וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ ימנה את השגריר הבדואי הראשון של ישראל

5.7.2020 / 18:47

ועדת המינויים של המשרד אישרה את מינויו של איסמעיל חלדי לתפקיד השגריר בארתיראה והוא צפוי להיות הבדואי בראשון בתפקיד שגריר ישראל. חלדי שירת בעבר בנציגויות בסן פרנסיסקו ובלונדון. הוועדה אישרה שורת מינויים נוספים. מינוי ארדן לאו"ם ולוושינגטון אושר בממשלה

-

ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ אישרה היום (ראשון) את מינויו של איסמעיל חלדי לתפקיד שגריר ישראל באריתריאה. הוא צפוי להיות השגריר הבדואי הראשון בשירות החוץ הישראלי לדורותיו.

חלדי, בן 49, היה הדיפלומט הישראלי הבדואי הראשון, שירת בעבר בקונסוליה הכללית של ישראל בסן פרנסיסקו וכממונה על המאבק בתנועת החרם בשגרירות ישראל בלונדון. המינוי כפוף לאישור הממשלה.

בנוסף לחלדי, ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ החליטה היום על שורה של מינויים. לשגרירת ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה, מונתה מירב איילון שחר, שגרירת ישראל בויאטנם לשעבר, ולתפקיד שגריר ישראל לארגון OECD (מקום מושבו בפריז) מונה חיים אסרף, סגן השגריר בירדן לשעבר.

שגריר ישראל, באריתריאה איסמאעיל חאלדי. -, אתר רשמי
השגריר הבדואי הראשון. איסמעיל חלדי/אתר רשמי, -

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בירך על המינוי. חלדי כיהן בעבר כיועץ של ליברמן כשהיה שר החוץ. "ברכות חמות לאיסמעיל חאלדי, תושב הכפר חוואלד שבגליל התחתון, שמונה היום לשגריר ישראל באריתריאה", כתב. "הוא ידוע כפטריוט ישראלי המגן על מדינת ישראל בחירוף נפש ונלחם בכל הכח על שמה של מדינת ישראל בעולם".

עוד מינויים שאישרה הוועדה הם עקיבא תור שמונה לתפקיד שגריר ישראל בסיאול, וחגית בן יעקב לתפקיד שגרירת ישראל בהלסינקי; יהל וילן מונה לתפקיד שגריר ישראל בסרביה, ורן יעקובי לשגריר ישראל בוולינגטון, ניו זילנד.

לתפקיד שגריר ישראל בקוסטה ריקה מונה אורן בר אל, שבעבר שירת כשגריר ישראל באל סלבדור, וזהבית בן הילל לתפקיד שגרירת ישראל בטשקנט, אוזבקיסטן, וחנן גודר לשגריר ישראל בקטמנדו. ראש הטקס במשרד החוץ, מירון ראובן, מונה לתפקיד הקונסול הכללי של ישראל בבוסטון. כל המינויים הם בכפוף לאישור ממשלה.

עוד בוואלה!

ארדן יכהן כשגריר ישראל באו"ם וגם בארצות הברית

לכתבה המלאה

בתוך כך, הממשלה אישרה היום את מינויו של השר גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל באו"ם ובהמשך גם כשגריר וושינגטון ואת מינויו של ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי במקומו.

עם אישור מינויו, כהונתו של ארדן הופסקה באופן אוטומטי בכנסת ובממשלה, והוא ימונה לשגריר ישראל באו"ם במקומו של דני דנון שמסיים כהונה של כמעט חמש שנים. אקוניס יושבע לשר ביום שני במליאת הכנסת.

הממשלה אישרה גם את הארכת כהונתו של שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, עד ינואר 2021. דרמר מכהן כשגריר בוושינגטון מאז 2013, וכהונתו תוארך עד לאחר הבחירות במדינה, אז צפוי ארדן לקבל גם את תפקידו ולכהן במקביל כשגריר באו"ם ובוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully