וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסומים הוצבו סביב ביתו של נתניהו בקיסריה מחשש לקיום הפגנות

24.7.2020 / 13:08

גדרות הותקנו לאורך מאות מטרים לפני בית משפחת ראש הממשלה והבתים השכנים, ללא הודעה מוקדמת. שכנים טענו כי אנשי הביטחון של שב"כ אמרו שמדובר במהלך זמני, ובשכונה פנו בתלונה לחברה לפיתוח קיסריה. בימים האחרונים נערכות מחאות המוניות נגד נתניהו מול מעונו בירושלים

בווידאו: הצבת גדרות סביב בית רה"מ בקיסריה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

גדרות הוצבו אמש (חמישי) לאורך מאות מטרים סביב ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה וכל הבתים הנמצאים בשכנות אליו. משאיות רבות הגיעו לשכונת המגורים ללא הודעה מראש, והחלו לפרוק את הגדרות והמחסומים. במשך שעות ארוכות הותקנו הגדרות, המבצרים את הבתים.

מחסומים נפרסו בכל הכניסות לרחוב, שייחסם לפי צרכי האבטחה. הגדרות הוצבו מאחורי הבתים, בשל החשש כי המפגינים יצליחו להגיע לפתח ביתו של נתניהו.

השכנים טענו כי פנו לאנשי הביטחון של שב"כ כדי לברר מדוע הוצבו המחסומים, ונענו כי מערך האבטחה סביב הבית תוגבר בשל ההפגנות הצפויות. עוד אמרו כי מדובר בצעד זמני ולא קבוע. כמה מהשכנים מתנגדים להצבת הגדרות, והתלוננו על כך לחברה לפיתוח קיסריה הממונה מוניציפלית על השטח.

גדרות מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, 24 ביולי 2020. שלומי גבאי
השכנים הופתעו. גדרות בקיסריה, הבוקר/שלומי גבאי

"אנחנו השכנים בהחלט ערים לעניין התגברות המחאות בבלפור ולקחנו בחשבון שיום אחד זה גם יגיע לפה, כפי שהיה בעבר בעניין גלעד שליט ולאחרונה בעניין מתווה הגז, אבל לא חשבנו שנחיה ממש כמו בבית כלא שסביבנו הכל גדרות ומחסומים", העיד אחד השכנים. "כנראה שזה המחיר של להיות שכן של ראש ממשלה מכהן במדינה דמוקרטית".

לדבריו, "אנחנו מבינים את הצורך להפגין ואת סידורי האבטחה, אבל בהחלט מצפים שהמשטרה תרחיק את קהל המפגינים מרחק שיאפשר לנו לחיות בשלווה ובנחת".

שכנה נוספת הוסיפה כי "מדי ערב מפגינים מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים, יש גבול גם לדמוקרטיה. להגיע לביתו של ראש הממשלה מדי שבוע ולהפגין בשעות לא שעות נראה לי מוגזם, שיפגינו במקום מרוכז מבלי לפגוע באיכות חייהם של התושבים".

עוד בוואלה!

עימותים בין שוטרים למפגינים מול מעונו של נתניהו בירושלים; 55 נעצרו

לכתבה המלאה
גדרות מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, 24 ביולי 2020. שלומי גבאי
גדרות בקיסריה, הבוקר/שלומי גבאי
גדרות מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, 24 ביולי 2020. שלומי גבאי
גדרות בקיסריה, הבוקר/שלומי גבאי

בשבועות האחרונים נערכת מול מעונו של ראש הממשלה בבלפור מחאות המוניות נגד הטענות לשחיתות שלטונית ומשבר הקורונה. הלילה התפתחו עימותים בין מפגינים לבין כוחות המשטרה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, לאחר שאלפים השתתפו במחאה נגד השחיתות השלטונית שהתקיימה במקום. כוחות המשטרה הכריזו כי ההפגנה הסתיימה, וקראו למשתתפים לעזוב מרצונם, תוך שהזהירו אותם מפני שימוש בכוח.

לאחר שהמפגינים סירבו להתפנות, פיזרה אותם המשטרה בכוח ובשימוש בזרנוקי מים. 55 מהמוחים נעצרו בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ותקיפת מפגינים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully