וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליבנו עם ביירות": תל אביב האירה את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון

5.8.2020 / 18:49

העירייה הקרינה על חלונות הבניין את דגל המדינה לאות הזדהות עם העם בלבנון בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות. "האנושיות קודמת לכל סכסוך", צייץ חולדאי. השר רפי פרץ תקף: "במדינה מתוקנת הכתום של גוש קטיף היה צובע את הבניין"

בווידאו: בנין העירייה של תל אביב מואר עם דגל לבנון/צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו, עריכה: איתי עמרם

עיריית תל אביב האירה הערב (רביעי) את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון. זאת, כמחוות הזדהות עם העם בלבנון בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות, שהביא למותם של לפחות מאה איש ולפציעתם של אלפים. ראש העיר, רון חולדאי, צייץ בטוויטר כי "הערב נאיר את בניין העירייה בדגל לבנון. האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו".

פוליטיקאים מהימין מתחו ביקורת על המהלך של חולדאי, וטענו כי במקום דגל לבנון היה על העירייה להאיר את בניינה בדגל כתום, כאות הזדהות לרגל 15 שנים מאז ההתנתקות. השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, צייץ כי "אפשר וצריך לסייע הומניטרית לאזרחים שנפגעו בלבנון, אך הנפת דגל מדינת אויב בלב תל אביב זה בלבול מוסרי".

הוא הוסיף כי "לבנון אפשרה לחיזבאללה להתעצם ואף מאפשרת לפעילות טרור של איראן משטחה. לפני 15 שנים הנפנו דגל כתום. דגל של אוהבים שכואבים על גירוש מחבלי מולדת, את הדגל הזה לא ראיתי מונף על עיריית תל אביב".

בניין עיריית תל אביב הואר בדגל לבנון, 5 באוגוסט 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
דגל לבנון על בניין עיריית תל אביב, הערב/פלאש 90, מרים אלסטר

"במדינה מתוקנת, הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף", צייצה ח"כ איילת שקד. במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי".

גם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מתח ביקורת על המהלך. "זה פשוט מטורף. לבנון היא מדינת אויב באופן רשמי. על פי החוק, זאת עבירה פלילית להניף דגל אויב", כתב בטוויטר.

עוד בוואלה!

בעקבות האסון: ממשלת לבנון הכריזה על מצב חירום בביירות למשך שבועיים

לכתבה המלאה
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בהקפות שניות בשמחת תורה, כיכר רבין ת"א, 21 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
בימין תקפו את המהלך. חולדאי/ניב אהרונסון

לאחר שהתבררו ממדי האסון שפקד אמש את לבנון, ישראל הציעה סיוע הומניטרי למדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון.

מוקדם יותר, בירך חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין על הפיצוץ שאירע בבירת לבנון וכתב בפייסבוק כי "לכבוד 'חג האהבה', קיבלנו 'מופע פירוטכניקה מרהיב' בנמל בירות. אתם לא באמת מאמינים שזה היה איזה מחסן מבולגן של דלקים, כן? אתם מבינים שהגיהינום הזה היה אמור ליפול עלינו בתוך גשם של טילים?!".

הוא הסביר כי "יש לי מעט ניסיון עם חומרי נפץ, אבל מה שראינו אתמול בנמל בירות היה הרבה יותר גדול. אפקט ההרס (בלי הקרינה) היה של מיני פצצה גרעינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully