וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפתיחת קו חדש: חברת התעופה של אבו דאבי נחתה בישראל

19.10.2020 / 7:23

היסטוריה בענף התעופה בישראל: טיסה מסחרית של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד איירווייס, נחתה הבוקר בשדה התעופה בן גוריון, לקראת קו חדש שיחל ככל הנראה בינואר הקרוב משך הטיסה כשלוש שעות בלבד

איתיחאד איירווייס נוחתת לראשונה בישראל/צילום: זיו ריינשטיין

איתיחאד איירווייס (Etihad Airways) חברת התעופה הלאומית של אמירות אבו דאבי רשמה הבוקר (שני) היסטוריה כחברת התעופה הראשונה מבין מדינות המפרץ (GCC) הנוחתת בישראל. הטיסה אומנם נחתה ללא נוסעים, אבל הגיעה כדי לקחת עיתונאים וסוכני נסיעות לאבו דאבי כדי להציף את בשורת תחילת הקשר התיירותי בין ישראל ובירת האמירויות.

מטוס הדגל של איתיחאד, בואינג 787 דרימליינר הקרוי "GREENLINER" בשל היותו ידידותי לסביבה, נחת הבוקר מעט לפני השעה 07:00 בנמל התעופה בן גוריון, אירוע היסטורי שהתאפשר במסגרת שיתוף פעולה של איתיחאד עם קבוצת ממן הישראלית.

לאחר הנחיתה בנתב"ג, עלו למטוס נציגים בכירים של תעשיית התיירות בישראל, אנשי תקשורת ומובילי דעה שהוזמנו לביקור קצר באבו דאבי כאורחי החברה ומשרד התיירות של האמירות.

מדובר בהתפתחות האחרונה בתהליך נרמול היחסים בין איחוד האמירויות וישראל בעקבות הסכמי אברהם שנחתמו בוושינגטון ב-15 בספטמבר. האמיר מוחמד מובארק פדהל אל מזרועי, יו"ר קבוצת התעופה איתיחאד, אמר: "הטיסה היום היא הזדמנות היסטורית ליצירות שיתוף פעולה פורה בין איחוד האמירויות וישראל, ואיתיחאד כחברת התעופה הלאומית של אבו דאבי תשמח להוביל את הדרך. רק כעת אנו מתחילים להבין את הפוטנציאל האדיר והיתרונות ארוכי הטווח הטמונים במערכת היחסים החדשה בין המדינות, שלבטח תשפיע לטובה על הכלכלה שלהן, בעיקר בתחום התיירות".

איתיחאד איירוויס נוחתת לראשונה בנתב"ג. זיו ריינשטיין
תחילתו של קו חדש? אולי בקרוב. מטוס איתיחאד איירווייס, הבוקר בנתב"ג/זיו ריינשטיין
איתיחאד איירוויס נוחתת לראשונה בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
"חיבור עמוק בין העמים". בתוך מטוס איתיחאד איירווייס, הבוקר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

"גאים להציג בפניכם את מסורת האירוח של מדינתנו"

כיאה למעמד, זכה המטוס ל"טקס הסלנה" (התזת סילוני מים על ידי כבאיות) כנהוג בטיסות בכורה. כשעתיים לאחר הנחיתה בתל אביב, עלו לסיפון המטוס קבוצה של בכירי ענף התיירות והמטען בישראל, שהגיעו שהוזמנו לביקור קצר באבו דאבי כאורחי החברה ומשרד התיירות של האמירות. המשלחת המריאה מנתב"ג לטיסה ישירה בת שלוש שעות וחצי לשדה התעופה הבינלאומי של בירת האמירויות, שם מתוכננת להם סדרת פגישות עם נציגי התיירות המקומית. בנוסף, כלל המטוס מטען במשקל 12 טון של תוצרת ישראלית בניהם ציוד תקשורת, ציוד רפואי, מכונות שיקוף ועוד.

במהלך הטיסה ביקש טוני דאגלאס מנכ"ל איתיחאד איירווייס לברך את הנוסעים ואמר, "לכבוד גדול הוא לי לארח אתכם במטוס ולהטיס אתכם אלינו הביתה בטיסה ההיסטורית הזו מנתב"ג לאבו דאבי. כחברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, אנחנו גאים להציג בפניכם את מסורת האירוח של מדינתנו ולסלול דרך חדשה לשותפות כלכלית ולשיתוף פעולה תרבותי היסטורי. היום אנחנו לא רק חונכים מסלול טיסה חדש, אלא יוצרים חיבור עמוק בין העמים, הדתות והמדינות שלנו במטרה לתת ביטוי למורשת ולקשרים המשותפים ביננו".

איתיחאד איירוויס נוחתת לראשונה בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
"דרך חדשה לשותפות כלכלית". דיילות איתיחאד איירווייס, הבוקר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
איתיחאד איירוויס נוחתת לראשונה בנתב"ג. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
טיסת איתיחאד הבוקר, על לוח הטיסות בנתב"ג/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

איתיחד הוקמה בשנת 2003 ונחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, ולא פעם אף זוכה בפרסים בתחרויות ודירוגי חברות התעופה בעולם. צי המטוסים שלה כולל 97 מטוסי נוסעים, ביניהם איירבאס 380 - מטוס הנוסעים הגדול בעולם, ועוד חמישה מטוסי מטען. החברה מפעילה טיסות לכ-90 מדינות ברחבי העולם וב-2019 החברה שירתה יותר מ-17 מיליון נוסעים.

בשבוע שעבר השיקה חברת התעופה אתר הזמנות בשפה העברית שמיועד לשוק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully