וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים סמוך למעון רה"מ נגד המשטרה: "מפלה בין מחאות נגד בכירים"

עודכן לאחרונה: 6.8.2020 / 11:45

הדיירים בשכונות רחביה וטלביה בי-ם טוענים כי המשטרה מציבה תנאים נוקשים יותר לקיום מחאה ליד ביתה של עו"ד ליאת בן ארי, התובעת במשפט רה"מ. אף שאינה נבחרת ציבור, התושבים טוענים כי המשטרה "קובעת סטנדרט חדש של אפלייה". ראש העירייה: "ביקשתי להגביל את ההפגנות"

בווידאו: 12 עצורים בהפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים/צילום: שי מכלוף, רויטרס ודוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

תושבים בשכונות ליד מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים טוענים לאפליה בכל הקשור לתנאים שמציבה המשטרה לקיום הפגנות ליד בתי בכירים. הטענות באו לאחר שהמשטרה קבעה אתמול (רביעי) תנאים לקיום מחאה סמוך לביתה הפרטי של עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, העומדת בראש צוות התביעה במשפט נתניהו.

במסגרת הנחיית המשטרה, נקבע בין השאר, כי ההפגנות נגד בן ארי לא יתקיימו ליד ביתה במושב חירות, אלא בשטח חנייה ברחוב סמוך, תוך הגבלת מספר ההפגנות בשבוע ועד לשעה 22:00. כמו כן, המשטרה התירה קיומן של הפגנות שקטות - עד חמישה בני אדם. זאת, לצד הגבלות על שימוש באמצעי כריזה וחסימת צירים. תנאים אלו דומים לאלו שהציבה המשטרה בהפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הפגנה נגד השחיתות וראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 2 באוגוסט 2020.. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
התושבים טוענים לאפלייה. ההפגנה בבלפור במוצאי השבת האחרונה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

במהלך היום, אמורה המשטרה להגיב לעתירה שהגישו התושבים לבג"ץ, לפני כשלושה שבועות, נגד קיומן של ההפגנות, על רקע גל המחאה נגד ראש הממשלה. במקביל, עורך הדין חור אוריאל ניזרי, המייצג תושבים משכונות רחביה וטלביה, טען הבוקר כי בהחלטותיה האחרונות, המשטרה "קבעה סטנדרט חדש של אפלייה" כשהציבה תנאים נוקשים יותר בהפגנות ליד ביתה של בן ארי.

בשונה מראש הממשלה, בן ארי אינה נבחרת ציבור, וההפגנות תוכננו להתקיים סמוך לביתה הפרטי. למרות זאת, עו"ד ניזרי השווה בין המחאות. "מצד אחד יודעת המשטרה להטיל הגבלות קיצוניות על מחאה מול ביתה של עו"ד ליאת בן ארי ומהצד השני לא אוכפת ולו את הדין הפלילי, בהפגנות בשכונות רחביה וטלביה", טען.

עו"ד ניזרי טען כי התנהלות המשטרה מעלה חשש ממשי שהמשטרה פועלת ממניעים פוליטיים. "אלו מניעים פסולים וחמורים ביותר, תוך אפליה בין אזרחים, הגובלת בפליליים", ציין. "אנו נדרוש את מיצוי הדין עם מפרי החוק, החוק איננו צחוק ואינו המלצה או הלצה. על המשטרה להשוות את התנאים בין ההפגנות".

משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו , 19.7.2020. ראובן קסטרו
הגבלות על קיום המחאה סמוך לביתה. עו"ד ליאת בן ארי בדיון במשפט נתניהו/ראובן קסטרו

ברקע דברים אלה, ראש עיריית ירושלים משה ליאון הודה היום כי ביקש מהמשטרה להטיל הגבלות על ההפגנות המתקיימות ברחוב בלפור, מבחינת כמות המשתתפים, זאת בצל החשש מהדבקה המונית בנגיף הקורונה. ליאון אמר את הדברים בריאיון לירון דקל וחיים לוינסון בכאן ב', כשנשאל על החתונה שהתקיימה אמש בחסידות בעלז תוך הפרת ההנחיות.

"אם זה היה תלוי בי הייתי דואג שזה יהיה על פי ההנחיות - או שיש או שאין, אי אפשר לעשות איפה ואיפה", טען ראש עיריית ירושלים. "הרי אנחנו רואים הפרות מדי יום חמישי ומוצאי שבת ובמהלך השבוע. אני רואה את התמונות לבי נחמץ... אני לא מתכוון להתעסק בלמה בעלז עשו כזאת חתונה כשאני יודע שיש הפגנה במקביל".

ממשטרת ישראל נמסר כי "גם בתקופה מורכבת זו המשטרה מאפשרת לכל אזרח את זכות המחאה בשוויוניות וללא משוא פנים, ללא כל קשר לנושא ההפגנה וזהות המפגינים ובהתאם לחוק ופסיקת בית משפט. בהתאם להחלטת בג"ץ בנושא, אין לאפשר מחאות ליד מעונם הפרטי של אישי ציבור (בשונה ממחאות בסמוך למקום עבודתם או מעונם הרשמי). בהתאם המשטרה פועלת מכוח סמכותה להציב תנאים שיאפשרו את המחאה כחוק במרחק מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully