וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק הושלם: ערן זהבי חתם לשנתיים במכבי תל אביב

26.6.2022 / 16:10

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט: החזרה המיוחלת סוף סוף הפכה לרשמית. החלוץ בן ה-34 שב למדים הצהובים אחרי ארבע עונות בגוואנגז'ו R&F ועוד שנתיים בפ.ס.וו איינדהובן, וינסה להחזיר את האליפות לקרית שלום

ערן זהבי חלוץ פ.ס.וו איינדהובן מעניק את החולצה שלו לאוהדי מכבי תל אביב/ספורט1

שבועיים אחרי ההודעה הרשמית על שובו של ולאדן איביץ' לתפקיד המאמן, ולאחר חודשים של חיזורים, חלומם של אוהדי מכבי תל אביב התגשם: כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, בתום ארבע שנים מופלאות בגוואנגז'ו R&F ושתי עונות נוספות בפ.ס.וו איינדהובן, החליט ערן זהבי לשוב למדים הצהובים וחתם לקדנציה שנייה בחוזה לשנתיים, אשר במסגרתו ירוויח מיליון יורו נטו לעונה. זהבי, שיחגוג 35 בעוד כחודש, ינסה להחזיר למאבק האליפות את הקבוצה במדיה זכה בשלוש אליפויות, זאת לאחר שבחר בה על פני ההצעה מבוטאפוגו הברזילאית שגם היא חיזרה אחריו במשך תקופה.

זהבי יצטרף למכבי תל אביב במחנה האימונים אליו תמריא מחר. הקבוצה תקיים את המחנה במירלו שבהולנד, וזהבי יחבור אליה מביתו שעדיין נמצא באמסטרדם. עדיין לא ברור אם החלוץ יגיע כבר מחר או שייקח לעצמו עוד יומיים לסידורים אחרונים, אבל הוא יטול חלק באימונים, אם כי עדיין בהדרגה בגלל הניתוח הקל שעבר בברכו לפני חמישה שבועות.

באשר לסטיפה פריצה, ההחלטות לגביו יתקבלו בהמשך ובשלב הזה הוא חלק בלתי נפרד מהקבוצה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
חיזוק עצום לצהובים. זהבי/קובי אליהו

זהבי נרכש על ידי R&F ממכבי תל אביב בקיץ 2016 תמורת 7.2 מיליון יורו ומיד פרע שטרות. בחצי העונה הראשונה שלו בסין כבש 11 שערים ב-15 משחקי ליגה ובעונה שלאחר מכן, העונה המלאה הראשונה שלו בליגה המקומית, מצא את הרשת 27 פעמים. בעונת 2019 זהבי הגיע לשיאו עם 29 כיבושים, שיא כל הזמנים לשערים בעונה אחת בליגה הסינית.

החלוץ הוותיק סיים כמלך שערי הליגה ב-2017 וב-2019 ולמרות שלא הצליח להצעיד את קבוצתו למאבק על תואר, הוא נבחר בשתי העונות הללו לנבחרת העונה בליגה הסינית. בסך הכול זהבי כבש 91 שערים ב-106 הופעות בליגה הסינית, כשבכל המסגרות המספרים שלו ב-R&F עומדים על 103 הבקעות ב-117 הופעות.

בשתי עונות בפ.ס.וו איינדהובן, זהבי הבקיע 36 שערים ובישל 16 נוספים ב-78 הופעות רשמיות. הוא סייע לקבוצה לזכות בגביע ההולנדי אחרי ניצחון על אייאקס בגמר, אך ראה את הקבוצה מאמסטרדם זוכה פעמיים באליפות והסתפק בסגנות. בזירה האירופית, אשתקד פ.ס.וו וזהבי הודחו על ידי אולימפיאקוס בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית והעונה הם הפסידו ללסטר ברבע גמר הקונפרנס ליג.

עוד בוואלה!

בברזיל חושפים: זהבי ביקש מבוטאפוגו להחתים את עומר אצילי

לכתבה המלאה
ערן זהבי, חלוץ פ.ס.וו איינדהובן. ANP, GettyImages
שנתיים מלאות באקשן בהולנד. ערן זהבי/GettyImages, ANP

זהבי עלה לבוגרים בהפועל תל אביב ב-2006 והושאל לעונה אחת להפועל רמת השרון בין לבין ב-2007/8. ב-2011 עבר לפאלרמו מהפועל תל אביב ואחרי שנה וחצי חזר לישראל למכבי תל אביב. עם הצהובים זכה זהבי בשלוש אליפויות ברציפות (2015-2012), בגביע ובגביע הטוטו כשהוא מסיים שלוש פעמים כמלך שערי הליגה.

גם עם הפועל תל אביב הוא זכה בדאבל ב-2009/10 וזכה איתה בגביע נוסף ב-2010/11, אז גם סיים כמלך הבישולים בליגה. זהבי מחזיק בשיא השערים בעונה אחת בליגה הבכירה בישראל עם 35 כאלה בעונת 2015/16 וגם בשיא השערים בעונה אחת בליגה הסינית עם 29 בעונת 2019. זהבי הוא גם מלך השערים של הדרבי התל אביבי ומצא את הרשת במשחק היוקרתי 11 פעמים. לזהבי 70 הופעות בנבחרת ו-33 שערים, מה שמציב אותו בפסגת טבלת הכובשים בתולדות הנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully