וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות על ההצעה להקים ועדה לחקירת שופטים: "ניסיון להלך עלינו אימים"

16.7.2020 / 15:48

נשיאת העליון גינתה את ההצעה להקים ועדת חקירה לניגודי עניינים של שופטים, שעלתה בכנסת בשבוע שעבר. "לצד גל הקורונה אנו מתמודדים עם גל עכור נוסף שהגיע לשפל המדרגה", כתבה לעובדי הרשות השופטת. "ההצעה נובעת ממניעים לא ענייניים ומטרתה לפגוע בעצמאות השיפוטית"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, גינתה היום (חמישי) את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים של שופטי העליון, שעלתה בכנסת בשבוע שעבר. "דומני כי כל בר דעת יכול היה להתרשם כי מדובר בהצעה הנובעת ממניעים לא ענייניים", כתבה במכתב ששיגרה לעובדי מערכת בתי המשפט. "היא נועדה אך לנגח את הרשות השופטת, בניסיון להלך עלינו אימים ולפגוע בעצמאות השיפוטית ובאמון הציבור בבתי המשפט".

"לצד גל הקורונה שעמו אנו נאלצים להתמודד, נדרשת הרשות השופטת להתמודד בעת האחרונה גם עם גל עכור נוסף שהגיע לשיא, או שמא אומר - לשפל המדרגה", תיארה.

השופטת אסתר חיות בדיון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, בית המשפט העליון 31 בדצמבר 2019. ברני ארדוב
"נמשיך לעמוד איתן". נשיאת העליון, אסתר חיות/ברני ארדוב

"חשוב לומר", הוסיפה חיות. "הרשות שלנו אינה מבקשת 'לטאטא דבר מתחת לשטיח'. היא נתונה לביקורת, קשובה אליה ופועלת בנחישות ובהתמדה לתיקון הטעון תיקון ולהגברת השקיפות של פעילותה". נשיאת העליון ציינה כי "הרשות השופטת, גם כיום, היא אחת הרשויות השקופות והחשופות ביותר לביקורת".

חיות הסבירה כי "הדיונים בכל בתי המשפט פתוחים לציבור הרחב, השופטים נתונים לביקורת של נציבות תלונות הציבור על שופטים ולדין משמעתי מקום שבו הדבר נדרש, והם מחויבים לכללי אתיקה מפורטים ולהסדרי פסלות הקבועים בחוק". עוד הוסיפה כי היא "סמוכה ובטוחה כי למרות גלי הקורונה והגלים העכורים האחרים המתרגשים עלינו בעת הזו, נמשיך לעמוד איתן ולמלא את תפקידנו נאמנה במקצועיות, במסירות ומתוך תחושת שליחות כדרכנו".

עוד בוואלה!

מי ירוץ עד הסוף? אלו מועמדי לשכת עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים

לכתבה המלאה

חיות התייחסה בפתח מכתבה גם למגיפת הקורונה. "למרבה הצער, לעת הזו ועל פי הנתונים שבידינו, לצד שופטים ועובדים שחלו והחלימו, עתה חולים בנגיף שופטת אחת ותשעה עובדים". נשיאת העליון הוסיפה כי "כמו כן, 24 שופטים ו-192 עובדים נתונים בבידוד. אני מקווה ומתפללת מעומק הלב לבריאות ולהחלמה מהירה של כל אחד ואחת מכם".

בצלאל סמוטריץ' בדיון במליאת הכנסת, 8 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מניעים לא ענייניים". ח"כ סמוטריץ' שהעלה את הצעת החוק/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר, הפילה מליאת הכנסת את ההצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי העליון, ברוב של 54 מתנגדים מול 43 תומכים. ההצעה גררה משבר בקואליציה, משום שכחול לבן התנגדה נחרצות למהלך, בעוד יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הצהיר שהליכוד יצביע בעד ההצעה, שאותה העלה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה). בכחול לבן טענו כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני, והוסיפו כי זו "הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה".

למרות הצהרת התמיכה של הליכוד, 13 חברי כנסת מהמפלגה, בהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעדרו מההצבעה. לאחר שזו נפלה, בירך על כך שר המשפטים אבי ניסנקורן, ואמר כי ‏"כל עוד אני שר המשפטים, שלטון החוק לא ייפגע ומערכת המשפט תפעל בעצמאות מלאה למען כל אזרח במדינת ישראל. נקודה". במהלך הדיון, אמר ניסנקורן כי הוא "מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully