וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן, שנדבק בקורונה, מת בגיל 64

עודכן לאחרונה: 16.10.2020 / 9:49

הלווייתו של איש הביטחון לשעבר תתקיים בבית העלמין באשדוד בקרב משפחתו המצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אילן, שעבר לפני שנה ניתוח להשתלת ריאה, נדבק בנגיף ואושפז בבית החולים בילינסון. ראש השב"כ: "ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת"

בווידאו: נתניהו אומר אם מספר החולים יעלה הסגר יהודק שוב/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, שנדבק בקורונה, הלך לעולמו בגיל 64. הלווייתו של אילן תתקיים היום (שישי) בבית העלמין באשדוד בצמצום בחוג משפחתו בהתאם למגבלות המגיפה. המשפחה ביקשה שלא להגיע להלוויה בשל הנחיות משרד הבריאות.

אילן, שעבר ניתוח להשתלת ריאה לפני כשנה, נדבק בנגיף הקורונה ואושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הוא נולד בעיירה סוראמי במרכז גאורגיה ב-28 ביולי 1956, וב-1973, עלה לישראל עם משפחתו והתגורר בירושלים. בצבא שירת כקצין ומפקד סוללה במערך ההגנה האווירית של צה"ל.

בשנת 1982 התגייס לשב"כ והחל לשרת במחלקה לסיכול ריגול רוסי. שלוש שנים לאחר מכן עבר למגזר הערבי. הוא התקדם לתפקיד במחלקת חקירות של מרחב יהודה ושומרון וירושלים. לאחר מכן שירת אילן ברצועת עזה והיה שותף למבצע חיסול "המהנדס" יחיא עיאש. הוא התקדם לתפקיד מפקד שב"כ בשומרון בתקופת האינתיפאדה השנייה בשנים 2000-2003 ושיאו במבצע חומת מגן.

יצחק אילן נפטר - חמ"ל. אין, יניב כליף
עבר ניתוח להשתלת ריאה לפני כשנה. יצחק אילן/יניב כליף, אין

לאחר מכן מונה יצחק לראש אגף החקירות בארגון החשאי, והיה אמון בין היתר על חקירת אלחנן טננבאום. אז מונה לראש האגף לסיכול טרור וריגול ערבי-איראני (האגף הערבי) בשנים 2006-2008.

תפקידו האחרון כראש אגף היה בראשות האגף לענייני ישראל וזרים בשנים 2008-2010. האגף מופקד על סיכול טרור באוכלוסייה יהודית, על סיכול הריגול הלא ערבי, על שמירת סודות המדינה ועל ההתאמה הביטחונית. בהיותו ראש האגף, היה אחראי בין היתר על תפיסתו של ג'ק טייטל.

בשנת 2010 מונה לסגן ראש השב"כ, ולאחר מכן הפסיד בהתמודדות על ראשות הארגון ופרש אחרי 31 שנה.

ראש השב"כ, נדב ארגמן, הספיד את יצחק אילן, ואמר כי שימש אחד מעמודי התווך של הארגון. "יצחק היה חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים - ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת".

עוד בוואלה!

מפקד סיירת מטכ"ל נדבק בקורונה, גורמים בצה"ל מזהירים מפגיעה מבצעית

לכתבה המלאה

עוד אמר כי יצחק היה פטריוט אמיתי שאהב בכל ליבו את המדינה, "ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה. גם בימיו האחרונים, התמודד בגבורה ובנחישות שכל כך מאפיינת אותו, עם מחלתו עד אשר תש כוחו. אנו כואבים את לכתו בטרם עת, משתתפים בצער המשפחה ומבטיחים להנציח את זכרו בדברי הימים של שירות הביטחון הכללי. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ ספד גם לאילן, וכתב בפייסבוק שלו כי "הוא היה מטובי האנשים שהכרתי. איש צללים שהביא הרבה אור והציל חיי אדם רבים. עם כניסתי לפוליטיקה, הצטלבו דרכנו שוב, כשהכנסתי אותו לתוך רשימת כחול לבן. לפני מערכת הבחירות השלישית קיבלתי החלטה לשנות את מיקומו ברשימה. יצחק נעלב עמוקות ואני התנצלתי בפניו על הדרך שבה קיבלתי את ההחלטה בפגישה ביננו".

גם ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) ספד לאילן בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מרכין ראשי ומשתתף בצער משפחתו של חברי יצחק אילן, שהלך לעולמו. יצחק, היה איש מודיעין ומבצעים מעולה, לוחם סתר חכם, אמיץ ורב פעלים, שתרומתו החשאית העצומה לביטחון ישראל הצילה חיי רבים, יצחק היה שותף לדרך אוהב העם והארץ. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully