וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד הצליח: ברגע האחרון, נתניהו וגנץ הודיעו שיידחו את סגירת המסעדות לשלישי

בניגוד להחלטת הממשלה הקודמת, השניים החליטו להשאיר את המסעדות פתוחות במתכונת שהיתה נהוגה עד כה עד ליום שלישי לפנות בוקר, כדי לאפשר היערכות ובשל רכישת מלאי המזון. ההחלטה באה לאחר מחאת המסעדנים שאיימו בפתיחת בתי העסק חרף ההנחיות

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה: השרים דנו בהטלת מגבלות נוספות/צילום: לע"מ

המסעדות ועסקי המזון יישארו פתוחים עד ליום שלישי הקרוב בשעה 05:00 בבוקר, לפי המתכונת שהייתה נהוגה עד כה - כך נמסר היום (שישי) מלשכת ראש הממשלה. על פי ההודעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ החליטו על כך כדי לאפשר היערכות ובשל רכישת מלאי המזון במסעדות.

ההחלטה מגיעה לאחר מחאה חריפה של בעלי מסעדות ברחבי הארץ, נגד ההחלטה לסגור מחדש את המסעדות, למעט איסוף עצמי ומשלוחים. על פי נתונים שהעביר משרד הבריאות לוועדת הקורונה בתחילת השבוע, רק 21 מקרי הדבקה חדשים התרחשו במסעדות, ושישה בברים.

בין המסעדנים שמחו, היו גם כמה בעלי מסעדות בתל אביב, חיפה והרצליה, שהצהירו כי הם אינם מתכוונים להיענות להגבלות על פעילותם. בין המסעדות שהכריזו "מרד" והכריזו כי יפתחו הערב את שעריהן: "משייה", "ספייסהאוס", "קופי בר", "הוטל מונטיפיורי", "מסעדת האחים", "אייבי", "גוצ'ה", "סרבסה", "מקום של בשר נווה צדק", "ביצ'יקלטה", "רוסטיקו", "לה שוק", "אוזריה" ו"הרצל 16". וכן, "חמארה תלפיות", "פיצריה תלפיות" ו"פו 26" בחיפה, "טפאו" ו"קקאו" בהרצליה.

מקומות בילוי בתל אביב סגורים בעקבות הנחיה להשבתה למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מרץ 2020. ראובן קסטרו
"התנהלות קפריזית". מקומות בילוי סגורים בתל אביב, במהלך תקופת הקורונה בחודש מרץ/ראובן קסטרו

אסף ליס, בעלים של כמה מסעדות בעיר, תקף בחריפות את החלטת הממשלה על סגירת המסעדות. "אנחנו לא נתינים בדיקטטורה. אל תקבלו החלטה באמצע הלילה ותצפו שנעבור לדום אחרי 12 שעות", מסר ליס. "תנו התראה סבירה ותגידו מה הפיצוי. אנחנו והעובדים שלנו לא מריונטות".

אסף דוקטור, שף מסעדת האחים בתל אביב, אמר כי הוא מוכן להתמודד עם השלכות הצעד. "אנחנו עוברים תקופה קשה, זה בלתי אפשרי, ההחלטות שרירותיות, אנחנו תקועים עם המון סחורה בהמון כסף, ויש לנו המון מוזמנים להערב. ביבי שולף מהמותן כמו שריף ואין תכנית. מה שקרה זה פופוליזם", האשים.

"אני לא איזה אקטיסיביסט רציני, בסך הכל מסעדן שרוצה לעבוד, להתפרנס ולשמח אנשים ואני מרגיש שעשו אותנו שק חבטות, מפני שהממשלה לא סופרת אותנו", אמר המסעדן עודד שטראוס, בעליה של רשת המסעדות האיטלקיות "ויוינו", שהתכוון לפתוח את סניף הדגל של הרשת בחיפה. "רק עלינו הממשלה היתה יכולה לבוא, אז חמש שעות לפני שמתחיל סוף שבוע, שזה המאני טיים שלנו, הודיעו לנו לשחרר את כל העובדים הביתה ולזרוק את כל הסחורה שלנו, שזה בהערכה שלי 100 אלף שקל".

עוד בוואלה!

מרד המסעדנים נגד הגבלות הקורונה: "לא נתינים בדיקטטורה, נפתח הערב"

לכתבה המלאה

איגוד המסעדות תקף אף הוא ההחלטה, וגיבה את בעלי המסעדות. "שוב אנחנו עדים להתנהלות קפריזית וחסרת אחריות של ממשלה, שאיבדה את הדרך. לא ניתן לצפות מאיתנו, לסגור את העסקים בהתראה של מספר שעות", מסרו באיגוד והסבירו כי בעלי עסקים הצטיידו בחומרי גלם ותגברו את כוח האדם שלהם לקראת ימי סוף השבוע, שבהם התנועה במסעדות מוגברת. "איננו יכולים לעמוד בנזקים נוספים שכרוכים בזריקת חומרי גלם או תרומתם", מסרו.

מוקדם יותר, אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי מערכת החינוך תישאר אף היא פתוחה ביום ראשון הקרוב, ולפחות עד לקיום פגישה בנושא, שבה יישמעו עמדות השרים השונים בתחילת השבוע הבא. זאת, יום לאחר ההכרזה על סגירת מוסדות החינוך, בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה.

לטענת הגורמים, הדחייה ביישום ההחלטה נעשתה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שיש צורך בזמן היערכות לסגירת מערכת החינוך. בכחול לבן אומרים כי נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, צפויים לקיים התייעצות בנושא, ומעריכים שהיא תיפתח כסדרה לפחות במחצית הראשונה של השבוע הבא.

מסעדות סגורות בנמל תל אביב 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מסעדות סגורות בנמל תל אביב בחודש מרץ/ראובן קסטרו

אמש אישרה הממשלה הגבלות נוספות שיחולו רק בסופי השבוע, והן ייכנסו לתוקף החל מסוף השבוע הנוכחי בשעה 17:00 אחר הצהריים ועד ליום ראשון ב-05:00. במסגרת הגבלות אלו, ייסגרו חנויות, קניונים, שווקים קמעונאים, מספרות, מכוני יופי, ספריות, גני חיות, פינות חי, מוזיאונים וחללי תצוגה, בריכות, אטרקציות תיירותיות ורכבל.

עוד החליטו השרים כי חופי הים יישארו פתוחים עד לסוף השבוע הבא, אז ייסגרו ולא תותר כניסה אליהם.

עם זאת, ההגבלות לא יחולו על חנויות המספקות שירותים חיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת וחנויות למוצרי היגיינה, חנויות אופטיקה ומעבדה לתיקון מוצרי תקשורת. בנוסף, ההגבלה לא תחול על בריכות שחייה בבתי המלון, המיועדת לאורחי המלון בלבד. כמו כן, על פי החלטת השרים, לא תחול מגבלה על מרחק היציאה מהבית.

הגבלות נוספות שעליהם החליטו השרים אתמול, שנכנסו לתוקף בשעה 17:00 ויהיו תקפות לכל ימות השבוע, כוללים את סגירת חדרי הכושר והסטודיו, למעט פעילות של ספורט תחרותי. בנוסף לכך, אושרה הגבלת התקהלויות לעד עשרה אנשים במקומות סגורים ו-20 במקומות פתוחים.


(עדכון ראשון: 16:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully