלו דברים שהתבטלו ולא נדחו, ואין לי ברירה אלא להשלים עם זה. זו בעיה עולמית שמשפיעה על כולם".

אז מה עשית בתקופה הזו?
"התחברתי לחופש שלי. במשך חמש שנים עבדתי תוך כדי הלימודים בבית הספר. לא באמת היה לי זמן לנוח, להיות עם עצמי, להבין מי אני. אז ניצלתי את זה שהתפנה לי זמן. התחלתי לגלוש, הבאתי תופים הביתה וגם הצקתי קצת להורים שלי", היא צוחקת, "מצאתי פתאום זמן ליצור לעצמי תחביבים".

עוד בוואלה! אופנה

אריאל הלוי: "הצלם אמר לי להתפשט - אמרתי לו שאין מצב"

לכתבה המלאה
דורית רבליס קסטרו. שרבן לופו,
"בזמן הקורונה התחלתי לגלוש, הבאתי תופים, יצרתי לעצמי תחביבים". דורית רבליס לקסטרו/שרבן לופו

למרות הקרקוע של רבליס לישראל, למרות הזמן הפנוי ולמרות שאין טיסות באופק ואין פרויקטים בינלאומיים, היא המשיכה לעבוד, עד כמה שניתן. רק בתקופה האחרונה הצטלמה רבליס, שמיוצגת בסוכנות R&R של רוברטו ורותם גור לקמפיינים של קסטרו, עבורם היא משמשת פרזנטורית, למעצבת שמלות הכלה ברטה ולקמפיין זוגי עם בן הזוג החדש, רון לוי, למותג השעונים ג'י-שוק. הזוגיות הטרייה עם הדוגמן נחשפה בעיצומה של סערת רשת שבה הייתה מעורבת רבליס בעל כורחה, מה שגרם לרבים לתהות אם מדובר בתעלול יח"צני שנועד להסיט ממנה את האש.

אז מה בדיוק היה שם? אם תשאלו את רבליס, היא תסכם לכם את הפרשה במשפט אחד: "קיבלתי חתיכת מתקפה מעמודי מעריצים של ירדן ג'רבי ועידן חביב". אבל האמת היא, שזה הרבה יותר כואב מזה, וחושף את הקלות שבכתיבת הודעות נאצה ברשתות החברתיות. נראה כי רבליס, כמעט לראשונה בחייה, הייתה קורבן לאלימות מכוערת ברשתות, בריונות אמיתית. הכול התחיל בכמה לייקים מצד הזמר לתמונות בחשבון האינסטגרם הפרטי של הדוגמנית, אחרי שזו נכחה בהופעה שלו. משתמשים באינסטגרם שזיהו זאת, צופים אדוקים של "הישרדות VIP" שייחלו לזוגיות בין עידן חביב לירדן ג'רבי, פתחו במתקפה חסרת תקדים כלפי רבליס. התוקפים טענו כי יש בינה לבין חביב ישנו רומן, כזה שימנע מהתממשות הקשר בינו לבין ג'רבי. התוקפים ברשת לא צינזרו מילים קשות, קללות של ממש.

"מי את בכלל מסכנה, מפגרת, רק מחפשת צומי. תעשי טובה, תמחקי את העמוד ותשני את הזהות שלך. זה יעשה רק טוב לעולם", נכתב לה בתגובה לאחת התמונות שלה. על תמונה אחרת הושארה לה התגובה: "סוטציונרית מספר אחת בישראל חברים. עוד לא ניקתה את החלב מהפה ועושה סטוצים עם בני 40, אני מתה. כמה מושפלת את, את לא מבינה". התגובות הרעות לא היו רק לתמונות של רבליס באינסטגרם, אלא גם נכתבו לה בהודעות פרטיות. "תגידי, מה הקטע? איך היה הסטוץ עם עידן חביב בן ה-40? יכול להיות אבא שלך. מזועזעת, איכס. לכי תלמדי חינוך מיני לפני שאת מקיימת יחסי מין עם בחור בן 40, זה נקרא פדופיליה", נכתב לה מטעם אחד מעמודי המעריצים של עידן חביב וירדן ג'רבי.

כשהתחלת לקבל את תגובות הנאצה האלו, הבנת בכלל על מה מדובר?
"לא הבנתי. אני הייתי בחדר שלי, בבידוד. התנתקתי מהטלפון. קמתי בבוקר והסתכלתי על המסך וראיתי ים הודעות, הצפה. התחלתי לקרוא מה כתבו לי וזה היה ממש לא נעים. לא נחמד לקבל פתאום הודעות כאלה על הבוקר ולא להבין אפילו למה. למה זה מגיע לי? מאיפה זה בא? עמוד מעריצים אחד כתב לי בפרטי לא להתייחס למתקפה, שהכול בסדר. אז מהסקרנות שאלתי אותו על מה כל הבלאגן, למה מקללים אותי פתאום? הם אמרו שעידן עשה לי עוקב ולייקים. פתאום הבנתי על מה הסערה ונרגעתי. צריך לקחת דברים בפרופורציה".

דורית רבליס מגזין porter. david luraschi,
"הייתי בלי הטלפון וכשקמתי בבוקר ראיתי מתקפה. לא הבנתי למה זה מגיע לי". רבליס למגזין פורטר/david luraschi

דיברת עם עידן? סיפרת לו מה את עוברת?
"לא. אני בחורה מספיק חזקה כדי להתמודד עם דברים כאלה, אני גם בטוחה שאצטרך להתמודד עם עוד דברים כאלה בעתיד, אז הכול בסדר".

זאת פעם ראשונה שהיית קורבן לאלימות ברשת?
"ברמה כזאת, כן. אבל אני התמודדתי עם זה טוב בזכות הסביבה התומכת שלי. מה שחשוב להבין זה שיש ילדים שלא יכולים להתמודד עם זה כמוני, ואנשים צריכים לחשוב פעמיים לפני שהם מקלידים במקלדת שלהם קללות כאלה".

לאורך הקריירה שלך בטח כבר הבנת שלאנשים תמיד יש מה לומר. לא יצא לך להיתקל בתגובות מעליבות בעבר?
"תמיד אני נתקלת בתגובות רעות. בפרטי, בטוקבקים. תמיד יש הערה-שתיים לא במקום, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה ולא להתייחס למה שאומרים. להתייחס רק למה שאומרים הקרובים אליי".

כאמור, ממש במקביל להתעצמות מתקפת המעריצים נגד רבליס, הדוגמנית חשפה כי היא נמצאת בזוגיות עם הדוגמן רון לוי. "בגלל שאני בזוגיות, זה רק הרגיש עוד יותר מוזר שתקפו אותי ככה על זה שאני יוצאת עם עידן", היא טוענת. על השאלה אם היא בחרה לחשוף את המידע הזה בגלל המתקפה היא עונה בביטול. היא מצדה מתעקשת שאין קשר בין הדברים ובכל מקרה היא הרגישה מוכנה לחשוף את הקשר הטרי, ולא רק כדי להדוף את התוקפים. "אני לא מרגישה שחשפתי את הזוגיות בגלל הסערה עם עידן. זה פשוט הרגיש הזמן הנכון לעשות את זה".

דורית רבליס מגזין porter. david luraschi,
"לא חשפתי את הזוגיות בגלל הסערה עם עידן. זה פשוט הרגיש הזמן הנכון"/david luraschi

את היופי של רבליס אי אפשר לפספס. היא ייחודית ואחרת בנוף, ואולי זה מה שהפך אותה למצליחה כל כך. בצעירותה הייתה מתעמלת אומנותית, בגיל 15 כבר החלה לעבוד בתור דוגמנית והיא הספיקה כבר לעבוד עבור טופשופ, סן לורן, ראלף לורן, קלווין קליין, אורבן אאוטפיטרס, H&M ועוד.

איזה שיעורים את מרגישה שלמדת מהתעשייה?
"להיות אני ולשדר מקצועיות. הבאתי את זה מהספורט, כל המשמעת באה משם".

אי פעם ביקשו ממך לעשות משהו על הסט שלא רצית?
"ברגע שאני מרגישה בנוח לעשות משהו - אני עושה אותו, ואם לא - אני אומרת. אני עושה רק מה שמתאים לי ונכון לי לעשות".

לתעשיית האופנה יש סטנדרט רזון מאוד ברור. נתקלת פעם בתגובות על המשקל שלך?
"המשקל מעסיק אותי הרבה. באתי מעולם הספורט אז אני מתחברת לאורח חיים בריא. אני נתקלת בהערות, תגובות ודרישות לתחזק את הגוף ולשמור על הגזרה, אבל לא קשה לי לעשות את זה".

התלתלים הפכו לסימן היכר שלך. את גם מרגישה את זה?
"ברור. התלתלים הם חלק ממני, זה האופי שלי. אנשים נכנסים אליי לאינסטגרם ורואים רק את התלתלים ואני אוהבת את זה. בתור ילדה קטנה רציתי שיער חלק, זה היה נראה לי יותר נוח, כי לא פשוט להתעסק עם התלתלים ולטפח אותם. היום אני מרוצה מזה שלא עשיתי החלקות לאורך השנים, כי השיער שלי הוא אני. תלתלים זה אופי - חד משמעית".

דורית רבליס קסטרו. שרבן לופו,
"התלתלים הם חלק ממני, זה האופי שלי"/שרבן לופו

מה המקום של אינסטגרם בחיים שלך ובקריירה שלך?
"זה חלק מאוד מרכזי. אני מרגישה שאני מחויבת לתחזק את החשבון שלי. אם לא - אולי לא הייתי מתחזקת. אני אוהבת אותנטיות והאינסטגרם הוא פייק. מעבר לזה, כשלא מכירים אנשים פנים אל פנים והם רק תמונה באינסטגרם, יותר קל להגיב ברשעות".

אז היית מעדיפה לחיות בעולם בלי אינסטגרם?
"תראי, יש בזה גם דברים טובים. אני כן אוהבת ליצור תמונות יפות לאינסטגרם. אני גם נהנית מתגובות טובות, לא רק רעות. יש בזה גם דברים כיפים".

מה החלום שלך?
"יש לי הרבה שאיפות וחלומות. לעשות קמפיין בושם עולמי, לשחק בסרטים, להגיע להוליווד, להקים חברה משלי".

קריירת משחק בינלאומית, זה הצעד הבא?
"אני מאוד אוהבת את התעשייה בארץ, אבל תמיד צריך לשאוף הכי רחוק שיש".

אז גל גדות צריכה לחשוש?
"גל גדות היא השראה. אני ממש מחזיקה ממנה".

דורית רבליס בקמפיין חורף 2017/18 של רשת טופשופ הבריטית. יח"צ חו"ל,
"אני אוהבת אותנטיות והאינסטגרם הוא פייק". בקמפיין לטופשופ/יח"צ חו"ל
דורית רבליס על שער גיליון דצמבר 2017 של ווג אוקראינה. סריקה, אתר רשמי
"המשקל מעסיק אותי הרבה. באתי מעולם הספורט אז אני מתחברת לאורח חיים בריא". על שער ווג אוקראינה/אתר רשמי, סריקה
דורית רבליס מדגמנת את קולקציית אביב קיץ 2018 של רשת טופשופ. יח"צ חו"ל,
"אני חולמת לעשות קמפיין בושם עולמי, לשחק בסרטים, להקים חברה". רבליס בקמפיין של טופשופ/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully