וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תמיכה בקו סיוע ללהט"בים ערבים: חברת טחינה מתמודדת עם חרם

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

9.7.2020 / 22:29

חברת אל ארז הצהירה על תמיכה ב"קו קשב שייתן מענה וסיוע לאוכלוסייה הערבית הלהטב"ית", ומאז התרבו קריאות לחרם על החברה. במקביל, רבים יצאו להגנת החברה, ובקרן החדשה לישראל אף הודיעו כי ישתתפו במימון השירות. "זה אבסורד ליצור סכסוכים"

מצעדי הגאווה בירושלים תל אביב וחיפה_28.06.2/צילום: רוני כנפו, יותם רונן

(בווידאו: אירועי הגאווה בירושלים, תל אביב וחיפה, בשבוע שעבר)

חברת הטחינה "אל ארז" הודיעה לאחרונה שהיא תממן קו סיוע חירום לקהילה הלהט"בית באוכלוסייה הערבית. מדובר בקו שיופעל על ידי האגודה למען הלהט"ב, וימומן על ידי החברה. ההודעה עוררה קריאות לחרם בקרב סוחרים ערבים, בעוד שרבים אחרים התייצבו לצד החברה.

בפרסומי העמותה למען הלהט"ב אודות הקו, נכתב כי בחודשים הקרובים יחל לפעול "קו קשב בשפה הערבית. שייתן מענה וסיוע לאוכלוסייה הערבית הלהט"בית במצבים יומיומיים ובמצבי חירום". עוד נכתב כי "זו רק התחלה של פרויקט שיבנה תשתיות עבור הקהילה הגאה הערבית. הקו יפעל בסיוע חברת אל ארז, הפועלת ליצירת סביבה מקבלת ובטוחה יותר".

עצרת מחאה של הקהילה הגאה בגן העצמאות, ירושלים 28 ביוני 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
עצרת מחאה של הקהילה הגאה בגן העצמאות בירושלים, בשבוע שעבר/TPS, יהונתן ולצר/TPS

אך עד מהרה החלו להישמע קולות שמתנגדים לקו החדש ולמעורבות החברה. בעל מרכול בטמרה אמר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות שיגידו לנציג לקחת את הסחורה, משום ש"הטחינה תומכת בהומואים... אף אחד לא רוצה אותה". גם בעל מינימרקט בלוד פרסם סרטון התומך בחרם על מוצרי החברה, ואמר כי "אנחנו מצטרפים להחרמת טחינה אל-ארז שתומכת בהומואים".

לצד הקריאות לחרם, היו גם מי שהביעו תמיכה. אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב שתפעיל את קו הסיוע והחירום ללהט"בים ערבים, מסר כי "חברת טחינת אל ארז קיבלה החלטה ערכית אמיצה ומרגשת שעתידה להציל ולשפר את חייהם של אלפי להט"בים מהחברה הערבית בישראל".

עוד בוואלה!

עתירה לבג"ץ: לאפשר ללהט"בים חסרי דת להירשם כבני זוג בברית הזוגיות

לכתבה המלאה

חזקי הוסיף כי "אין צל של ספק שהתמיכה של בעלי החברה בקו הסיוע והחירום של האגודה ללהט"בים ערבים, היא עדות חיה לשינוי המגמה המבורך בחברה הערבית ביחס כלפי להט"ב". וכן" כי "אנחנו קוראים וקוראות לכולם ולכולן, צרכנים, חברות ובעלי עסקים - הביעו תמיכה בטחינת אל ארז ובכך גם בקהילה הערבית הגאה. זה הזמן לפעול למען סולידריות ושוויון ולא לתת לשנאה לנצח".

באגודה לזכויות האזרח צייצו: "‏שמענו שטחינה אל ארז הם החברה הראשונה בארץ שתורמת למען הלהט"בים מהמגזר הערבי. לנו הם סגרו את הפינה של ארוחת הצהרים המשרדית, מה איתכן/ם?".

טחינה אל ארז. טחינה אל ארז, אתר רשמי
"קוראים לכולם ולכולן להתנגד לחרם". טחינה אל ארז/אתר רשמי, טחינה אל ארז

גם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה התייחס לנושא, ומסר: "כמה צבוע להחרים את טחינה אל-ארז ובתמורה להשאיר את כל החברות הישראליות שגאות בתמיכה בהתנחלות ובצבא?! כמה תמים זה לא לנתח את תפקיד החברות המתחרות באל-ארז, יהודיות וערביות, שמקדמות את הקמפיין הזה?!", כתב בטוויטר.

"האם החברות שמתחרות קוראות עכשיו פייסבוק ומופתעות כמה קל לתפוס אותנו?! כמה זה אבסורד ליצור סכסוכים כשאנחנו על סף הגעה לשכבות רחבות של חולים שיגיעו למוות בכלל הקורונה, ושכבות שיגיעו לרעב כתוצאה מסדרי העדיפויות של הממשלה ביחס לקורונה", הוסיף ח"כ עודה. "יש לפנינו סוגיות מפחידות, אנחנו צריכים להיות מאוחדים ומסוגלים להתמודד עמן".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה כי "‏שוחחתי עם ג'וליה זהר בעלת טחינת אל-ארז, ואמרתי לה שהמהלך האמיץ של החברה הוא אמירה ברורה לציבור שלנו: זכויות להט"ב הן זכויות אדם". היא הוסיפה כי "החרם על טחינת אל-ארז הוא ניסיון לסתימת פיות והפחדה של ג'וליה והמפעל. אני קוראת לכולם ולכולן לקנות את טחינת אל-ארז ולהתנגד לחרם".

בקרן החדשה לישראל הביעו תמיכה אף הם, וגם התחייבו לסייע במימון הקמת הקו. "בעקבות התמיכה המרגשת של טחינה אל ארז בקהילה הגאה הערבית אנחנו, הקרן החדשה לישראל, מודיעים ומודיעות שאנו מצטרפים לתמיכה בקו הסיוע בערבית של האגודה למען הלהט"ב בישראל - ונסייע במימון הסכום הדרוש להקמתו".

ארגוני הקהילה הדתית הגאה: חברותא, בת קול ושב"ל, הגיבו אף הם לנוכח הסערה, והביעו תמיכה בחברה ובקהילה הלהטב"ית הערבית. "טחנתם את המוח עם הלהט"בפוביה שלכם, אל תדברו איתנו על טחינה אל ארז עד צאת הצום!", כתבו בטוויטר. "קואליציית ארגוני הקהילה הדתית הגאה מביעים תמיכה בקהילה הלהט"בקית במגזר הערבי ובטחינה אל ארז שתורמת לקו תמיכה בלהט"בים ערבים המופעל עי האגודה למען הלהט"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully