וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאיב עריקאת שנדבק בקורונה פונה לבית חולים בישראל בשל הידרדרות במצבו

מזכ"ל אש"ף הגיע להדסה עין כרם בירושלים באמבולנס ישראלי. במרכז הרפואי מסרו כי מצבו קשה אך יציב, והוסיפו: "הוא מקבל טיפול מקצועי ברמה גבוהה". עריקאת בן ה-65, עבר לפני כשלוש שנים השתלת ריאות בארה"ב בעקבות מחלה, ונמצא בקבוצת סיכון

בווידאו: סאיב עריקאת שנדבק בקורונה פונה לבית חולים בישראל/צילום: רויטרס

מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת, שנדבק בנגיף הקורונה, עבר היום (ראשון) לאשפוז בישראל. זאת, בשל הידרדרות במצבו הרפואי, ובעקבות בקשה שהוגשה לישראל מצד הרשות הפלסטינית. הוא פונה באמבולנס ישראלי מביתו שביריחו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים לצורך קבלת טיפול רפואי מהיר.

מנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר כי מצבו של בכיר הרשות קשה אך יציב. "עריקאת מקבל טיפול מקצועי ברמה גבוהה כמו כל חולי הקורונה הקשים בהדסה והצוות יעשה הכל על מנת להבריאו. בתוך הדסה אנו מטפלים בכל חולה כאילו הוא החולה היחידי שלנו", מסר רוטשטיין.

עריקאת, שהיה אחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בעשורים האחרונים, נמצא בקבוצת סיכון. בן ה-65 עבר לפני כשלוש שנים השתלת ריאות בארצות הברית.

יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת בביקור ברמאללה ינואר 2019. רויטרס
יפונה לבית החולים הדסה עין כרם בשל הידרדרות במצבו. עריקאת/רויטרס

בתו, ד"ר דלאל עריקאת, אמרה לפני כשבוע כי מצבו של אביה יציב ואיו לו סיבוכים. "מדדיו יציבים, התיאבון שלו בריא ומצבו הנפשי טוב מאוד. רמת החמצן בדמו ירדה מעט והוא נעזר מעט בחמצן", סיפרה בריאיון.

לדבריה, זה היה היום השישי מאז נדבק עריקאת בקורונה, והרופאים העריכו כי ביום השביעי מצבו צפוי להשתפר. "הרצון הנפשי הוא חלק חשוב בטיפול בקורונה, ומצבו הנפשי מרומם תמיד ולכן אין לו סיבוכים", הוסיפה בתו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully