וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שנייה בתוך חודש: נדחתה בקשת רוצח הילד אורון ירדן לשחרור מוקדם

5.7.2020 / 15:10

ביהמ"ש המחוזי מרכז דחה את עתירתו של צבי גור, שחטף את בן ה-8 מסביון ב-1980 לפני שחנק אותו למוות, לשחררו לאחר 40 שנות מאסר. בעתירה הנוכחית טען גור טענות שונות, בין היתר כי הוא האסיר הוותיק ביותר המוחזק כיום על ידי שב"ס. "עד היום קשה לעכל את המעשה"

בווידאו: תיעוד אחרון של הילד אורון ירדן בחצר ביתו לפני שנחטף ונרצח על ידי צבי גור/צילום: באדיבות רון הנטמן, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (ראשון) את עתירתו של צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן, לשחרור מוקדם. בחודש שעבר נדחתה עתירה אחרת של גור, שביקשה לשחררו מטעמים רפואיים. בעתירה הנוכחית טען גור טענות שונות, בין היתר כי הוא האסיר הוותיק ביותר המוחזק כיום על ידי שב"ס, כי בתקופת מאסרו עבר שיקום, וכי ועדת השחרורים שדחתה את הקשתו היתה "נעולה מראש". טיעונים אלו נדחו.

עורך הדין דוד פורר ולימור לוי המייצגים את משפחתו של אורון ירדן, אותו חטף מהיישוב סביון ב-1980 לפני שחנק אותו למוות, אמרו: "טוב עשה בית המשפט המחוזי שדחה את בקשת השחרור. מן הראוי שהרוצח יישאר בבית הסוהר ולא ישוחרר. המדובר במעשה רצח שעד היום קשה לעכל את האכזריות שבביצועו".

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
נדחתה פעם נוספת בקשתו לשחרור מוקדם. צבי גור בביהמ"ש/עומר מירון

גור חטף את ירדן כשהיה בן שמונה, במרכז היישוב, ולאחר כשלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של אורון, דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו, אולם לבסוף נתפס לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל.

עוד בוואלה!

אחרי 40 שנה בכלא: נדחתה בקשת רוצח הילד אורון ירדן לשחרור מוקדם

לכתבה המלאה
אורון ירדן ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
הילד אורון ירדן/חטיבת דובר המשטרה

הוא הורשע ברצח, חטיפת קטין ממשמורת וסחיטה באיומים. ב-1980 נידון למאסר עולם, אך עונשו נקצב ל-45 שנים. בשנת 2017 אישרה הוועדה להעניק לגור שחרור מוקדם, אולם הפרקליטות ערערה על ההחלטה ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור וקבע כי רוצח הילד יישאר בכלא. הפרקליטות טענה אז כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully