וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד נתניהו בבלפור ובקיסריה: "דרוש ראש ממשלה במשרה מלאה"

המשתתפים התכנסו סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים ומול ביתו הפרטי בקיסריה ל"קבלת שבת", במחאה נגד השחיתות השלטונית ובקריאה להתפטרותו של נתניהו. "לא מפקירים מדינה לנאשם בשוחד ומרמה", קראו המוחים. כוחות משטרה גדולים נפרסו בשני המוקדים

בווידאו: מאות משתתפים בהפגנות נגד נתניהו בבלפור ובקיסריה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

מאות בני אדם הפגינו היום (שישי) מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, וכן סמוך לביתו הפרטי שבקיסריה. המשתתפים מחו נגד השחיתות השלטונית וקראו לנתניהו להתפטר מתפקידו. כוחות משטרה רבים נפרסו בשני המוקדים במהלך ההפגנות.

במסגרת ההפגנה ברחוב בלפור בבירה, התאספו המוחים ל"קבלת שבת" הנערכת זה כמה שבועות במקום. המפגינים בירושלים הניפו שלטים עם הכיתוב "לעולם לא נפסיק להפיץ את 'מחלת' החופש" ו"ביבי תכין אליבי". כמו כן, המוחים קראו קריאות נגד נתניהו, בהן "נאשם פלילי לא ראש הממשלה שלי" ו"נתניהו תתפטר". להפגנה הגיעו גם אורנה בנאי, תומר שרון ואחינועם ניני.

מחאה מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור, ירושלים, 31 ביולי 2020. יהונתן ולצר, TPS
"לא נפסיק להפיץ את 'מחלת' החופש". ההפגנה בבלפור, היום/TPS, יהונתן ולצר

בהפגנה שהתקיימה ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה השתתפו יותר ממאה בני אדם, בהם גם העיתונאי דן מרגלית ואנשי התנועה לאיכות השלטון. המפגינים הניפו שלטים עם הכיתוב "השחיתות הורגת", "דרוש ראש ממשלה במשרה מלאה", "איש אחד תוקע מדינה שלמה", ו"לא מפקירים מדינה לנאשם בשוחד ומרמה".

המוחים קראו לנתניהו "השפן הקטן", וצעקו: "אנחנו פטריוטים", ו"שוחד מרמה הפרת אמונים, 1000, 2000, 4000 - ומחכים ל-3000". הם האשימו את נתניהו ב"עוד שבוע של הסתה" וטענו "אם אנחנו לא מצליחים לנוח בסופי שבוע אז גם אתה לא תנוח".

קבלת שבת מול בית ראש הממשלה בקיסריה, 31 ביולי 2020. יואב איתיאל
"דרוש ראש ממשלה במשרה מלאה". ההפגנה בקיסריה, היום/יואב איתיאל

דן מרגלית, שנשא דברים במחאה, סיפר לוואלה! NEWS כי זו ההפגנה ה-19 שלו. "זו הפעילות הפוליטית הכי חשובה שהיתה במדינת ישראל. ביבי הוא ראש הממשלה היחיד עם כאלה חשדות", אמר. "הליכוד יכול להרכיב את הממשלה, אבל ביבי לא יכול לעמוד בראש מדינת היהודים. הוא לא יכול להיות יורש של דוד בן גוריון או מנחם בגין - לא יכול להיות".

על האלימות ברחובות כנגד מפגינים אמר: "אני לא מופתע. ככל שהם יותר אלימים, כך סימן שביבי נמצא במצוקה. הוא מבין על מה אנחנו מדברים אבל הוא לא רוצה לשמוע, הוא מפחד. עוד לא היה ראש ממשלה במדינת ישראל במצב מוסרי כל כך ירוד".

חננה פאר ושריק בכר מפרדס חנה, סיפרו כי הגיעו להפגין בקיסריה לאחר שהפגנינו כמה פעמים נגד ראש הממשלה בבלפור. "יש פה סיכוי לפחות אלימות של אנשי ימין קיצוני", אמרו. "זה מלחיץ. זה מגיע לפציעות".

קבלת שבת מול בית ראש הממשלה בקיסריה, 31 ביולי 2020. יואב איתיאל
"יש פה פחות סיכוי לאלימות". חננה פאר ושריק בכר בהפגנה בקיסריה, היום/יואב איתיאל

המשטרה נערכה מבעוד מעוד להפגנה בקיסריה, וחברת הפקה מטעמה גידרה חלקים נרחבים במרכז העיר. המפגינים זעמו על הגידור בעיר וטענו כי מדור בניסיון לצמצם את זכות המחאה. במקביל, הופצו שמועות לפיהן היישוב ייסגר כביכול בשל התפרצות קורונה, וכך תימנע האפשרות להפגין, אולם יו"ר ועד התושבים הכחיש זאת וטען כי הסדרי האבטחה סביב ביתו של נתניהו ופריסת המחסומים באזור מבוצעים על ידי המשטרה והיחידה לאבטחת אישים בלבד.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, טען היום כי מדובר בהיערכות מוגזמת. "אמרתי למפקד מחוז חוף בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים - הגדרות שהצבתם במרכז קיסריה אינן מקובלות עלינו", סיפר. "מחר יהיו פה אלפים ולא נעמוד פה כמו קופים בגן חיות. לא תסירו אותן וניפגש בשבוע הבא בבג"ץ". שרגא פנה לשוטרים בנאומו ואמר כי "עוד שנה וחצי אתם תבואו לפה לאסוף אותו בתום המשפט".

אורנה אשכנזי, לשעבר נציגת קיסריה במליאת המועצה האזורית חוף הכרמל, אמרה כי "גם אם יירצו לסגור את קיסריה - לא ניתן. אנחנו לא מפחדים".

"ההסתה והשנאה לא יעצרו אותי מלפעול"

לקראת ההפגנות נתניהו שב על טענתו לפיה הן מלוות בהסתה חמורה נגדו. "כל גילויי ההסתה והשנאה הנוראה בהפגנות השמאל והקריאות לרצח - לא יעצרו אותי מלפעול למענכם ולמען המדינה שלנו", אמר.

לדבריו, "אחרי תשעה באב אני מקווה שנוכל להפסיק את גילויי השנאה וההסתה הנוראיים האלה, ולחזור להתלכד כעם וכמדינה במאבק המשותף שלנו נגד הקורונה ולמען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל".

הפגנה נגד השחיתות השלטונית ליד ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. 31 ביולי 2020. יואב איתיאל
"אנחנו פטריוטים". ההפגנה מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, היום/יואב איתיאל

לקראת כלל המחאות בסוף השבוע, המשטרה נערכה עם שוטרים גלויים וסמויים במוקדים השונים. זאת, גם נוכח העובדה שכמה מחאות בתקופה האחרונה הפכו להפרות סדר וכללו אלימות של מפגינים וכלפיהם. מהמשטרה נמסר כי יש "לשמור על המחאה נקייה מאלימות. לא נאפשר לאף אדם להפוך את המחאה למפגן אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש. התפרעויות אלימות, הפרות חוק וסדר וונדליזם יטופלו בנחישות וייאכפו בהתאם".

עוד נמסר מהמשטרה כי "נאפשר לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה כחוק. לצד זאת, נשמור על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו בתוך ההפגנות ומחוצה להן, לפעול נגד אלימות מכל סוג, ולאכוף את החוק והתקנות ככל שיידרש".

קבלת שבת מול בית ראש הממשלה בקיסריה, 31 ביולי 2020. שלומי גבאי
שוטרים בהפגנה בקיסריה, היום/שלומי גבאי

בהפגנה שנערכה אתמול בירושלים, 14 חשודים נעצרו בגין תקיפת שוטרים, מפגינים והתקהלות אסורה. הם הובאו היום לדיון בבית משפט השלום בעיר. מחצית מהעצורים, שהנם קטינים, שוחררו בתום חקירתם וזומנו לבית המשפט לקביעת תנאי הרחקה. שניים אחרים שנעצרו גם כן, שוחררו כבר במהלך הלילה.

בתחילה, ביקשה המשטרה להאריך בחמישה ימים את מעצרו של אחד מהם, החשוד בהשלכת חפצים על שוטרים. אולם, בית המשפט דחה הבקשה ושחרר אותו, תוך שהוא מציין כי ישנו פער בין מסמכים שונים שהגישה המשטרה בנוגע למעשי החשוד. בפער יש "בכדי לפגוע במידה רבה בעוצמה של התשתית הראייתית". אולם, בית המשפט הבהיר כי ישנה מסוכנות בעבירות המיוחסות, ולכן נאסר על החשוד להגיע לירושלים עד 23 באוגוסט, וליצור קשר במשך שבוע עם חשודים אחרים.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully