וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה תעניש בכירים בשל הרוגים בסופת טייפון

המפלגה מטילה את האחריות לנזקים הכבדים שנגרמו על גורמים מקומיים בעיר וונסאן, והמנהיג קים ג'ונג און הורה ל-12 אלף פעילים להשתתף במאמצי השיקום. המדינה פגיעה במיוחד לאסונות טבע בשל התשתיות הקורסות שלה

בווידאו: קים ג'ונג און בזירת פגיעת סופת הטייפון/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קוריאה הצפונית הבטיחה להעניש גורמים מקומיים אחרי פגיעת סופת טייפון בחופה המזרחי של המדינה בשבוע שעבר, והמנהיג קים ג'ונג און הורה ל-12 אלף מחברי המפלגה להשתתף במאמצי השיקום בנוסף להדחת בכיר מפלגה מקומי. הוא תועד מסייר באזור שנפגע מהטייפון ומדבר עם גורמים רשמיים.

אתמול, עיתון של מפלגת הפועלים השלטת האשים את הרשויות בעיר החוף וונסאן בכך שהן לא נערכו כראוי לטייפון מייסאק, והאשימו אותן ב"גישה לא אחראית".

בעיתון לא נמסר היקף הנפגעים המלא, אלא רק שיש "עשרות נפגעים". הרשויות המקומיות הואשמו בכך שלא מילאו את הוראות מפלגת השלטון. בביטאון הרשמי "רודונג סינמון" אמרו כי הרשויות בעיר נדרשו להזהות את כל הנכסים המצויים הסכנה ולפנות את כל התושבים מבעוד מועד.

"הוחלט להטיל עונשים מפלגתיים, מנהלתיים וחוקיים כבדים על האחראים לאבידות". לא ברור אם הם אכן התעלמו מההוראות או שהמשטר מנסה להטיל אחריות על גורמים מקומיים כדי למנוע מהציבור להפנות לעברו אצבע מאשימה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מסייר באזור שהוכה על ידי סופת טייפון, ספטמבר 2020. רויטרס
קים ג'ונג און מסייר באזור שהוכה בסופת הטייפון/רויטרס

בטלוויזיה הממלכתית שידרו בשבוע שעבר תמונות של גשרים וקירות בטון שקרסו בשל ההצפות. טייפון מאסק הכה בקוריאה הצפונית שבוע אחרי טייפון באווי.

קוריאה הצפונית פגיעה במיוחד להצפות, בשל בירוא היערות בהרים ובגבעות, ולאור התשתיות הרעועות שלה, אסונות טבע מציבים איום משמעותי עליה.

טייפון מאסק הכה גם בקוריאה הדרומית, והרג לפחות שני בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully