וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: 5 שנות מאסר לרה"מ לשעבר פרנסואה פיון שהורשע במעילת כספי ציבור

29.6.2020 / 17:18

פיון, שהיה המועמד המוביל בבחירות לנשיאות מטעם הימין ב-2017, הורשע אחרי ששכר את אשתו בתור יועצת פרלמנטרית עם שכר של מיליון אירו. "שחקת את אמון הציבור בפוליטיקאים", הטיחה בו השופטת. הוא יערער על עונשו, כך שבשלב זה הוא לא ייכנס לכלא

רויטרס

בית משפט בצרפת גזר היום (שני) עונש מאסר של חמש שנים על ראש הממשלה לשעבר פרנסואה פיון אחרי שהורשע במעילה בכספי ציבור, בפרשה שהרסה את קמפיין הנשיאות שלו ב-2017.

בית המשפט קבע גם כי אשתו של פיון, פנלופה, אשמה במעורבות בהונאה שבמסגרתה קיבלה מיליון אירו על עבודה מינימלית בתור היועצת הפרלמנטרית של בעלה. נגזרו עליה שלוש שנות מאסר על תנאי.

השופטת תקפה בפסיקתה את פיון בן ה-66 על כך ששחק את אמון הציבור בפוליטיקאים, אחרי ששילם לאשתו משכורת שלא הייתה פרופורציונאלית לעבודתה. "גברת פיון מונתה לתפקיד שלא היה צורך בו", תקפה השופטת את הזוג.

ראש ממשלת צרפת לשעבר פרנסואה פיון ואשתו פנלופה יוצאים מבית המשפט בפריז, 29 ביוני 2020. רויטרס
קריסה פוליטית. פרנסואה ופנלופה פיון בבית המשפט, היום/רויטרס

פיון,שהיה ראש ממשלה תחת הנשיא ניקולא סרקוזי בין 2007 ל-2012, היה המועמד המוביל במרוץ עד שהפרשה נחשפה. הוא הכחיש בזמנו את הטענות נגדו, התנגד ללחץ של המפלגה השמרנית לפרוש וקרס בסיבוב הראשון.

בתחילה, כינה פיון את הפרשה כ"קמפיין של תרגילים מלוכלכים" נגדו וטען שלא עבר על החוק, אולם בהמשך הוא הודה בטעות בשיפוט.

עוד בוואלה!

הישגים לירוקים בבחירות המקומיות בצרפת, מפלה למקרון

לכתבה המלאה

בית המשפט קבע כי הזוג לא הצליח להסביר מה הייתה עבודתה של פנלופה וכי הם צברו הון רב באמצעות הונאה. "ההתעשרות האישית כתוצאה מכך הייתה משמעותית", קבעו השופטים. פיון עמד חסר הבעה בעת הקראת העונש.

בנוסף לכך, בית המשפט הרשיע נאשם שלישי, מארק ז'ולו, וגזר עליו שלוש שנות מאסר על תנאי אחרי שהמשיך להזרים כסף לפנלופה פיון כשלקח את מושבו בפרלמנט של בעלה בזמן שהיה בממשלה.
הזוג נדרש לשלם 401 אלף אירו פיצויים לפרלמנט ופנלופה וז'ולו נדרשו לשלם 679 אלף אירו נוספים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully