וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני התבערה: צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה

אמיר בוחבוט ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 15.8.2020 / 9:37

מטוסי קרב של חיל האוויר וטנקים תקפו מתחם צבאי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס ברחבי הרצועה, לאחר שאתמול, פרצו במהלך היום 21 שריפות בעוטף עזה בעקבות שיגור בלוני תבערה לשטח ישראל. הפלסטינים מדווחים על שלושה פצועים מהתקיפות

בווידאו: צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית של חמאס ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS

צה"ל תקף הלילה (שישי) שורה של יעדי טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה. לפי דובר צה"ל, הותקפו מתחם של הכוח הימי, תשתיות תת-קרקעיות ועמדות תצפית השייכות לחמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

עוד נמסר, כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ולהפרת ריבונותה". הצבא הודיע כי ימשיך לראות בחמאס אחראי לכל פעילות טרור היוצאת משטח הרצועה. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל.

על פי הדיווחים, התקיפות התרכזו בבית לאהיה שבצפון הרצועה, במחנה הפליטים אל בורייג' שבמרכז, ובאזור הנמל החדש בחאן יונס. משרד הבריאות בעזה דיווח על ילדה בת שלוש שנפצעה קל. בנוסף לכך, לפי דיווחים פלסטיניים לא רשמיים - נפצעו בתקיפה ילד נוסף ואישה בהריון.

תמונות מתקיפת צה"ל ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטות לשטח ישראל, 24 בפברואר 2020. מג'די פתחי/TPS, TPS
דיווחים על תקיפות. רצועת עזה/TPS, מג'די פתחי/TPS

התקיפה באה לאחר שאתמול, פרצו במהלך היום 21 שריפות בעוטף עזה, רובן באזור המועצות האזוריות שער הנגב, אשכול והעיר שדרות, בעקבות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה. צוותי כיבוי והצלה פעלו להשתלטות וכיבוי השריפות וציינו כי מרביתן היו קטנות ולא מסוכנות. "באחת מהדליקות נשרפו חממות נטושות בתחום מועצה אזורית חוף אשקלון", ציינו צוותי הכיבוי.

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיד עידאן, מסר כי בעקבות אחת השריפות בשטח המועצה, נגרם הרס רב וכמה תושבים פונו מבתיהם. "ממדי השריפה ממחישים את ההרס והנזק הרב שנגרם כתוצאה מהפרחת 'רק בלון' שאנשי החמאס מבצעים בתקופה האחרונה מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף והמועצה האזורית שדות נגב בפרט", אמר עידאן.

מאוחר יותר עדכנה המשטרה כי בלון אליו מחובר פריט מעורר חשד אותר על עמוד תאורה בנתיבות. מבדיקת השוטרים עלה כי מדובר בבלון תבערה. עוד נמסר כי לא נגרם נזק ואין נפגעים.

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש היום עם ראשי הרשויות בעוטף רצועת עזה ואמר להם כי הוא מאמין שבעקבות הצעדים שצה"ל עושה, טרור הבלונים ייעצר בימים הקרובים. כוכבי אמר כי הוא "מבין את תחושות התושבים" ולדבריו, "זה אירוע שלא יימשך הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully