וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: חפירות בשטח סמוך לביתו של החשוד ברצח מדלן מקאן

28.7.2020 / 17:17

חלקת האדמה, בפרבר של האנובר, נמצאת במרחק של שעה נסיעה ממקום מגוריו האחרון של האסיר הגרמני שחשוד ברצח הפעוטה הבריטית, שנעלמה לפני 13 שנה בזמן חופשה משפחתית בפורטוגל. התביעה בגרמניה טרם הציגה ראיות חד-משמעיות שיאפשרו להעמיד אותו

בווידאו: בריטניה מחפשת מידע על חשוד חדש בחטיפת מדלן מקאן/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משטרת גרמניה מבצעת חפירות בחלקת שטח בסמוך לעיר האנובר, כחלק מהחיפושים אחרי רמזים הקשורים להיעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן. החלקה, בפרבר של העיר הצפונית, נמצאת במרחק של שעה נסיעה מהעיר בראונשוויג, מקום מגוריו הידוע האחרון של כריסטיאן ברוקנר, האסיר הגרמני שלפי החשד רצח את מקאן, שנעלמה מחופשה משפחתית בפורטוגל לפני 13 שנה, כשהייתה בת שלוש.

"אני יכולה לאשר שהחיפושים קשורים לחקירות שלנו בפרשת מדלן מקאן", אמרה ג'וליה מאייר, דוברת התביעה בבראונשוויג, האחראית לחקירה. היא סירבה למסור פרטים נוספים. בתיעוד מהמקום נראו שוטרים וכלי חפירה, כשיריעות פלסטיק תחמו את המקום כדי למנוע גישה של הציבור. החפירות, שהחלו אתמול, אמורות להימשך גם מחר.

מדלן נעלמה זמן קצר לפני יום הולדתה הרביעי מדירת נופש בפראיה דה לוז בערב 3 במאי 2007, בזמן שהוריה שהו עם חברים בבר טפאס סמוך. היעלמותה הובילה מצוד משטרתי ענק ויקר בחלקים נרחבים באירופה. החקירה האחרונה של משטרת בריטניה, שהחלה ב-2001, עלתה יותר מ -11 מיליון ליש"ט.

משטרת גרמניה מבצעת חפירות בחלקת אדמה באזור האנובר, כחלק מחקירת הרצח של מדלן מקאן, 28 ביולי 2020. רויטרס
האזור נחסם לגישה. החפירות בחלקת האדמה באזור האנובר, היום/רויטרס

בחודש שעבר חלה התפתחות בחקירה הממושכת, כשהתובעים בגרמניה הודיעו כי היו להם ראיות טלפוניות הקושרות את ברוקנר, אנס מורשע עם עבר פדופילי, להיעלמותה של מקאן. על פי החוק הגרמני, המשטרה לא פרסמה את שם משפחתו וכלי התקשורת בגרמניה אינם רשאים לדווח עליו, אם כי הוא פורסם בכמה כלי תקשורת בריטניה.

חיפושים קודמים התמקדו באתר תעשייתי נטוש במזרח גרמניה, שהיה בבעלותו של ברוקנר. התביעה חושדת שהוא קשור להיעלמות נוספת אחת לפחות של ילדה בגרמניה. בגרמניה סבורים שהוא רצח את הילדה הבריטית, אך בממלכה עדיין מגדירים אותה כנעדרת ומסרבים לקבוע חד-משמעית מה עלה בגורלה.

בחודש שעבר פרסמה המשטרה הבריטית תמונות של שתי מכוניות - ואן ויגואר - שלפי החשד היו שייכות לחשוד, וכן של בית בפורטוגל. יום לאחר ההיעלמות של מדלן, החשוד העביר את היגואר על שמו של אדם אחר. בערב החטיפה שלה, הוא היה באותו אזור בפראיה דה לוז שבו שהתה המשפחה הבריטית, וקיבל שיחת טלפון בשעה 19:32, שנמשכה חצי שעה. ככל הנראה, מדלן נעלמה בין השעה 21:00 ל-22:00. המשטרה פרסמה את מספרי הטלפון של החשוד ושל המספר שחייג אליו, ואמרה שכל מידע הקשור אליהם יהיה "קריטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully