וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיומי רצח לסטוקרים כבדים: הצד האפל של OnlyFans נחשף

22.9.2020 / 0:02

היוצרים ב-OnlyFans, אתר לשיתוף תוכן עם מנויים, חושפים כי על אף הרווחים הגבוהים מהאתר - הם נמצאים בסיכון יומיומי מפני טרולים, סטוקרים ופדופילים ברשת. הם מספרים על איומי רצח שקיבלו וסטוקרים שעקבו אחריהם ושלחו תמונות מטרידות. הכירו את הצד האפל של OnlyFans

בלה ת'ורן מצטרפת ל-OnlyFans/instagram/bellathorne

ההתפרצות העולמית של נגיף הקורונה תרמה רבות לאתר המנויים OnlyFans, שעל אף שנפתח כבר ב-2016 - זכה לזינוק מטורף בכמות המצטרפים רק בתקופה האחרונה. באפריל האחרון הוא צבר כ-150 אלף מצטרפים חדשים כל 24 שעות, כשכיום רשומים באתר כ-50 מיליון מנויים. גם מספר יוצרי התוכן בו זינק במהלך הסגר, מ-200 אלף ל-700 אלף יוצרי תוכן. מוקדם יותר החודש סיפרנו לכם על כוכבת דיסני לשעבר, בלה ת'ורן, שהפכה לשיאנית המרוויחות באתר עם סכום של מעל ל-2 מיליון דולר בשבוע - ומיליון דולר שהרוויחה כבר ביום הראשון. גם כוכבת הרשת קאיה קורברידג', הרוויחה כ-200 אלף דולר בתקופת הסגר רק משיתוף תמונות וסרטונים פרובוקטיביים שלה עם מעריצים באתר.

ת'ורן וקורברידג' הן רק חלק מהמיליונים - ממורים ואחיות ועד מלצריות וכבאים - שהצטרפו לטרנד הרווחי הזה ומשתפים תכנים ישירות עם העוקבים שלהם תמורת תשלום חודשי. באתר רשומים סלבס מתחום הבידור ומומחי כושר גופני, אך הוא הפך דווקא למקור הפרנסה העיקרי של ענף הבידור למבוגרים, כשעובדי תעשיית המין וכוכבי פורנו החלו להשתמש בפלטפורמה המקוונת כדי לשתף את המעריצים שלהם בתוכן בוטה תמורת תשלום נוסף. רבים מהמעריצים גם פונים בבקשות מיוחדות מהכוכבים שלהם ומבקשים תמונות, הודעות קוליות או סרטונים ספציפיים תמורת סכומים גבוהים יותר שיהיו מוכנים לשלם.

למרות ש-OnlyFans נראה כמו דרך מהירה וזוהרת להרוויח כסף, בעיקר בתקופת משבר כלכלי כמו זו, היוצרים באתר חושפים את הצד האפל ו"המרושע" שלו שאולי יגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם נרשמים אליו. יוצריו נמצאים בסיכון שהסרטונים הפרטיים שלהם יגנבו וימכרו ברשת ובנוסף, ישנו חשש שהפלטפורמה - שהמחזור השנתי שלה מוערך ב-1.5 מיליארד דולר - הפכה למגרש משחקים עבור סטוקרים ופדופילים.

קאיה קורברידג': "בחור שלח לי תמונה של את חפירה איתו הוא יקבור אותי"

בלה ת'ורן הרוויחה מעל ל-2 מיליון דולר בשבוע מ-OnlyFans

בלה ת'ורן. Giphy
בלה ת'ורן חוגגת/Giphy

הסטודנטית לשעבר קאיה, בת ה-24, סיפרה ל"סאן": "מאז שהצטרפתי ל-OnlyFans נוצרו לי סטוקרים וקיבלתי המון איומי רצח. לפעמים זה היה מפחיד מאוד. אחד מאיומי הרצח שאני לא יכולה לשכוח הוא שאיזה בחור שלח לי תמונה של את חפירה. הוא אמר לי שזו האת שהוא ישתמש בה אחרי שיבתר את הגוף שלי לחתיכות זעירות ויקבור אותן. קיבלתי גם הודעה שאומרת 'זו הכתובת שלך' ותמונה של הבית שלי. זה היה מאוד מאוד מפחיד. היה לי סטוקר במשך מעל ל-18 חודשים. החלק הגרוע ביותר היה שזו הייתה אישה. היא הטרידה אותי ברשת כל יום, מספר שעות ביום. היא כתבה תגובות קשות, שלחה הודעות לחברים שלי וניסתה למצוא את בני משפחתי. היא הקימה פרופילים מזויפים שלי ואף שלחה מיילים לאנשים אקראיים מעיירת הולדתי, בהם התחזתה לאחי האבוד בתקווה למצוא את בני משפחתי כדי לעשות את כל הדברים המטורפים שתכננה".

בנוסף לשיתוף תמונות פרובוקטיביות, קאיה, מלנקשייר, מודה שאחד הדברים הפופולריים ביותר באתר שלה הוא דירוג איברים אינטימיים של גברים ששולחים לה תמונות. זה בפני עצמו גורף לה כמעט 40 אלף דולר בשנה. לדבריה, "גברים אוהבים להאכיל את האגו שלהם. אני מדרגת באמצעות טקסט, הודעה קולית או וידאו, שזו האופציה היקרה ביותר".

קאיה רחוקה מלהיות לבד בכל מה שקשור לסטוקרים או להטרדות באתר המבוגרים. על סטפני פאלומרס, בת ה-28, גם סיפרנו לכם לאחרונה - ועל אף שהיא אמרה שעזבה את מועדוני החשפנות לטובת משרה מלאה ב-OnlyFans אחרי שנתקלה בסטוקר שעקב אחריה הביתה, היא מספרת שגם OnlyFans טומן בחובו סכנות. היא סיפרה: "חשבתי שנפטרתי מהם, אבל גם באתר השגתי לעצמי סטוקר. הוא עוקב אחרי, עד כמה שידוע לי, מאז דצמבר 2019".

סטפני פאלומרס ממשיכה לצבור סטוקרים

View this post on Instagram

GM ? Say it back

A post shared by Stephanie Palomares? (@mspalomares) on

אתר OnlyFans. onlyfans.com, אתר רשמי
אתר OnlyFans/אתר רשמי, onlyfans.com

"משתמשים רבים נמצאים בסיכון עצום להתעללות וניצול"

האתר הפך גם מוקד לפושעי סייבר שגונבים סרטונים ותמונות כדי לסחור בהם בדארקנט או למכור באתרים רווחיים בשוק השחור. במהלך הסגר, "הקו לסיוע לנפגעי נקמת פורנו" בבריטניה קיבלה עשרות תלונות ממשתמשי OnlyFans שדיווחו כי התוכן שלהם משותף ללא הסכמתם. מנהלת קו הסיוע, סופי מורטימר, אמרה ל"סאן": "מה שהתחיל כדרך קלה להרוויח כסף נוסף בתקופות קשות אלו, הופך יותר ויותר לסיוט. משתמשים רבים נמצאים בסיכון עצום להתעללות וניצול".

רייצ'ל הורמן-בראון, עורכת דין העובדת עם פלדין, השירות הלאומי להגנת סטוקינג, הוסיפה כי נשים צריכות לחשוב פעמיים לפני שהן נרשמות לאתר. לדבריה: "נתקלתי בכמה מקרים בהם נשים חוו התעללות דרך אתר זה. קבלת איומי אונס ואיומים מיניים אחרים הם דבר שבשגרה וזה מחריד. נשים חוות סטוקינג ונרצחות באופן קבוע על ידי גברים, ואתרים מסוג אלה יכולים להקל על הסטוקינג באופן שלא היה אפשרי לפני כמה שנים".

קאיה קורברידג': "קיבלתי גם הודעה בה נאמר 'זו הכתובת שלך' ותמונה של הבית שלי"

בעוד שמעריצים מפציצים נשים בבקשות לתוכן ספציפי, נשים רבות ממלאות אחר בקשתם על אף שהן לא מרגישות בנוח עם זה, מכיוון שסכומי הכסף שמציעים להן גדולים ומפתים. ג'מה, שעובדת כעוזרת משפטית בצפון מזרח אנגליה, אמרה: "אני מרוויחה רק כמה מאות דולרים בשבוע, מה שעוזר לי להסתדר. ככל שהסרטון מפורש ובוטה יותר, כך גברים מוכנים לשלם יותר. אני לא הולכת לשם אבל זה מפתה".

משפיענית הרשת וכוכבת היוטיוב לשעבר, סלסטיה ווגה, בת ב-22, עזבה לאחרונה את הפלטפורמה לאחר שנכנסה לשיקום. היא סיפרה: "הרגשתי שאני צריכה להמשיך ולהיות קיצונית יותר ויותר. אמרתי לעצמי שאני חזקה ורציתי להעמיד פנים שאני כזאת, אבל הרגשתי נורא. חייכתי בתמונות אבל לא הייתי שם. עשיתי דברים כמו רובוט. לא יכולתי להפסיק כי כולם אמרו לי שאני צריכה להמשיך. הכריחו אותי. האמת, זה הרגיש ככה".

לינדה תומסון, מהפרויקט הבריטי לתמיכת נשים, אמרה כי על אף שרבים רואים באתר כמעצים ומשתלם כלכלית, הוא למעשה כרוך בסיכון. היא אמרה: "הדאגה שלנו היא שלמשתמשים אין את כל המידע לגבי מידת הסיכון של אתרים אלה ואיך הם אינם מצליחים להגן על הנשים".

על אף הגבלת גיל ההרשמה לאתר העומד על 18, קיים חשש גם כי נערות מתחת לגיל המותר מוכרות תוכן בפלטפורמה, דבר אשר עלול ליצור פוטנציאל חדש עבור פדופילים. נערה בת 17 סיפרה איך היא הרוויחה 20 עד 25 אלף דולר בחודש מאז שנרשמה לאתר כשהייתה בת 16. אנדי בורוז, ראש המדיניות המקוונת לבטיחות ילדים ב-NSPCC, אמר: "אנו זקוקים בדחיפות לחוקים כדי להגן על ילדינו ברשת".

מייסד OnlyFans טימותי סטוקלי

מייסד OnlyFans טימותי סטוקלי. LINKEDIN, צילום מסך
מייסד OnlyFans טימותי סטוקלי/צילום מסך, LINKEDIN

כדי להצטרף ל-OnlyFans, על ה"מעריצים" לשלם בין 5 ל-50 דולר בחודש עבור שיתוף תמונות של היוצרים האהובים עליהם. OnlyFans לוקח לעצמו 20 אחוזים מהרווחים. מנויים יכולים גם לשלם עבור הודעות פרטיות וסרטונים בתשלום. מספר יוצרי התוכן זינק לאחרונה, כשרבים מהם הם עובדי תעשיית המין שלא הצליחו לפגוש לקוחות באופן אישי בתקופת הסגר. אחרים רק ניסו לסגור את החודש. באתר תמצאו גם אחיות, עורכי דין, עובדי סופרמרקטים, מטפלים, כבאים, חיילים ועובדי בניין.

בפרופיל אחד של מורה להיסטוריה בשנות ה-50 לחייה נכתב שהחלה לפרסם סרטונים מפורשים מאחר שבית הספר נסגר עקב התפשטות הנגיף. מורה אחרת מבית ספר יסודי מבקינגהאמשייר פוטרה לאחר שהציעה באתר שירותי ליווי בסך 2,000 דולר ללילה.

OnlyFans הוקם על ידי טימותי סטוקלי, בן ה-37. בקיץ שעבר שילם בנו של הבנקאי כ-3 מיליון דולר לרכישת דירה בבישופ'ס סטורטפורד, אנגליה. הצלחת המיזם שלו פתחה דלת לפושעים, כשעל פי ההערכה, כ-3 מיליון תמונות ו -750 שעות של וידאו הודלפו מהאתר השנה. השבוע אחד הפושעים טען כי הקים חשבון מזויף עם תוכן שנגנב מיוצר ב-OnlyFans והרוויח כ-8 אלף דולר בפרק זמן של כמה ימים. כעת מנסה קאיה להקים איגוד לעובדי תעשיית מין כדי להגביר את בטיחות המשתמשים. היא אמרה: "בכל יום התוכן שלי דולף לרשת או שמדברים עליי בפורומים ואתרים אחרים. זה החלק הגרוע ביותר בעבודה. יש לקנוס ולסגור אתרים המשתמשים בתוכן גנוב". הונזה סרוונקה, ממשרד עורכי הדין מקאליסטר אוליבריוס, המתמחה בתיקים של OnlyFans, אמר כי להסיר את כל התוכן המודלף מהרשת זו משימה בלתי אפשרית. הוא אמר: "לנסות להסיר את כל הסרטונים זה כמו משחק בלתי נגמר. האמת היא שאנשים שמככבים באתר הזה צריכים לקחת בחשבון את כל הסיכונים שנלווים אליו ולהישאר ערניים 24/7".

בלה ת'ורן היא שיאנית המרוויחות באתר

סטפני פאלומרס חשבה שברשת לא יתנכלו לה - אך מצאה גם שם סטוקרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully