וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון היסטורי של המשפחה: ג'ו קנדי ה-3 הפסיד בפריימריז במסצ'וסטס

2.9.2020 / 12:04

נכדו של בובי קנדי, החבר בבית הנבחרים, לא הצליח לגבור על הסנאטור הוותיק אד מארקי, שזכה לתמיכתן של בכירות בקונגרס בזכות האג'נדה הפרוגרסיבית שלו. הוא הראשון מבני משפחתו שלא מנצח בבחירות במדינה

בווידאו: טראמפ מבקר בלואיזיאנה אחרי שהוריקן לאורה היכה במדינה/צילום: רויטרס

ג'ו קנדי השלישי הפסיד הלילה (רביעי) בפריימריז הדמוקרטיים על ייצוג המפלגה בבחירות לסנאט מטעם מדינת מסצ'וסטס. בכך הפך קנדי לבן המשפחה הראשון שמפסיד בבחירות במדינה על מושב לקונגרס. הוא הפסיד לסנאטור המכהן אד מארקי, שצפוי לזכות בכהונה נוספת בת שש שנים ב-3 בנובמבר על בסיס אג'נדה פרוגרסיבית.

קנדי נחשב לפייבוריט כשהכריז במפתיע בספטמבר שעבר על כך שהוא יעזוב את בית הנבחרים אחרי שמונה שנים בניסיון לזכות במושב בסנאט. עם זאת, מארקי, שקידם אג'נדה פרוגרסיבית החל מהגבלות על נשק גרעיני ועד תקנות סביבתיות מחמירות, זכה לתמיכתן של חברות קונגרס דמוקרטיות בולטות, בהן הסנאטורית אליזבת וורן, שגם היא מייצגת את מסצ'וסטס, וחברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

ג'ו קנדי השלישי אחרי הפסדו בפריימריז במסצ'וסטס, 2 בספטמבר 2020. רויטרס
מבטיח להמשיך להיאבק למען האג'נדה שלו. קנדי, הלילה/רויטרס

לפי תוצאות לא סופיות, על פי ספירת ניו יורק טיימס, מארקי בן ה-75 מוביל על קנדי בן ה-39 עם 55.4%, לעומת 44.6%. מארקי, שנהנה מתמיכת הצעירים, הדגיש בנאומו את הצורך לקדם חקיקה בנוגע לשינויי האקלים.

"לא יהיה שלום, לא יהיה צדק, לא יהיה שגשוג עד שנעצור את הצעידה לעבר הרס האקלים. זה עניין של חיים ומוות", אמר מארקי, בעל ותק של ארבעה עשורים בקונגרס. בשנה שעברה, הוא ואוקסיו-קורטז חשפו את "הניו דיל הירוק" לצמצום פליטות המזהמים הנקשרות לשינויי האקלים.

קנדי, נכדו של רוברט קנדי, הסנאטור שנרצח בזמן קמפיין בחירות ואחיו של הנשיא ג'ון קנדי, שנרצח בעצמו, אמר כי מארקי הוא "אדם טוב". בנאום ההפסד שלו, אמר חבר הקונגרס כי תומכיו, "שלהם אין פריבילגיה לקבל את הסטטוס-קוו" ימשיכו להיאבק למען ביטוח בריאות לכל ושיפור מצב זכויות האזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully