וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטור מאשרות ושיתוף פעולה טכנולוגי: ישראל והאמירויות חתמו על הסכמים

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 15:33

בטקס שהתקיים בנתב"ג במעמד שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, ומשלחת שרים רשמית של איחוד האמירויות, הוכרז גם על הקמת קרן לקידום פרוייקטים כלכליים שיסייעו לשלום באזור, בהשקעה של שלושה מיליארד שקלים. אבו דאבי הגישה בקשה רשמית לפתיחת שגרירות בישראל

בווידאו: ישראל והאמירויות חתמו על הסכמים בנתב"ג/צילום: לע"מ, עריכה: ניר חן

טקס חתימה על הסכמים בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות נערך בצהריים (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון. הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה, שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין ומשלחת שרים מאיחוד האימוריות, לרבות שר האוצר עובייד חומייד א-טאייר. בין היתר, נחתמו הסכמים בתחומי התעופה, הגנה על השקעות, פטור מאשרות ומדע וטכנולוגיה.

בהמשך היום, עוזר שר החוץ של איחוד האמירויות עומר רובאש, שהגיע עם משלחת השרים לישראל, הגיש לשר החוץ גבי אשכנזי איגרת משר החוץ עבדאללה בן-זאיד ובה בקשה רשמית לפתיחת שגרירות של איחוד האמירויות בישראל.

שר החוץ האמירתי סיים את האיגרת במסר לאשכנזי. "לא נותר לי אלא להעריך בפה מלא את כל המאמצים שאתה עושה במטרה לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות שלנו, ויש לי אמון מלא בתמיכתך הבלתי מסוייגת לפתיחת הנציגויות הדיפלומטיות בתל אביב ואבו דאבי מהר ככל האפשר", כתב.

טקס קבלת פנים בשדה התעופה בן גוריון למשלחת איחוד האמירויות, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו 20 באוקטובר 2020. עמוס בן גרשום לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בנתב"ג, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום לע"מ

"אנחנו חותמים היום על ארבעה הסכמים להם תהיה השפעה מעשית על העמים שלנו", אמר בהצהרה בטקס בנתב"ג ראש הממשלה בנימין נתניהו, "יש התלהבות עצומה בישראל לגבי ההסכמים עם איחוד האמירויות. זה מראה כמה פוטנציאל יש".

"ביקור הזה יראה לעמים שלנו, לאזור ולעולם את הרווחים שניתן להשיג מיחסים נורמליים. אני מאמין שיותר ויותר ממשלות במזרח התיכון מבינות שאם נעבוד יחד כחברים זה עדיף לכולם", הוסיף. "אנחנו רוצים מזרח תיכון של דו קיום ושיתוף פעולה".

א-טאייר בירך על ההסכמים. "אחרי החתימה על הסכם ההגנה על השקעות נוכל להתחיל ולהוציא לפועל את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות", אמר.

עוד בוואלה!

ישראל ואיחוד האמירויות יחתמו על הסכם פטור מוויזות

לכתבה המלאה

ראש בנק הפיתוח של הממשל האמריקני, אדם בואלר, הודיע בטקס על הקמת "קרן אברהם" בהשקעה של שלושה מיליארד דולר לקידום פרוייקטים כלכליים שיסייעו לשלום באזור. הקרן תהיה מיזם משותף של ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות, ומדינות נוספות יוכלו לקחת בה חלק. שני הפרויקטים הראשונים שהקרן תשקיע בהם כספים יעסקו בשדרוג המחסומים בין ישראל לרשות הפלסטינית וגשר אלנבי, ובקו צינור הנפט אילת-אשקלון.

בכירים במשרד ראש הממשלה, כמו גם מנוצ'ין ושליח הבית לבן אבי ברקוביץ', ליוו את משלחת השרים מאיחוד האמירויות בדרכה לישראל. ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ ושליחו של נתניהו לעולם הערבי ולאפריקה "מעוז" המשיכו אתמול בחשאי מבחריין לאבו-דאבי ולא שבו לארץ עם המשלחת שחתמה על הסכם כינון היחסים. השניים קיימו שיחות הכנה באבו-דאבי וכעת חזרו לישראל.

בין יתר המסמכים, ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם פטור מאשרות עבור תיירים. משמעות החתימה על ההסכם היא שאזרחים ישראלים שיטוסו לאיחוד האמירויות לא יהיו זקוקים לוויזה על מנת להיכנס לשטח האמירויות, ואזרחים של איחוד האמירויות שיטוסו לישראל לא יזדקקו לוויזה אף הם. איחוד האמירויות תהיה המדינה הערבית היחידה שמקיימת קשרים עם ישראל, ושעמה יש הסכם פטור מוויזות.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
לקראת חתימה על הסכמי תעופה. מטוס המשלחת הישראלית לאמירויות באוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

ברקע ההסכמים בין המדינות, אתמול בבוקר נחתה בישראל הטיסה המסחרית הראשונה של חברת "איתיחאד איירוויז", החברה הלאומית של אבו דאבי. המטוס, בואינג 787 דרימליינר, ימריא בחזרה לאבו דאבי הבוקר. בנוסף, נפתחה לראשונה עמדת הצ'ק-אין של החברה בנתב"ג.

ביום ראשון הודיע משרד התחבורה כי נציגיו סיכמו עם משרד התחבורה של איחוד האמירויות על הסדר תעופה, במסגרתו יצאו 28 טיסות שבועיות מישראל לאבו דאבי ודובאי. וכן טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל התעופה רמון הסמוך לאילת. בנוסף לכך, יתאפשרו עשר טיסות מטען שבועיות בין המדינות.

הפלסטינים זועמים: "ביקור המשלחת - חרפה"

וואסל אבו יוסוף, חבר הוועד הפועל של אש"ף, אמר כי ביקור המשלחת מהאמירויות היא "חרפה", על רקע האישורים שניתנו לבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית. "ההסכמים הבילטראליים שהוכרזו היום והמשלחות שבאות והולכות - כל אלה מציעות לכיבוש כוח להסלים את התוקפנות את הפשעים נגד העם הפלסטיני", אמר מרמאללה.

בעזה אמר חאזם קאסם, דובר מטעם חמאס, אמר אף הוא כי ביקור כזה "רק יעודד את הכיבוש להמשיך בסיפוח הדרגתי של אדמות הגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully