וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוח המפקד בחדשות 13 היא רוח בלפור. סיכלו עיתונאים שלא באו טוב למנכ"ל"

13.7.2020 / 18:45

מתקפה חסרת תקדים של עורך מהדורת השבת של חדשות 13 ניר בכר נגד המנכ"ל ישראל טוויטו, לאחר שפוטר במסגרת תכנית הקיצוצים. "הערוץ שנתן בעבר בראש עם תחקירים ועיתונות לוחמת - הוא כעת חתלתול מבוית. טוויטו רמס כמה מטובי העיתונאים. אתה מפטר אותנו?! אנחנו מפטרים אותך"

העיתונאי אבי עמית נפרד מערוץ 13: "היה מי שחשב שם למעלה שאין מקום על המסך בחדשות 13 לסוג התחקירים שלי שעסקו בחיים האמיתיים אבל מפריעים לבעלי הממון והשררה"/רשת 13

(בסרטון: העיתונאי אבי עמית, שהוביל את פינת התחקירים "המפצח" במהדורת השבת ופוטר מחדשות 13 בגל הקיצוצים, נפרד מהערוץ ומהצופים תוך כדי שהוא מכניס עקיצה מתחת לחגורה)

דרמה בחדשות 13: לאחר שפוטר מתפקידו כעורך מהדורת השבת של חדשות 13 במסגרת תוכנית הקיצוצים בחברה, תקף ניר בכר את מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו במילים חריפות וחסרות תקדים. בפוסט שפרסם בפייסבוק האשים את טוויטו בביצוע "סיכול ממוקד לעיתונאים שלא באים בעין טוב למנכ"ל". בנוסף, טען כי בחדשות 13 "רוח המפקד - היא רוח בלפור, גם אם הדברים לא נאמרים במפורש" וכי "הערוץ הבלתי תלוי שנתן בעבר בראש עם תחקירים ועיתונות לוחמת - הוא כעת חתלתול מבוית".

"הנדון: שימוע פומבי למנכ"ל חברת חדשות 13 ישראל טוויטו", כתב בכר בראשית הפוסט, והמשיך: "אמש, בשעת ערב מאוחרת, נחת בתיבת הדוא"ל שלי מכתב הפיטורים מסמנכ"ל חדשות 13, תחת הכותרת: 'מכתב סיום העסקתך בחברה'. הביטוי המכובס הזה תמיד מעורר בי מידה של אי-נוחות. אין שום דרך לייפות פיטורים שרירותיים, גם אם המנכ"ל מתעקש לטשטש עקבות ולא להיות חתום עליהם. מצטער, אחרי שלושים שנה במקצוע הזה, נגמר העידן שבו בועטים לעיתונאים בתחת, מבלי לתת על כך דין וחשבון".

"במסגרת 'תוכנית ההתייעלות' בחברה - שם קוד לסיכול ממוקד של עיתונאים שלא באים טוב בעין למנכ"ל - נבחרתי בפינצטה להיפרד מעריכת מהדורת השבת, זו שהצליחה לצמצם בשבועות האחרונים משמעותית את הפער ברייטינג מול המתחרים, והצטיינה באיכויות העיתונאיות והדוקומנטריות שלה. מילה של המנכ"ל. אבל איך שגלגל מסתובב. שבוע בלבד לאחר שהחמיא לנו על הביצועים בקריאות עידוד מהיציע, זומנתי גם אני לשימוע באשמת 'תפקודים נמוכים'. ומיד אחר כך, עוד תפנית בעלילה: המנכ"ל מבקש למסור לי שאני עורך חזק, שמוזמן לערוך את 'שישי עם אילה חסון' בשכר מופחת של 30%. תגיד תודה. הורדנו לך שליש על התנהגות טובה".

ישראל טויטו. יח"צ, אתר רשמי
"למה נפרד מפינת התחקירים הבועטת?". ישראל טוויטו/אתר רשמי, יח"צ

"אל רשימת המפוטרים המפוארת הצטרף גם אבי עמית, מגיש פינת התחקירים 'המפצח', שהשלים את צילומי התחקיר על חגיגת ההוצאות סביב מטוס ראש הממשלה", הוסיף בכר. "קשה להפריז בחשיבות הפינה הזאת, שהצליחה לפרום מדי שבוע את הקשרים האפלים שבין ההון והשלטון, עם ערך מוסף חברתי וכלכלי, שנתח צפייה נאה בצידו: בשבוע שלפני הפיטורים, עקף עמית את המתחרים בכ-30 אחוז, עם רייטינג ממוצע של כ-13 אחוזים. הישג לא מבוטל בערוץ שרצועות האקטואליה שלו מדשדשות לעתים באזור השלושה אחוזים."

"מדוע החליט המנכ"ל להיפטר בעת הזאת דווקא מפינת התחקירים הבועטת ומתוכנית החדשות המצליחה והעקבית שלו, כפי הוא עצמו הדגיש בלא מעט הזדמנויות?", שאל בכר. "את התשובה צריך לחפש ברוח המפקד, שנחת על כסאו אחרי ששימש כיועץ התקשורת של השרים גדעון סער וישראל כ"ץ - עניין תמוה ומטריד לכשעצמו. מיד עם הקפצתו לתפקיד, התברר שרוח המפקד - היא רוח בלפור, גם אם הדברים לא נאמרים במפורש: מי קבע שרביב דרוקר חייב לראיין את ראש הממשלה? (חרץ טוויטו בביקורת על קודמו בתפקיד, גולן יוכפז), למה לא הזמנת לאולפן את ישראל כ"ץ (חביבי, אולי תשתין יותר רחוק מהמקפצה?!), מדוע פתחת מהדורה עם 'פריצה' לעצרת לזכר רבין? (ככה בצרחות שנמשכו דקות ארוכות), איך ייתכן שהכתב המדיני מצטט בכתבה את בני גנץ? (כי דעתו על הסיפוח של הרמטכ"ל לשעבר שמתמודד בבחירות - רלוונטית), מי נתן מכות לשפי פז במחאת 'הדגלים השחורים'? (שום מכות ושום נעליים, פייק ניוז מהפגנה אחרת), ועוד ועוד הצעות לכתבות מגזין בספקטרום שנע בין הביביסטיות לאלירז שדה".

"וכך", כותב בכר, "בעודך נדרש לתת הסברים לדובר הליכוד מדוע אתה לא מצעיד לאולפן מדי שבוע את שרי המפלגה, אתה מגלה, שמה שלא קורה אצלך בתוכנית, ממלא את המסך מסביב לשעון עם כל הריקלינים והארז תדמורים של העולם, שחותרים בעקביות תחת התקשורת החופשית, אבל ניזונים במקביל מהבמה הנדיבה שלה: עיקרון הדמוקרטיה המתגוננת - אבל בהפוכה. הערוץ הבלתי תלוי שנתן בעבר בראש עם תחקירים ועיתונות לוחמת - הוא כעת חתלתול מבוית. אפשר להשליך עד מחר את שק האינטרסים על הבעלים בלווטניק ועל מנכ"ל רשת בן טל. האחריות לעמוד השדרה העיתונאי של החברה מוטלת על העורך הראשי בלבד".

עוד בוואלה!

סערת פיטורי ברק רביד מחדשות 13: "זו מעין הפנמת הנראטיב של בלפור"

לכתבה המלאה
ניר בכר. באדיבות המצולמים
"טוויטו, התבלבלת. אתה מפטר אותנו?! אנחנו מפטרים אותך". ניר בכר/באדיבות המצולמים

"בחברת החדשות עובדים היום עיתונאים עצובים. בעיצומו של המאבק בתוכנית הקיצוצים, התבכיין המנכ"ל שהם מבצעים נגדו הפיכה, ואפילו לא טרח לכנס אותם. הוא ניסה להטיל עליהם מורא עם הודעות מעורכי דין, והתעלם בשיטתיות מעורכים, כתבים ומגישים. התחושה במסדרונות החברה היא שאיש איש לנפשו. רק תנו לברוח משם. בתום שנה של ניהול כושל, אחרי ששטף את המסך בסדר יום פופוליסטי ומביך, רמס כמה מטובי העיתונאים שלו, ודירדר החברה לשפל חסר תקדים ביחסי אנוש, הגיע הזמן להראות לישראל טוויטו את הדרך החוצה. התבלבלת, טוויטו, התבלבלת. אתה מפטר אותנו?! אנחנו מפטרים אותך".

הפוסט של בכר נחתם במילים: "נ.ב. - ותחסוך ממני בבקשה את התגובה הפבלובית על העובד הנקמני שיורק לבאר וגו'. חברת החדשות היא לא העסק הפרטי שלך. היא עניינו של הציבור".

פוסט זה פורסם לאחר שביום שבת העיתונאי אבי עמית, מי שהוביל את פינת התחקירים "המפצח" במהדורת השבת בחמש השנים האחרונות ופוטר מחדשות 13 בגל הקיצוצים, נפרד מהערוץ ומהצופים תוך כדי שהוא מכניס עקיצה מתחת לחגורה. "אחרי חמש שנים שבהן שידרתי את 'המפצח' אני נאלץ להיפרד מהפינה הזו", אמר בשידור. "היה מי שחשב שם למעלה, לא יודע בדיוק איפה למעלה, שאין מקום על המסך של חדשות 13 לסוג התחקירים שלי, אלו שנוגעים בדברים האמיתיים של החיים, בחיים של הצופים, אבל מפריעים מאד לבעלי הממון והשררה. אז החליטו להיפרד ממני ומעורך מהדורת השבת ניר בכר. אבל אל דאגה, אני מבטיח שאי אפשר להשתיק את העיתונות החוקרת". מגישת מהדורת השבת הילה קורח נפרדה ממנו, הודתה לו ואמרה לו כי הייתה זו זכות גדולה לעבוד איתו ועם ניר בכר וללמוד משניהם.

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך התייעלות לא פשוט, ארגונית ופרסונלית, עקב קיצוץ של עשרות מיליוני שקלים, כל זאת במטרה להבריא את החברה ולהמשיך לספק לצופים שידורי חדשות ברמה הגבוהה ביותר, כפי שעשינו עד כה. אנו נאלצים להיפרד מאנשי מקצוע מעולים, ביניהם ניר בכר. צר לנו על הבחירה שלו לסיים ההתקשרות בנינו בטונים כאלו, ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully