וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: "לא ביקשנו מאף אחד שינהל מו"מ בשמנו"

25.9.2020 / 20:22

בנאום מוקלט בעצרת הכללית, גינה יו"ר הרשות הפלסטינית את הסכמי הנורמליזציה שחתמו איחוד האמירויות הערביות ובחריין עם ישראל, ותקף את ארה"ב. "קורא למזכ"ל האו"ם להתחיל בהכנות בשיתוף פעולה עם מועצת הביטחון והקוורטט לכינוס ועידה בינ"ל בתחילת 2020 להנעת מו"מ"

אבו מאזן באו"ם: "לא תהיה יציבות באיזור בלי מדינה פלסטינית"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה במהלך נאומו בעצרת הכללית באו"ם הערב (שישי) את הסכמי הנורמליזציה שנחתמו בין איחוד האמירויות ובחריין עם ישראל. במסגרת האירוע השנתי, הוא קרא להקמת ועידה לאחר הבחירות בארצות הברית להתנעת מו"מ "שמטרתו סיום הכיבוש".

במהלך האירוע, שהתנהל בנאומים מוקלטים מראש, אמר "אני קורא למזכ"ל האו"ם להתחיל בהכנות בשיתוף פעולה עם מועצת הביטחון והקוורטט לכינוס ועידה בינלאומית בתחילת 2021 כדי להתחיל מו"מ רציני שיתבסס על עקרונות ברורים".

באשר להסכמי הנורמליזציה, טען אבו מאזן כי הם מהווים הפרה של יוזמת השלום הערבית. "מעולם לא ביקשנו שמישהו ינהל מו"מ בשמנו. הדרך היחידה להשיג שלום הוא להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים", אמר אבו-מאזן. בהמשך, יו"ר הרשות תקף את ישראל ואת תכנית טראמפ. "ישראל, בתמיכת הממשל האמריקני הנוכחי, העדיפה על פני מו"מ את עסקת המאה במסגרתה היא מתכננת לספח 33 אחוז משטחי הגדה המערבית כולל מזרח ירושלים ומסגד אל-אקצא".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, 3 ספטמבר 2020. רויטרס
"הדרך היחידה להשיג שלום הוא להקים מדינה פלסטינית עצמאית". אבו מאזן/רויטרס

הנשיא הפלסטיני ציין כי הקדיש את חייו לנסיון להשיג שלום עם ישראל. "אנחנו הסכמנו ליוזמת השלום הערבית שמבטיחה נורמליזציה עם כל מדינות ערב אחרי סיום הכיבוש. מה ישראל עשתה? הפרה את כל ההסכמים וחתרה תחת פתרון שתי המדינות", אמר אבו-מאזן. "ישראל חיללה את המקומות הקודשים הנוצרםי והמוסלמים בירושלים - במיוחד את מסגד אל-אקצא".

דבריו של אבו מאזן נגד הסכמי הנורמליזציה מגיעים חודש לאחר שתקף את ההסכמים בכנס ההנהגה הפלסטינית. בכנס, בהשתתפות חמאס והג'יהאד האסלאמי, אמר אבו מאזן כי ההסכם של ישראל ואיחוד האמירויות הוא "דקירה בגב". אבו מאזן הבהיר כי הוא מתנגד נחרצות לנרמול יחסים של מדינות ערב עם ישראל.

"הנרמול הוא סוגיה ערבית שהסכימו עליה הערבים והמוסלמים ביוזמה הערבית לשלום ב-2002", טען יו"ר הרשות הפלסטינית. "יש יוזמה שחתמו עליה בפסגת ביירות ובכל הפסגות שבאו אחריה וכולם הסכימו שלא ניתן ללכת לנורמליזציה, אלא לאחר פתרון הסוגיה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully