וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חוקרים זכו בפרס נובל לפיזיקה על גילויים בתחום החורים השחורים

6.10.2020 / 13:21

הוועדה העניקה את הפרס בזכות הישגיהם בחקר אחת התופעות המרתקות ביקום. הזוכים הם אנדרה גץ מארצות הברית, ריינהרד גנזל מגרמניה ורוג'ר פנרוז מבריטניה

בווידאו: פרס נובל לפיזיקה ל-2020 הוענק לחוקרים על חקר החורים השחורים/צילום: רויטרס

שלושה מדענים זכו היום (שלישי) בפרס נובל לפיזיקה על גילוייהם בנושא החורים השחורים, מהתופעות המרתקות ביותר ביקום - כך הודיעה ועדת הפרס. הזוכים הם אנדרה גץ מארצות הברית, ריינהרד גנזל מגרמניה ורוג'ר פנרוז מבריטניה.

"הגילויים של הזוכים השנה פרצו דרך במחקר של עצמים דחוסים וסופר מאסיביים", אמר דייוויד הווילנד, יו"ר ועדת הפרס לפיזיקה. הזוכים יקבל עשרה מיליון קורונה שבדית, שהם 1.1 מיליון דולר. "אך העצמים האלו עדיין מעלים שאלות רבות המתחננות לתשובות ויעודדו מחקר עתידי".

פנרוז, פרופסור מאוניברסיטת אוקספורד, זכה בחצי מהפרס על עבודתו שעשתה שימוש במתמטיקה כדי להוכיח שחורים שחורים הם תוצאה ישירה של תורת היחסות הכללית.

גנזל, ממכון מקס פלנק מאוניברסיטת בארקלי, וגץ, מאוניברסיטת קליפורניה, חלקו את החצי השני על גילויים שעצמים בלתי נראים וכבדים ביותר שולטים במסלול הכוכבים שבמרכז הגלקסיה שלנו. גץ היא האישה הרביעית בלבד שזוכה בפרס, שבו בעבר זכה גם המעדן היהודי הנודע אלברט איינשטיין.

איורים של זוכי פרס נובל לפיזיקה 2020. ועדת הפרס, אתר רשמי
איור של שלושת הזוכים בפרס נובל לפיזיקה/אתר רשמי, ועדת הפרס

פיזיקה היא פרס נובל השני שמוענק השנה, אחרי שאתמול זכו שלושה חוקרים בפרס נובל לכימיה על גילוי נגיף צהבת C. הפרסים בתחומי המדע השנה זוכים לתשומת לב מיוחדת לאור השתוללות מגיפת הקורונה, ששלחה את העולם המדעי למרוץ אחרי פיתוח חיסון ותרופה וצמצמה את הטקסים החגיגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully