וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודות וקבוצות ספורט יחוייבו בקיום הדרכות למניעת הטרדות מיניות

הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי אישרה את התקנות החדשות: "האתגר הגדול הוא למנוע את ההטרדות בזכות הכשרות וחינוך"

דיון מתוך הוועדה לקידום מעמד האישה/דוברות הכנסת

הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בכנסת אישרה הבוקר (שלישי) את התקנות למניעת הטרדות מיניות כך שיטילו חובה על קבוצות ואיגודי ספורט לבצע הדרכות למניעת הטרדה מינית אחת לתקופה. בישיבת הוועדה השתתפו שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר המשפטים אבי ניסנקורן.

לפי התקנות, כל הצוותים, המאמנים והמדריכים יעברו הדרכות בנושא מניעת הטרדות מיניות. בנוסף, מגיל 16 יחוייבו כל הספורטאים לעבור הדרכה ובין הגילאים 14-16 יינתנו הדרכות בהסכמת ההורים. יצוין כי כל מאמן או האחראי על העברת ההדרכות באיגודי הספורט יעברו הכשרה של 18 שעות בנושא ורק לאחריהן יוכלו לקיים הדרכה באגודות ובקבוצות להן הם שייכים.

ח"כ עודד פורר. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
ח"כ עודד פורר/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

יו"ר הוועדה ח"כ עודד פורר: "התקנות הללו הן שינוי היסטורי ורף חדש שהצבנו במלחמה נגד ההטרדות המיניות בספורט. הבסיס לכל מאבק שכזה הם הסברה וחינוך נכונים שיגיעו לכל גורם הקשור לגוף הספורט. האתגר הגדול הוא למנוע את ההטרדות בזכות הכשרות וחינוך. אם הבינו שכך צריך להיות במקומות עבודה, בצה"ל ובמשרדי הממשלה אז בטח ובטח שכך צריך להיות הדבר לנערים ונערות הנמצאים בראשית דרכם."

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "האחריות שלנו היא למנוע הטרדות מיניות בכלל ובספורט בפרט. אני רואה ערך גדול בפעולה בעניין ושמח על ההחלטה המשותפת לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה ובכך למגר את התופעה ולהגן על ספורטאים וספורטאיות. בתפקידי כשר הספורט אמשיך להיאבק על נושא מניעת הטרדות מיניות בכל דרך ואפעל ככל יכולתי כדי שתופעות מסוג זה יטופלו בצורה המיטבית".

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "כמו בכל תחומי העיסוק, גם בספורט, אנו מחויבים להיאבק למיגור תופעות פוגעניות של הטרדות מיניות. החלטתי לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה, והצגתי מתווה להגברת חובת ארגוני הספורט בנושא החשוב הזה. אני מברך את חברי הוועדה על אישור התקנות, כך נעודד תרבות ספורט בסביבה מוגנת ונוחה לכל ספורטאי וספורטאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully