וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז סוגרת את הברים, צ'כיה במצב חירום; אירלנד שוקלת סגר חדש

ביבשת מתקשים לעצור את הגל השני ומטילים מחדש מגבלות. בירת צרפת העלתה את רמת כוננות הקורונה לרמה הגבוהה ביותר. בצ'כיה סוגרים חטיבות ביניים ומגבילים את מספר הלקוחות במסעדות ופאבים. ארגון הבריאות העולמי: ייתכן ש-1 מכל 10 אנשים בעולם נדבקו בנגיף

בווידאו: פריז סוגרת את הברים/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

כמה מדינות באירופה הטילו היום (שני) מגבלות חדשות, בשל הקושי שלהן לבלום התפרצות נוספת של נגיף הקורונה. במקביל, בארגון הבריאות העולמי אמרו היום כי ייתכן שאחד מכל עשרה אנשים בעולם נדבק בווירוס, מה שהופך את רוב אוכלוסיית העולם לפגיעה למחלות הקשורות לנגיף.

החל ממחר, פריז תסגור את כל הברים אחרי שממשלת צרפת העלתה את רמת כוננות הקורונה בעיר לגבוהה ביותר בשל שיעור התחלואה הגבוה. ההגבלות יימשכו לפחות שבועיים. מגבלות דומות הוטלו על העיר הדרומית מארסיי בשבוע שעבר.

אתמול נרשמו בצרפת 12,565 מקרים חדשים, ורמת הכוננות הגבוהה ביותר הוכרזה אחרי שנחצה רף של 250 מקרים למאה אלף תושבים ותפוסה של לפחות 30% מהמיטות בטיפול נמרץ עם חולי קורונה. תושבי פריז נקראים לעבוד מהבית אם הדבר אפשרי.

ממשלת צרפת אומרת כי היא לא רוצה לשוב לסגר ארצי בדומה לזה שהיה בתחילת ההתפרצות, ובמקום זאת להטיל מגבלות על מוקדי תחלואה עיקריים.

בצ'כיה, הממשלה הכריזה על מצב חירום. החל מהיום, ולמשך שבועיים לפחות, ייסגרו חטיבות הביניים ומסעדות וברים יוגבלו לשישה סועדים לשולחן. בתי הספר היסודיים יישארו פתוחים. בשבועיים האחרונים, צ'כיה הייתה במקום השני באירופה במניין המקרים למאה אלף איש, אחרי ספרד, ורביעית במספר המתים.

אישה עם מסיכה חולפת על פני מסעדה בפריז, צרפת, 5 באוקטובר 2020. רויטרס
אישה עם מסיכה חולפת על פני מסעדה בפריז, היום/רויטרס

באירלנד, גורמים בכירים במערכת הבריאות קראו להטיל סגר שני כללי כדי למנוע עומס על בתי החולים לאור זינוק במספר הנדבקים בקורונה. ביום שבת מספר המקרים היה הגבוה ביותר מאז סוף אפריל, אך סך המאובחנים בשבועיים האחרונים היה 104.6 למאה אלף איש - שהוא רק שיעור הנדבקים ה-14 בגובהו באירופה.

באיטליה, הממשלה צפויה להטיל מגבלות החדשות השבוע אחרי זינוק במספר המאובחנים בדרום המדינה. ההגבלות עשויות לכלול חובה על עטיית מסיכות במקומות פתוחים ברחבי המדינה והגבלות על התקהלויות.

בספרד, הבירה מדריד ואזורים סמוכים נמצאים בסגר החל מסוף השבוע. שלושה מיליון תושבים מורשים לצאת מחוץ לשכונותיהם רק לצורך נסיעות חיוניות. ברים ומסעדות נסגרים בשעה 20:00 וההתקהלות הוגבלה לעד שישה אנשים. בשבועיים האחרונים נרשמו 700 מקרים למאה אלף איש באזור מדריד, וספרד כולה עם שיעור הנדבקים הגבוה ביבשת - 300 מקרים לכל מאה אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully