וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות על ההסכם עם ישראל: עצירת הסיפוח הצילה את הסיכוי לשלום

עודכן לאחרונה: 13.8.2020 / 23:15

יורש העצר, שהוא השליט בפועל, אמר כי בשיחה עם טראמפ ונתניהו סוכם על מתווה שיוביל ליחסים בין המדינות. בתמורה, ישראל לא תקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון. "נטרלנו פצצה מתקתקת, קוראים לפלסטינים לשוב מו"מ. השגרירות לא תעבור לירושלים ללא הסכם"

בווידאו: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מכריז על הסכם נירמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד, אמר היום (חמישי) כי סיכם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מפת דרכים שתוביל לנורמליזציה בין ירושלים לבין אבו דאבי - תמורת עצירת הסיפוח. הוא פרסם את ההודעה בחשבון הטוויטר, הן בערבית והן באנגלית, בהמשך להודעות שפרסמו טראמפ ונתניהו בטוויטר.

איחוד האמירויות היא אחת מבעלות הברית החשובות של ארצות הברית במזרח התיכון, ובשנים האחרונות דווח על שיפור היחסים עם ישראל מאחורי הקלעים, בין היתר במסגרת המאבק באיראן. עם זאת, דבריו של הנסיך, שהוא המנהיג בפועל של המדינה הערבית, היו מדודים יותר מאלו של טראמפ, שהכריז על "הסכם שלום היסטורי".

שר החוץ של האמירויות, אנוואר קרקאש, אמר כי אילו הסיפוח הישראלי, שלו הסכימה וושינגטון במסגרת "עסקת המאה", היה יוצא לפועל, לא היה סיכוי לשלום באזור. בריאיון לרשת סקיי ניוז בשפה הערבית, שבבעלות האמירויות, אמר הבכיר כי מניעת הסיפוח "נטרלה פצצה מתקתקת" שהייתה שמה קץ לרעיון שתי המדינות וקרא לפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן.

עם זאת, הארגונים הפלסטיניים גינו את המהלך, ואמרו כי זהו "פרס" שקיבלה ישראל. הרשות הפלסטינית ניתקה את קשריה עם ארצות הברית מאז שזו נקטה כמה מהלכים פרו-ישראליים, והתנגדה נחרצות לתכנית השלום שחשף ממשל טראמפ.

שגרירות האמירויות בוושינגטון מסרה אחרי ההודעה כי "ההחלטה של היום היא ניצחון הדיפלומטיה והאזור והתקדמות בקשרים בין הערבים לבין הישראלים".

גם בחריין בירכה על ההסכם ובהודעה רשמית מטעמה נמסר כי "ההסכם בין ישראל לאמירויות מחזק את הסיכויים לשלום. אנו מצפים למאמצים נוספים על מנת להגיע לפתרון כולל וצודק עבור הפלסטינים".

עוד בוואלה!

גורמים בארה"ב: ישראל ואיחוד האמירויות דנו בתיאום המאבק באיראן

לכתבה המלאה
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, 23 בספטמבר 2019. רויטרס
א-סיסי/רויטרס

מי שבירך על ההסכם הוא נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, בעל ברית של האמירויות. "עקבתי בעניין ובהערכה אחרי ההצהרה המשותפת של ארצות הברית, איחוד האמירויות הערביות וישראל לעצור את הסיפוח הישראלי של האדמות הפלסטיניות ולקחת צעדים שיביאו לשלום במזרח התיכון", צייץ. "אני מעריך את המאמצים של אלו האחראים להסכם להשיג שגשוג ויציבות באזור שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully