וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפר שלח ללפיד: יש לקיים פריימריז פתוחים ביש עתיד כבר בחודש דצמבר

5.9.2020 / 20:30

ח"כ עפר שלח הציג מתווה לעריכת בחירות במפלגה, שבהן הוא מתכוון להתמודד מול יושב הראש המכהן. שלח מכוון למהלך של פתיחת שורות יש עתיד במטרה להפוך לאלטרנטיבה לליכוד, ותקף את לפיד שאינו צפוי לתמוך בפתיחת המפלגה למועמדים אחרים: "הבטיח לעצמו בחשאי את ראשות המפלגה"

בווידאו: לפיד וליברמן מתייחסים למשבר התקציב/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ עפר שלח ממשיך בקמפיין נגד יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בדרישה לקיים פריימריז על ראשות יש עתיד שבהם הוא מתכוון להתמודד מולו. שלח פרסם הערב (שבת) בפייסבוק מתווה לקיום בחירות מקדימות לראשות המפלגה, בפריימריז פתוחים שבהם יוכלו להתמודד כל מי שאינו חבר במפלגה אחרת, שיתקיימו בשבועיים הראשונים של דצמבר.

לפי המתווה, הבחירות יהיו פתוחות לכל מועמד, וכל אדם יוכל לבחור, ובלבד שלא היו חברים במפלגה אחרת בחצי השנה שקדמו לבחירות. "כך יתייצבו טובי האנשים, מספר הבוחרים יהיה חסר תקדים, והמועמד שינצח יהיה ראוי לאתגר של הבסת ביבי בבחירות", שלח כתב בפייסבוק. "הבחירות הפתוחות הראשונות בישראל לבחירת מועמד, כראוי למפלגה שמבקשת להציב אלטרנטיבה אמיתית לא רק לביבי, אלא להשחתת הפוליטיקה שהוא מייצג".

שלח הודיע השבוע כי הוא דורש לקיים פריימריז על ראשות יש עתיד, והצהיר כי הוא מתכוון להתמודד ולנצח בהן את לפיד, יו"ר המפלגה מאז הקמתה. לפי תקנון יש עתיד, שהוקמה ב-2012, לפיד שוריין תחילה כיו"ר המפלגה עד סוף הכנסת ה-20 ללא בחירות, אך מאז הוא האריך את תחולת סעיף זה פעמיים עד סוף הכנסת ה-25. לפיד הודיע בתגובה כי הוא מוכן לבחון את האפשרות לקיים פריימריז, הליך שנבחן במפלגה בחודשים האחרונים, אך הוא מתכוון להליך פנימי בתוך המוסדות והפעילים הקיימים של המפלגה והוא לא צפוי לתמוך במודל של פתיחת המפלגה למועמדים אחרים.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, כנסת, 27 יולי 2020. יאיר לפיד, אתר רשמי
הקמפיין נגדו נמשך. לפיד בישיבת סיעה/אתר רשמי, יאיר לפיד

שלח, לעומת זאת, מכוון למהלך גדול של פתיחת שורות יש עתיד במטרה להפוך לאלטרנטיבה לליכוד כמפלגת שלטון. "מאז שהודעתי על דרישתי לקיים בחירות לראשות יש עתיד יש לא מעט התלהבות ולא מעט מבוכה. ככה זה כשהגיע הזמן להעביר מפלגה מרכזית לשלב הבא, וההכרחי, של חייה הפוליטיים. ככה זה כשמציבים אתגר למצב הקיים, כדי להגיע אל היעד: אלטרנטיבה אמיתית לשלטון נתניהו, פתוחה לכל ומציגה סדר יום חדש".

לדבריו, המועד הבא לפיזור אפשרי של הכנסת הוא ה-23 בדצמבר, הדד ליין לאישור תקציב המדינה, והבחירות צריכות להיערך לפני מועד זה. לשם כך, לפי המתווה, תוקם ועדת בחירות בראשות שופט בדימוס בה יהיו חברים אנשי הנהלת המפלגה, בכירי הח"כים ונציגי שטח מרכזיים שתהיה אחראית על קביעת תקנון הבחירות ופיקוח על ההכנות הטכניות.

שלח הדף את הטענה שהושמעה ביש עתיד בימים אחרונים לפיה החלו תהליכים לדמוקרטיזציה של המפלגה בכל מקרה, ותקף את לפיד. "מנסים לבלבל אתכם. פריימריז לרשימה לכנסת הן דבר אחד, ובחירות לראשות הרשימה הן דבר אחר לגמרי. מעט הדיבורים על דמוקרטיה במפלגה, ההבטחות לשולחנות עגולים וצוותי עבודה, כל זה נגע לרשימה לכנסת. את ראשות המפלגה הבטיח יאיר לפיד לעצמו במהלכים חשאיים, ללא ידיעת הח"כים של המפלגה, עד לכנסת ה-26. את זה חובה לשנות, ועכשיו".

עוד בוואלה!

קריאת התיגר המפתיעה של עפר שלח פותחת את הדלת לארגון מחדש של השמאל

לכתבה המלאה
עופר שלח בסיור לחברי וועדת הקורונה במרכז השליטה הלאומי ובמעבדת קורונה בבית החולים שיבא-תל השומר, 1 במאי 2020. ניב אהרונסון
מכוון להציב אלטרנטיבה לליכוד. ח"כ שלח/ניב אהרונסון

לפי סקר של מכון מדגם שפורסם בחדשות 12 הערב, הפערים בין לפיד לשלח קטנים: יש עתיד בראשות לפיד קיבלה בסקר 15 מנדטים, ואילו יש עתיד בראשות שלח היתה מקבלת 13 מנדטים. אבל זהות העומד בראש יש עתיד לא שינתה את תמונת המצב בין הגושים.

בסקר בו נשאל אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע, הליכוד בראשות נתניהו זוכה ל-31 מנדטים; ימינה בראשות נפתלי בנט ל-19; יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד עם 15; הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה ל-15; כחול לבן בראשות בני גנץ עם 11; ישראל ביתנו וש"ס זוכות כל אחת ל-8 מנדטים; יהדות התורה 7 ומרצ ל-6.

בחלוקה לגושים הימין זוכה ל-50 מנדטים, החרדים ל-15, גוש המרכז שמאל ל-32, הערבים עם 15 וישראל ביתנו זוכה לבדה ל-8 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully