וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: נתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה; לפיד: מברך על הצעד החשוב

עודכן לאחרונה: 13.8.2020 / 23:16

ההסכם לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות התקבל ברגשות מעורבים במערכת הפוליטית. "טרגי שנתניהו לא אזר את האומץ להחיל ריבונות", תקף בנט. "צעד חשוב, מברך את נתניהו וטראמפ", אמר לפיד. השר הנדל: מברך על ההסכם, אך לא מוותר על ההתיישבות והגבול המזרחי שלנו

בווידאו: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מכריז על הסכם נירמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

הסכם הנורמליזציה שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות עורר היום (חמישי) תגובות מנוגדות במערכת הפוליטית. יו"ר ימינה נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי למרות שהוא "מברך על ההסכם שיתן חותמת רשמית ליחסים הטובים הקיימים עם איחוד האמירויות, מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, מעלה אדומים, בית אל ושאר ההתיישבות הישראלית".

בנט הוסיף כי זה "טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל, אך הריבונות על שטחי מולדתנו עוד בוא תבוא, ממקום אחר".

מנגד, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי הוא "מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות". לדברי לפיד, "זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח חד צדדיים שהיו פוגעים בבטחונה של ישראל. מודה גם לנשיא טראמפ על ההתגייסות למהלך".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מליאת הכנסת, השבוע/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גם חברו של בנט למפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי ההסכם הוא "ויתור על הזדמנות היסטורית". לדבריו, ההסכם הוא "החייאה מחדש של שיח שתי המדינות של השמאל אחרי שנים שהימין הוריד אותו מהפרק. הכל בשביל לחתום על 'הסכם שלום' עם מדינה שמעולם לא היתה איתנו במלחמה. ביבי קלאסי. לא ימין ולא אמין".

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי הוא "מברך על ההסכם עם איחוד האמירויות. לא מוותר על ההתיישבות והגבול המזרחי שלנו". שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר כי "ההסכם ההיסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות פותח עידן חדש של מימוש הזדמנויות חשובות והתמודדות מול סכנות משותפות באזורנו. למרבה השמחה, מה שהחל כמהלך מסוכן שעלול היה להצית תבערה ולדחוף את ישראל לתהום, מסתיים כהסכם שלום חשוב ומעורר תקווה שיוסיף לביטחון, ליציבות ולשגשוג שלנו ושל שכנינו".

גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ היה בין המברכים על ההסכם ואמר כי כי "הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות בתמורה לביטול כוונות הסיפוח, מוכיח בדיוק נמרץ את מה שמרצ מדגישה: הדרך לנורמליזציה עם העולם הערבי תבוא רק כאשר ייפסקו אשליות הסיפוח המסוכנות של הימין, ונשוב למו"מ מדיני על פתרון שתי המדינות".

עוד בוואלה!

בתמורה לעצירת הסיפוח: ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם לנירמול היחסים

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הריבונות על שטחי מולדתנו עוד בוא תבוא". בנט/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס הצטרף לרשימת המברכים. "זה ערב חשוב והיסטורי שמרחיב את מעגל השלום בין ישראל לבין מדינות ערב. אני מברך את ראש הממשלה על מימוש מאמציו ארוכי השנים", אמר. ההסכם עם איחוד האמירויות הוא הזדמנות אדירה לשורה ארוכה מאוד של פרויקטים כלכליים, תיירותיים ומיזמי תשתיות איזוריים בהיקפים חסרי תקדים. המשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותי יחל בעבודת מטה מהירה לקידומם ואני מתכוון להציגם בהקדם בפני ראש הממשלה ומליאת הממשלה".

אקוניס התייחס גם לדחיית הסיפוח בגדה המערבית, הכלולה בהסכם. "החלת הריבונות ביהודה שומרון, ערש המולדת של העם היהודי, היא תהליך היסטורי בלתי נמנע ואני סמוך ובטוח שראש הממשלה ימשיך לקדם אותו".

ח"כ גדעון סער (הליכוד) בירך על ההסכם, אולם הדגיש גם הוא את חשיבות קידום הסיפוח. "‏מברך על ההסכם עם איחוד האמירויות. מה שירגש אותי זה כשנזכה להחיל את החוק הישראלי על ההתיישבות היהודית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", אמר.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בדיון במליאת הכנסת, 12 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הדרך הטובה ביותר להגיע להסכמים - מו"מ מדיני". לפיד/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ סאמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת אמר בתגובה להסכם כי "‏הסכם פוליטי עם מנהיג זה או אחר, אשר ניתן כקרש הצלה לקמפיין הבחירות של טראמפ או של נתניהו, לא יביא שלום ולא יביא הסכם. אין שלום עם הכיבוש. כל הסכם פוליטי שאינו מושתת על צדק לא יחזיק מים". גם חברו למפלגה ח"כ מטאנס שחאדה אמר כי "נתניהו וישראל לא באמת התכוון לספח. אבל בשביל שיירד מהעץ, האיחוד הסכימו להפוך את היחסים החשאיים לגלויים. שום דבר לא ישתנה. וטועה מי שחושב שהפלסטינים יעלמו. סיום בכיבוש אינו מותנה בשום פרס וחייב להתבצע. זו בגידה מצדה של האימרויות, ולא פחות מנעיצת סכין בגבו של העם הפלסטיני, ושל העמים הערבים".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) טען כי ההסכם לא יקדם את השלום האזורי. "ה'הסכם' הוא חלק מעסקת המאה המסוכנת, פוגע בזכות ההגדרה העצמית של העם הפלסטיני, ומשרת גם את המשברים של נתניהו וטראמפ. אסור ליפול לאשליות: נתניהו וטראמפ לא צועדים לשלום אלא להנצחת הסכסוך, הכיבוש וההתנחלויות, ומניעת הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67. לא יהיה שלום באזור ללא סיום הכיבוש", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully