וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הונגריה משתלטת גם על האומנות

מפגינים מתבצרים באוניברסיטה לקולנוע ותיאטרון בבירה בודפשט, אחרי שאורבן מינה חבר מנהלים נאמן הרוצה לשנות את התכנים ל"נוצריים ופטריוטיים" יותר. זה המוסד השביעי שעובר לידיים פרטיות בשנים האחרונות. "אוטונומיה של אוניברסיטה היא אחד מיסודות הדמוקרטיה"

בווידאו: הפגנה בהונגריה בעד חופש העיתונות אחרי הדחת עורך/צילום: רויטרס

כמה אלפי בני אדם הפגינו אתמול (ראשון) בבירת הונגריה נגד מינוי ההנהלה החדשה של האוניברסיטה לתיאטרון ולקולנוע ואמרו כי נציגי הממשלה החדשים יפגעו באוטונומיה של המוסד. הנהלת האוניברסיטה, שממנה יצאו הבמאים ויוצרי הסרטים המפורסמים ביותר של הונגריה, התפטרה בשבוע שעבר במחאה על השינויים. גם כמה מנהלי תיאטרון בכירים פרשו מתפקידיהם בתור מרצים.

המשתתפים בעצרת יצרו שרשרת אנושית ברחובות במרכז בודפשט, לפני שהם התאספו בכיכר מרכזית מחוץ לפרלמנט ודרשו לשמור על האוטונומיה של בית הספר ועל החירות האומנותית והחינוכית שלו.
תומכי ראש הממשלה הלאומן ויקטור אורבן קוראים זה זמן רב לשינוי תרבותי לעבר ערכים שמרניים ולסיום הדומיננטיות של השמאל והליברלים בתחום האומנות.

מפגינים באוניברסיטה לקולנוע ותיאטרון בבודפשט מוחים נגד השתלטות הממשלה על המוסד, 6 בספטמבר 2020. רויטרס
מתנגדים לשינויים במוסד. מפגינים באוניברסיטה בבודפשט, אתמול/רויטרס

"אחד מיסודות הדמוקרטיה הוא שאוניברסיטה תוכל לפעול בצורה אוטונומית", אמרה מרטה ברבריש, שהשתתפה בעצרת. "אם אוניברסיטה לא יכולה ללמד כפי שתלמידיה דורשים אז יש בעיות חמורות. הנהלה של אוניברסיטה לא פורשת ללא סיבה".

האוניברסיטה, שבה מתבצרים סטודנטים מאז השבוע שעבר, היא המוסד השביעי שעובר לשליטת קרנות פרטיות, שחבר מנהליהן נבחר על ידי הממשלה. ראש ועד המנהלים החדש, אטילה וידניאנשקי, אמר בשבוע שעבר כי הם פתוחים לדיאלוג, אך הוסיף כי הוא רוצה "הלך רוח אחר" באוניברסיטה, והוסיף כי השיעורים הקיימים יימשכו לצד דגשים על "פטריוטיות ונצרות".

עוד בוואלה!

עורך אתר מוביל בהונגריה הודח בלחץ של אורבן. עשרות עיתונאים התפטרו במחאה

לכתבה המלאה
מפגינים באוניברסיטה לקולנוע ותיאטרון בבודפשט מוחים נגד השתלטות הממשלה על המוסד, 6 בספטמבר 2020. רויטרס
מנהל ועד המנהלים החדש רוצה "הלך רוח" אחר/רויטרס

החשש מחופש האקדמיה והאומנות בהונגריה גבר בשנים האחרונות. בשנה שעברה העבירה האוניברסיטה של מרכז אירופה את רוב שיעוריה לווינה אחרי קרב משפטי עם ממשלת אורבן. היא אמרה כי היא לא יכולה לפעול עוד כ"מוסד חופשי" בבודפשט.

בחודש יולי פרשו יותר מ-70 עיתונאים ועובדים מאתר החדשות העצמאי הגדול ביותר שנותר בהונגריה, אחרי שהעורך הראשי הודח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully