וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הציעה סיוע ללבנון בעקבות הפיצוץ בביירות: "משתתפים בכאבם"

עודכן לאחרונה: 5.8.2020 / 23:47

שרי הביטחון והחוץ מסרו כי פנו ללבנון באמצעות גורמים בינלאומיים בהצעה לעזרה הומניטרית ורפואית בשל התקרית בה נהרגו עשרות ונפצעו אלפים. נתניהו הנחה את ראש המל"ל לשוחח עם שליח האו"ם למזה"ת. ריבלין פנה למדינה השכנה בערבית: "שולחים יד מושטת לסיוע בשעה קשה זו"

בווידאו: פיצוץ עז החריב את נמל ביירות; כמה הרוגים ומאות פצועים/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ישראל הציעה סיוע הומניטרי ללבנון בעקבות הפיצוץ בביירות בו נהרגו עשרות ונפצעו אלפים - כך נמסר הערב (שלישי) בהודעה משותפת מטעם שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. לפי ההודעה, ההצעה נמסרה לבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון.

ההצעה הגיעה כמה שעות לאחר שפיצוץ עז הרעיד את אזור הנמל בביירות. לפי כלי התקשורת המקומיים, יותר מ-50 בני אדם נהרגו בפיצוץ, לפחות 3,000 נפצעו ורבים נוספים עדיין לכודים מתחת להריסות.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אישר את הצעתה של ישראל לסייע ללבנון בציוץ בטוויטר. הוא הוסיף כי מדינות האזור והעולם צריכות להתאחד כדי לעזור לעם הלבנוני וכינה את האירוע טרגדיה בלתי נתפסת.

אמבולנסים בזירת הפיצוץ העז שפקד את נמל ביירות, לבנון 4 באוגוסט 2020. AP
כוחות הצלה סמוך לזירת הפיצוץ בביירות, הערב/AP

הנשיא ראובן ריבלין הביע תנחומים להרוגי ופצועי התקרית. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו בעברית, ערבית ואנגלית כתב כי "אנו משתתפים בכאבו של העם הלבנוני בשעת אסונו ושולחים יד מושטת לסיוע כן בשעה קשה זו".

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, הציג גם הוא עזרה רפואית. "הערב דווחנו כי קרה אסון בלבנון. אנו במרכז הרפואי לגליל פותחים את שערי המרכז, מוכנים ורוצים לעזור בטיפול בפצועים הרבים", נכתב בהודעה בעברית, ערבית ואנגלית.

גם בבית החולים זיו בצפת מסרו הודעה דומה וכתבו: "אנחנו מנוסים ומוכנים!".

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר כי בתיאום עם הגופים הרשמיים, הם יהיו מוכנים מבחינה רפואית ולוגיסטית לקלוט נפגעים מהאירוע.

עוד בוואלה!

הפיצוץ בביירות: לפחות 50 הרוגים ואלפי פצועים, ישראל הציעה סיוע ללבנון

לכתבה המלאה
זירת הפיצוץ העז שפקד את נמל ביירות, לבנון 4 באוגוסט 2020. רויטרס
פצועים בפיצוץ בביירות, הערב/רויטרס

מפקד מנגנוני הביטחון, עבאס איברהים, אמר לכלי תקשורת בלבנון כי הפיצוץ ההרסני התרחש ככל הנראה בשל תקרית שאירעה במחסן בו אוחסנו חומרי נפץ שהוחרמו לפני כמה חודשים מספינה, מבלי לפרט מעבר לכך. הוא הכחיש דיווחים לפיהם ישראל עומדת מאחורי הפיצוץ. גם גורם מדיני אמר כי "לישראל אין קשר לאירוע".

מדינות נוספות בעולם הציעו סיוע ללבנון, בהן ארצות הברית, צרפת, בריטניה ואיראן. בבית הלבן מסרו כי בוושינגטון עוקבים מקרוב אחר הפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully