וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסכם הנורמליזציה: ישראל תעביר לסודאן משלוח קמח בשווי 5 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 25.10.2020 / 19:14

נתניהו הודיע כי משלוח הסיוע למדינה יועבר מידית והדגיש כי "נעבוד בצמוד עם ארה"ב כדי לסייע לסודאן". פומפאו הודיע אתמול על סיוע חירום שיעניקו האמריקנים לסודאן, בשווי 81 מיליון דולר, שכולל בין השאר מזון ותרופות. גם איחוד האמירויות מסייעת לסודאן במשלוחי קמח

בווידאו: נתניהו מתייחס לאישור ההסכם עם איחוד האמירויות/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) כי ישראל תשגר באופן מידי משלוח סיוע של קמח לסודאן בשווי של חמישה מיליון דולר, זאת בעקבות הסכם הנורמליזציה בין המדינות. הוא הדגיש כי ישראל תעבוד בצמוד לארצות הברית כדי לסייע לסודאן.

ההודעה הישראלית מגיעה אחרי שאתמול שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו הודיע על סיוע חירום שיעניקו האמריקנים לסודאן בשווי של 81 מיליון דולר שיכלול מזון, תרופות, מערכות לטיהור מים, אוהלים ועוד. פומפאו שיבח את מאמציו של ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, כדי לשפר את היחסים עם ישראל ולקדם נורמליציה עמה.

בנוסף לסיוע מישראל ומארצות הברית, ממשלת סודאן הודיעה כי קיבלה היום משלוח של 67 אלף טון קמח מאיחוד האמירויות הערביות. המשלוח הינו חלק מהסיוע שהובטח לסודאן, כחלק מהסכם הנורמליזציה עם ישראל. משלוחי קמח נוספים מאיחוד האמירויות צפויים להגיע לסודאן בימים הקרובים.

ראש ממשלת סודאן עבדאללה חמדוכ וראש המועצה הריבונות עבד אל-פתאח אל-בורהאן בפורום כלכלי בחרטום, 26 בספטמבר 2020. ASHRAF SHAZLY, AFP, GettyImages
ראש ממשלת סודאן וראש המועצה הזמנית/GettyImages, ASHRAF SHAZLY, AFP

הידיעה בדבר הסכם הנורמליזציה עם סודאן, הגיעה בתום שיחה שקיימו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש מועצת הריבונות הזמנית בסודאן עבד אל-פתאח אל-בורהאן, חמדוכ ונתניהו. בהודעה משותפת שפורסמה בסיום שיחת הטלפון בין המנהיגים נכתב כי סודאן וישראל הסכימו על נורמליזציה ביחסים ועל סיום מצב הלוחמה ביניהן.

בנוסף, המנהיגים הסכימו לכונן יחסי מסחר וכלכלה ולהתמקד בתחום החקלאות. המנהיגים הסכימו כי משלחות משתי המדינות ייפגשו בשבועות הקרובים כדי לנהל משא ומתן על הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי החקלאות, התעופה, ההגירה ובתחומים נוספים.

עוד בוואלה!

אחרי שנים של קשרים חשאיים עם ישראל, האינטרס הכלכלי של סודאן הכריע

לכתבה המלאה

אתמול התייחס נתניהו גם למערכת הבחירות בארצות הברית, ברקע ההגעה להסכם. נתניהו אמר כי "התמיכה הדו מפלגתית בישראל מצד ארצות הברית חשובה לנו מאוד. תחת כהונת טראמפ השגנו שלושה הסכמים עם מדינות ערביות. זו עובדה. אני מקווה שהמדיניות הזו תימשך". הוא הוסיף כי הוא אינו רוצה להתנבא לגבי תוצאות הבחירות, "אבל אני מקווה שהמדיניות האמריקנית שהביאה להסכמים עם מדינות ערב תימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully