וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו הפיץ תמונה שקרית של מפגין עושה צרכיו ליד מעון רה"מ

בנו של ראש הממשלה העלה תמונה שמציגה מפגין לכאורה במאהל המחאה שהוקם בסמוך למעון בבלפור, כשהוא עושה את צרכיו סמוך למבנה. גולשים ברשתות החברתיות הבחינו, באמצעות חיפוש ב-Google תמונות, כי מדובר בתמונה ישנה. במהלך היום, הפגינו מאות בני אדם סמוך למעון

הפגנת החולצות השחורות כנגד השחיתות השלטונית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: הפגנת החולצות השחורות כנגד השחיתות השלטונית, הערב)

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הפיץ תמונה שקרית בטוויטר, לפיה מפגין במאהל המחאה שהוקם בסמוך למעון ברחוב בלפור שבירושלים, עשה את צרכיו סמוך למבנה. בציוץ שהעלה במהלך היום (שישי) לחשבון הטוויטר שלו, העלה בנו של ראש הממשלה שתי תמונות, זו לצד זו, בהן נראים לכאורה המפגינים ממאהל המחאה, לצד תמונתו של אותו אדם שעושה צרכיו. "מול בית ראש ממשלת ישראל", כתב לצד התמונה, ואף תקף את המשטרה, "ותודה למשטרת ישראל".

עם זאת, גולשים ברשתות החברתיות הבחינו כי קיים דמיון בין התמונה המדוברת אותה הציג נתניהו הבן לתמונה אחרת שהופצה בעבר. חיפוש באמצעות מנוע Google תמונות מעלה כי מדובר בתמונה ישנה שאף נעשה בה כבר שימוש פעמים רבות ברשתות החברתיות.

בשבועות האחרונים מתקיימות הפגנות באופן תדיר סמוך למעון ראש הממשלה נגד השחיתות השלטונית. היום, התקיימה במקום קבלת שבת בהשתתפות מאות, תוך קריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו, נוכח כתבי האישום העומדים נגדו.

ציוץ של יאיר נתניהו עם תמונותיהם של מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה ברקע תמונת פייק של אדם עושה את צרכיו לכאורה מחוץ למעון. -, אתר רשמי
הציוץ שהעלה יאיר נתניהו/אתר רשמי, -

היום הצטרף למפגינים גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. "הגיעו מים עד נפש", אמר. "אני מקווה שהנאשם שיושב במרחק מאות מטרים מכאן מקשיב. לפני שהוא יהרוס את הבית השלישי אנחנו צריכים להוציא אותו ממקומו. הוא שם לו ליעד להגן על עצמו ומבחינתו שתישרף המדינה ושכל תושביה יהיו מורעבים".

חלוץ הוסיף כי "לא הקורונה היא הבעיה, השוחד הוא הבעיה, השחיתות היא הבעיה. הוא מנסה להפוך את ישראל למיני דיקטטורה, ואסור שעם שלם ישלם את המחיר". לצעירים שהצטרפו למחאה הוא אמר כי "אנחנו צריכים לאסוף את כל הכוחות. קחו את ההובלה, תסתערו ותעשו את זה ללא אלימות אבל בקול רם וברור".

הפגנת החולצות השחרות נגד השחיתות השלטונית מול בית רה"מ בירושלים 17 ביולי 2020. רוני כנפו
"לא הקורונה היא הבעיה, השוחד הוא הבעיה". ההפגנה נגד השחיתות השלטונית, הערב/רוני כנפו

בין המפגינים שהגיעו לבירה היו גם האמנים אסף אמדורסקי ומוקי. במהלך ההפגנה הקימו המפגינים מייצגים כמו חוף ים ומסיבת ריקודים, במחאה על הצעדים עליהם הכריזה הממשלה. "יש עיתונאים שרוצים לגמד את המחאה הזו כהפגנת שמאל", אמר נתנאל קראוס, ממשתתפי המחאה.

"כבן הציונות הדתית, אני כאן כדי להראות שזה לא נכון", הבהיר קראוס. "כאן אין מחנות, אין מגזרים, כאן פשוט יש אנשים שמבינים שחייבים לזעוק: עד כאן, לא עוד, לא ניתן יד לפוליטיקה מושחתת מסואבת ומנותקת".

הפגנת החולצות השחרות נגד השחיתות השלטונית מול בית רה"מ בירושלים 17 ביולי 2020. רוני כנפו
"לא ניתן יד לפוליטיקה מושחתת מסואבת ומנותקת". הפגנת הדגלים השחורים, הערב/רוני כנפו

המחאה מצטרפת לשורת הפגנות שנערכו בשבועות האחרונים על ידי ארגונים שונים, אך בניגוד לכמה מהן - לא נרשמו בה עימותים אלימים בין המפגינים לשוטרים. "יש לי חלום שטובת המדינה תעמוד תמיד למול עיניהם של מנהיגיה ערכי יושר דוגמה אישית ושליחות יהיו נר לרגליהם", אמר תת-אלוף (מיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה.

ביום שלישי האחרון התקיימה הפגנת ענק במקום בהשתתפות אלפים, שהסתיימה בעימותים אלימים עם המשטרה. גם אז, המפגינים קראו להתפטרותו של נתניהו, להקמת ועדת חקירה שתבדוק את חלקו של ראש הממשלה בפרשת הצוללות ולהגנה על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק.

הפגנת החולצות השחרות נגד השחיתות השלטונית מול בית רה"מ בירושלים 17 ביולי 2020. רוני כנפו
הפגנת הדגלים השחורים נגד השחיתות השלטונית, הערב/רוני כנפו

לאחר שהסתיימה ההפגנה המרכזית, מאות מפגינים התקדמו לעבר כיכר פריז הסמוכה תוך שהם מציתים פחים, יושבים על הכביש ומשליכים חפצים על השוטרים, שניסו לפנותם מהאזור באמצעות זרנוקי מים.

במקביל להם, עשרות מפגינים חסמו את תוואי הרכבת הקלה וגרמו נזק לרכוש. במהלך פינוי המוחים מהמקום נפצע שוטר אחד. 50 מפגינים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי, נזק לרכוש ותקיפת שוטרים. שמונה מהם הובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully