וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצור אחידות בהגדרות: משרד הבריאות עדכן את סיווג מצב החולים בקורונה

12.7.2020 / 19:26

המשרד העביר לבתי החולים עדכון רשמי של הקריטריונים להגדרת מצב קל, בינוני, קשה או קריטי לחולים בנגיף הקורונה. בין היתר, שונו מדדי החמצן לפיהם מוגדרים חולים קשים. הסיווג הנוכחי מבוסס על הגדרות ארגון הבריאות העולמי, והוא אושר ע"י הצוות לטיפול במגיפות

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: משרד הבריאות בדיון ועדת הקורונה בכנסת, בשבוע שעבר)

משרד הבריאות העביר הערב (ראשון) לבתי החולים עדכון רשמי של הקריטריונים החדשים להגדרת מצבם של החולים בנגיף הקורונה, זאת לאור הצורך בהגדרה אחידה של חומרת המחלה במטופלים. לפי ההגדרות החדשות, מצבו של חולה קורונה יוגדר כקשה על פי מדדי החמצן בגופו, שעודכנו מחדש על ידי מומחים, בהן נשימות של מעל 30 לדקה והימצאות של 93% חמצן רווי בדם, ללא תמיכה בחמצן.

מעבר לכך, מצב החולה יוגדר כמונשם או קריטי, במידה והוא זקוק לתמיכה מכנית נשימתית פולשנית או לא פולשנית. כמו כן, מצבו יוגדר ככזה גם במצב של פגיעה קשה בתפקוד מערכתי כמו הלם, פגיעה לבבית, פגיעה בכבד או בכליות. מבין החולים במצב קשה, נקבע כי יש לסייג חולי ריאה כרוניים (COPD) הסובלים מהיפוקסמיה קבועה - לגביהם תיקבע החומרה על פי קצב הנשימות וההערכה הקלינית של הרופא המטפל.

במשרד הבהירו כי מטרתו של המסמך היא ליצור אחידות של ההגדרות בתוך בתי החולים וביניהם, וכן להתאים אותם להגדרות המעודכנות של ארגוני הבריאות בעולם. בנוסף לכך, הגדרה מוסדרת תאפשר לבצע ניתוב מותאם של מאושפזים ומשאבים על בסיס העומסים והצרכים המדויקים בבתי החולים.

עדכון הקריטריונים החדשים להגדרת מצב החולים בקורונה

פינוי חולה קורונה לבית החולים שיבא - תל השומר 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
פינוי חולה קורונה לבית החולים שיבא/ראובן קסטרו

כמו כן, במסמך הנחו את בתי החולים להגדיר חולה במצב קל, אם הוא סובל מהסימפטומים המוכרים לנגיף הקורונה, כמו נוכחות של חום, שיעול, חולשה, אובדן טעם וריח וכדומה. על מנת להגדיר חולה במצב בינוני, דרושה אבחנה קלינית או רנטגנית.

ההגדרה הנוכחית מבוססת על הגדרות ארגון הבריאות העולמי וכן על מאמרי סקירה בעיתונים וכתבי העת המדעיים המובילים בעולם. היא נידונה ואושרה על ידי הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות (הצט"מ).

במשרד הבריאות הבהירו כי על ההגדרות החדשות להיטמע בתוך מחלקות הקורונה בבתי החולים, ולהשתלב בתוך מערכות המחשוב. הגדרות אלו ייכנסו לתוקף החל ממחר.

עוד בוואלה!

פחות מבודדים, פחות חקירות: מאחורי הכללים החדשים של משרד הבריאות

לכתבה המלאה

לפי נתוני משרד הבריאות, שהוגדרו לפי הקריטריונים הקודמים, אובחנו ביממה החולפת בקורונה 1,148 בני אדם. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-38,213.

מספר החולים הפעילים הוא 18,940. בבתי החולים מאושפזים 510 חולים, מתוכם 48 מונשמים ו-41 חולים במצב קשה קשה. נכון להיום מתו 358 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully