וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרעה זמנית: ביהמ"ש קבע שניתן לחסום את דרכי הגישה לנחל האסי

14.9.2020 / 18:07

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בקשה לצו ביניים נגד המועצה האזורית עמק המעיינות וקיבוץ ניר דוד, שהוגשה במסגרת עתירה מנהלית נגד חסימת דרכי הגישה אל הנחל. דיון בעתירה עצמה יתקיים בהמשך, אך הפרקליטות טוענת כי יש לדחות גם אותה מחוסר סמכות

בווידאו: ש"ס עתרה בדרישה לפתוח מיידית את נחל האסי/מערכת וואלה! NEWS

בית המשפט המחוזי בחיפה לא ימנע בינתיים מקיבוץ ניר דוד לחסום את הגישה לנחל האסי - כך החליטה היום (שני) השופטת תמר שרון נתנאל. היא דחתה בקשה לצו ביניים נגד המועצה האזורית עמק המעיינות והקיבוץ, שהוגשה במסגרת עתירה מנהלית נגד חסימת דרכי הגישה אל הנחל. "מדובר בשאלה מורכבת שיש לדון בה לעמקה בטרם יוחלט אם לשנות את המצב הקיים ואם כן - כיצד", ציינה.

לפני כשבועיים עתרו מפלגת ש''ס וח"כ משה ארבל לבית המשפט המחוזי בנצרת, בדרישה לפתוח לצמיתות את הנחל בקיבוץ ניר דוד לכלל הציבור באופן מידי. מאחר שבבית המשפט המחוזי בנצרת מכהנת שופטת שהיא חברת קיבוץ ניר דוד, הורתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, על העברת העתירה לדיון בבית המשפט המחוזי בחיפה.

העתירה המנהלית מתייחסת לחסימת דרכי הגישה אל הנחל על ידי תושבי הקיבוץ. דיון בעתירה שהוגשה בעניין יתקיים בהמשך, אך הפרקליטות טוענת כי יש לדחות גם אותה, מחוסר סמכות.

פתיחת חלק מנחל האסי לציבור, 12 באוגוסט 2020. שלומי גבאי
רוחצים מבלים בחלק מנחל האסי הפתוח לציבור/שלומי גבאי

במסגרת העתירה ביקשו מבית המשפט גם צו ביניים, המבקש לשנות את המצב בשטח באופן מידי. לטענת העותרים, גם אם רוצים להגיע לפשרה יש לעשות את הדיון כשהשערים לנחל פתוחים. העתירה עצמה מבקשת שהדרכים והנחל לא ייחסמו באופן קבוע, משום שהנחל שייך לכלל הציבור.

בתוך יממה מעת שהשופטת תמר שרון נתנאל קיבלה את התיק לידיה היא החליטה לדחות את הבקשה, בלי לקיים דיון. לא ציון דרך מעודד לעותרים ולמשחררי האסי. "מאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת הקיבוץ ואין בסיכויי העתירה כדי להטותם לעבר הצדקה למתן הצו", ציינה השופטת. "חסימת הגישה לנחל המצוי בשטח הקיבוץ קיימת במשך עשרות רבות של שנים".

עוד ציינה כי מזה כמה שנים, לפחות מאז שנת 2015, מתנהלים בעניין זה הליכים משפטיים שננקטו נגד הקיבוץ ואחרים בערכאות שונות. "המבקשים לא הגישו את העתירה אלא כעת, שנים רבות לאחר שהחלו דיונים ציבוריים ומשפטיים בנושא וכעת אצה להם הדרך לקבל, בצו עשה זמני, את כל מבוקשם, שהרי סעד הביניים המבוקש בבקשה, זהה לחלוטין לסעד העיקרי המבוקש בעתירה".

עוד בוואלה!

רצועה של 100 מטרים מהנחל היפהפה והרגוע נפתחה לציבור, והציפה שדים ישנים

לכתבה המלאה

היא הוסיפה כי "מבלי להפחית בנזק העלול להיגרם לציבור מדחיית הבקשה, נראה כי, בנסיבות המקרה דנן, הנזק הממשי אשר עלול להיגרם לקיבוץ כתוצאה מקבלתה, עולה על הנזק שייגרם, בנסיבות העניין, לציבור כתוצאה מדחיית מימוש זכות הגישה של הציבור לנחל לפרק הזמן הדרוש לבירור ההליך".

ח"כ ארבל, החתום על העתירה יחד עם מפלגתו ש"ס, אמר בעקבות החלטת בית המשפט לדחות את צו הביניים, כי "אני מצר על כך שבית המשפט לא ניצל את ההזדמנות הראשונה שהונחה לפניו לעשות צדק. אנו בתנועת ש"ס נעשה עבודה קשה, ארוכה ומאומצת בתיק העיקרי, כדי לעשות צדק ולהשיב לציבור כולו את מה ששייך לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully