וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלמאן מלך סעודיה בן ה-84 אושפז בבית חולים

20.7.2020 / 9:46

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה כי המלך אושפז בבית חולים בריאד הבירה בעקבות דלקת בכיס המרה. לא נמסרו פרטים נוספים. בעקבות מצבו, נדחה ביקורו של ראש ממשלת עיראק. הבא לרשת אותו הוא בנו, הנסיך מוחמד, שהוא כבר השליט בפועל של הממלכה

רויטרס

(בווידאו: משפטם של 20 סעודים הנאשמים ברצח חאשוקג'י נפתח בטורקיה)

מלך ערב הסעודית, סלמאן בן ה-84, אושפז בבית חולים בריאד הבירה בעקבות דלקת בכיס המרה - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הרשמית. המלך, השולט על יצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם ובעלת בריתה הקרובה של ארצות הברית מאז 2015, עובר בדיקות רפואיות. לא נמסרו פרטים נוספים. בעקבות מצבו של המלך, נדחה ביקורו המתוכנן של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי.

המלך סלמאן, שמחזיק בתואר מגן המקומות הקדושים לאסלאם, היה במשך יותר משנתיים וחצי יורש העצר הסעודי וסגן ראש הממשלה מיוני 2012 ועד שהיה למלך. הוא גם היה לפני כן מושל ריאד במשך יותר מ-50 שנה.

מלך סעודיה סלמאן בן עבדול עזיז נושא נאום במהלך ועידת המועצה לשיתוף פעולה במפרץ במכה, 31 מאי 2019. רויטרס, אתר רשמי
מצבו הבריאותי רעוע במשך שנים. המלך סלמאן/אתר רשמי, רויטרס

מי שנחשב לשליט בפועל של הממלכה והבא בתור לכתר הוא בנו, מוחמד, שהעביר שורת רפורמות מרחיקות לכת בכלכלה ובחברה השמרנית. עם זאת, הנסיך בן ה-34, שזוכה לפופולריות רבה בקרב צעירים, הוביל דיכוי חריף של מתנגדיו ומבקריו וחיסולו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י באיסטנבול לפני שנתיים הכפיש את תדמיתו בעולם בתור רפורמטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully