וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל אובמה בוועידה הדמוקרטית: "טראמפ התעלם מהקורונה ומוטט את הכלכלה"

עודכן לאחרונה: 18.8.2020 / 9:27

הוועידה שנפתחה לקראת הבחירות בנובמבר, התנהלה באופן מקוון בשל המגיפה. הגברת הראשונה לשעבר תקפה את הנשיא: "הוא מתייג אזרחים כאוייבים ומקדם עליונות לבנה". בין הנואמים גם המתמודד לשעבר סנדרס, אחיו של ג'ורג' פלויד וכן רפובליקנים, שניסו לשכנע מצביעים לעבור צד

בווידאו: ועידת המפלגה הדמוקרטית בארה"ב/רויטרס

ועידת המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית ערכה הלילה (שלישי) את הכינוס המסורתי לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר הקרוב. הוועידה התנהלה לראשונה באופן מקוון, בשל מגיפת הקורונה. נאומים שהוקלטו מראש הועברו ישירות דרך מצלמות, כשכמה רפובליקנים הצטרפו לכינוס המפלגה היריבה, ואף קראו לשמרנים להצביע למועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן במקום לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

במהלך הערב הראשון לכינוס המפלגה, שבסופו יוכרז ביידן כמועמדה לנשיאות ארצות הברית באופן רשמי, נאמו בין היתר המתמודד לשעבר הסנאטור ברני סנדרס, הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, אחיו של ג'ורג' פלויד, שמותו הצית גל מחאות ומהומות ברחבי המדינה, וכן מושל אוהיו לשעבר, הרפובליקני ג'ון קסיץ'.

ג'ו ביידן עונה לשאלות מצביעים, הערב בכינוס הוועידה הדמוקרטית. 18 באוגוסט 2020. אי-פי, AP
ביידן עונה לשאלות מצביעים, הערב בכינוס הוועידה הדמוקרטית/AP, אי-פי

מישל אובמה, רעייתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה שביידן כיהן כסגנו, תקפה את טראמפ. "הוא הנשיא הלא נכון למדינתו. פשוט לא ניתן לזייף את הדרך בתפקיד הזה". היא הוסיפה כי "הכלכלה שלנו התמוטטה בעקבות מגיפה הקורונה, שטראמפ התעלם ממנה במשך זמן רב מדי".

אובמה התייחסה גם לנושא הגזענות כלפי שחורים בארצות הברית. "המשרד הבכיר ביותר במדינה עדיין מזלזל בעובדה הפשוטה שחייהם של שחורים חשובים", אמרה. "בכל פעם שאנחנו מצפים מהבית הלבן לקחת מנהיגות או לכל הפחות להציג יציבות למראית עין, אנחנו מקבלים כאוס וחוסר אמפתיה מוחלט".

היא הוסיפה שיהיה קשה להסביר לילדי אמריקה את ארבע השנים האחרונות. "הם רואים את המנהיגים שלנו מתייגים אזרחים מן השורה כאוייבי המדינה, תוך שהם מקדשים את העליונות הלבנה", אמרה.

מישל אובמה במהלך דבריה במסגרת כינוס הוועדה הדמוקרטית 17 באוגוסט 2020. רויטרס
"המנהיגים מתייגים אזרחים כאוייבי המדינה ומקדשים עליונות לבנה". מישל אובמה/רויטרס

הגברת הראשונה לשעבר קראה להצביע למועמד הדמוקרטי, ביידן. "אני מכירה את ג'ו. הוא אדם הגון ועמוק שמונחה על ידי אמונה", אמרה. "הוא היה סגן נשיא נהדר, והוא יודע מה צריך כדי להציל את הכלכלה, לסיים את המגיפה ולהוביל את ארצנו". היא הוסיפה כי "הוא יודע להקשיב, הוא יגיד את האמת ויאמין במדע. הוא יכין תכניות חכמות, ינהל את צוותו בצורה טובה, וישלוט כמי שחי חיים שכולנו יכולים להכיר".

קהל בכנס הווירטואלי של הוועדיה הדמוקטית לקראת הבחירות בארצות הברית, 18 אוגוסט 2020. רויטרס
קהל הוועידה הדמוקרטית בכנס המקוון, הלילה/רויטרס

סנדרס, שהיה היריב המוביל מול ביידן למועמדות המפלגה לנשיאות, אמר כי "הבחירות האלו הן החשובות ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה הזו. בתגובה למשברים חסרי התקדים שאיתם אנו מתמודדים, אנו זקוקים לתנועה חסרת תקדים - תנועה של אנשים שמוכנים לעמוד ולהילחם למען דמוקרטיה והגינות - ונגד תאוות בצע, אוליגרכיה ובגידות".

סנדרס הוסיף כי "אם דונלד טראמפ ייבחר מחדש, כל ההתקדמות שעשינו תהיה בסכנה. הבחירות האלה נוגעות לשימור הדמוקרטיה שלנו, במובן הבסיסי ביותר. במהלך כהונתו של טראמפ, הבלתי נתפס הפך לנורמלי".

ברני סנדרס בכנס הווירטואלי של הוועדיה הדמוקטית לקראת הבחירות בארצות הברית, 18 אוגוסט 2020. רויטרס
"הבלתי נתפס הפך לנורמלי". סנדרס מוקרן על מסך הוועידה/רויטרס

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, שמדינתו הייתה מוקד של התפרצות הקורונה בארצות הברית, אמר כי "עכשיו אנחנו זקוקים למנהיג טוב למען העם שלנו. מנהיג שפונה לטובים שבתוכנו, לא לגרועים ביותר. מנהיג שיכול לאחד, לא לחלק".

הוא הוסיף כי "אני יודע מי האיש הזה, עבדתי איתו, ראיתי את הכישרון שלו. ראיתי את הכוח, הכאב והלב שלו - האיש הזה הוא ג'ו ביידן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully