וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב קראה להימנע משימוש בתחבורה הציבורית: "יוצאים מהבית לצורך לא חיוני"

1.10.2020 / 23:49

שרת התחבורה האשימה את ציבור הנוסעים בשימוש יתר באוטובוסים, תוך השוואת מספרם לימי הסגר הקודם. "בואו ניקח אחריות ונמנע משימוש בתחבורה ציבורית ויציאה מהבית שלא לצורך", אמרה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

שרת התחבורה מירי רגב האשימה הערב (חמישי) את הציבור בשימוש יתר שלא לצורך בתחבורה הציבורית בימי הסגר. בשידור לעוקביה בפייסבוק ציינה כי למרות הסגר שהוכרז לפני יומיים, חלה עלייה משמעותית בהיקף הנוסעים וקראה להימנע מלעשות בה שימוש.

בשידור ציינה השרה כי במהלך הערכת מצב היא דווחה כי "יש לנו 700 אלף נוסעים ביום בתחבורה הציבורית, שהם 400 אלף יותר מאשר בסגר הקודם". לדבריה, "ישראלים יוצאים מהבית ללא צורך חיוני ואינם נשמעים להנחיות הסגר. אני קוראת לכם, בואו ניקח אחריות ונמנע משימוש בתחבורה ציבורית ויציאה מהבית שלא לצורך".

שרת התחבורה, מירי רגב במהלך סיור בשדה התעופה בן גוריון 13 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"להימנע משימוש בתחבורה הציבורית". רגב/ראובן קסטרו

אף שהשרה התייחסה לסגר הקודם, היא נמנעה מלציין כי אופיו של הסגר הנוכחי שונה, וכי ישראלים רבים עדיין נדרשים לנסיעות בתחבורה הציבורית, בין היתר כדי להגיע למקומות עבודה. כמו כן, היא לא התייחסה לאפשרות שהצפיפות באוטובוסים נגרמת בשל חוסר היכולת לתגבר את הקווים. עד כה משרד התחבורה נכשל במאמצים לעשות זאת, שהצעה כזו כבר הונחה על שולחנו בדמות הכנסה של חברות ההיסעים שנהגיהן מושבתים לתגבור הקווים.

ההנחייה של רגב, שבאה בניגוד לברכות שפיזרה לטסים הרבים לחו"ל הבוקר בנמל התעופה בן גוריון, חושפת את בעיה גדולה עוד יותר עמה מתמודדים במשרד התחבורה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מתנהלת זה חודשים ללא מנכ"ל וללא יד מכוונת מאז נטש אמיר אסרף את תפקידו ומחליף לא נראה באופק.

השורות הראשונות באוטובוסים של חברת "דן" נחסמו לישיבה לאור ההנחיות החדשות של משרד התחבורה במלחמה בנגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
"גידול בהיקף הנוסעים בהשוואה לסגר הראשון". קו אוטובוס בסגר במרץ/אתר רשמי, ללא

במקביל, נמשכת העלייה בתחלואה. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי ביממה החולפת אובחן מספר שיא של 8,919 חולים. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-248,133. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-65 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 13.6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully