וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המגיפה: ממשל טראמפ עתר לעליון כדי לבטל את אובמה-קר

26.6.2020 / 13:21

הבית הלבן טוען שמאחר שסעיפים מרכזיים בתכנית הדגל של הנשיא הקודם כבר בוטלו על ידי הקונגרס בשנים האחרונות, אין לה עוד תוקף. הדמוקרטים תקפו את טראמפ על כך שבחר לעשות זאת בזמן התפרצות הקורונה, והמאבק על הרפורמה יהיה על הפרק בבחירות. "אכזריות בלתי נתפסת"

רויטרס

ממשל טראמפ ביקש הלילה (שישי) מבית המשפט העליון בארצות הברית לפסול את רפורמת הבריאות של קודמו בתפקיד ברק אובמה, המכונה אובמה-קר. החוק הוסיף מיליוני אזרחים לרשת בטיחות בריאותית, אך הוא מוקד למחלוקת פוליטית גדולה.

נואל פרנסיסקו, הפרקליט שמייצג את הממשל, טען בעתירה כי חוק הטיפול בר-השגה, אחד מהישגיו הבולטים של הממשל הקודם, כבר אינו חוקי אחרי שמושב הקונגרס הקודם, שהונהג כולו על ידי הרפובליקנים, ביטל חלקים ממנו. "שום דבר שקונגרס ב-2017 עשה לא מראה שהוא התכוון לכך שהחוק ימשיך לפעול", אמר התובע, על כך שהקונגרס ביטל שלושה סעיפים מרכזיים בתכנית. "אין צורך בניתוח נוסף, המשך החוק לא יכול לשרוד".

המהלך המשפטי יהיה אחד מנקודות העימות בבחירות לנשיאות בנובמבר, שם ינסה הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ לזכות בכהונה שנייה מול המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן.

הפגנה בפלורידה מול משרדו של חבר הקונגרס הרפובליקני, קרלוס קורבלו 3 באוגוסט 2017. GettyImages
החוק מנע מחברות הביטוח להתנער מבעלי מחלות רקע. הפגנת תמיכה באובמה-קר, 2017/GettyImages

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית אמרה כי "הקמפיין של הנשיא טראמפ ושל הרפובליקנים לקרוע את ההגנות ואת היתרונות שמעניק החוק" באמצע מגיפת הקורונה הוא פעולה "אכזרית בלתי נתפסת".

"אם הנשיא טראמפ ימשיך בדרכו, 130 מיליון אמריקנים עם בעיות רפואיות יאבדו את ההגנה מצילת החיים של חוק הביטוח בר-השגה ו-23 מיליון אמריקנים יאבדו לחלוטין את הביטוח הרפואי שלהם. אין הצדקה חוקית ואין שום תירוץ מוסרי למאמצים ההרסניים של ממשל טראמפ לקחת את ביטוח הבריאות מהאזרחים האמריקנים".

ארצות הברית נפגעה מנגיף הקורונה בצורה הקשה ביותר מכל מדינה אחרת בעולם, עם יותר מ-124 אלף מקרי מוות וכ-2.4 מיליון נדבקים. בזכות אובמה-קר, על חברות הביטוח נאסר לדחות בקשות לביטוח רפואי עבור מי שיש לו בעיות רפואיות קיימות.

"זה אכזרי, זה חסר לב, זה חסר רגישות", אמר ביידן, שהיה סגנו של ברק אובמה, בנאום שנשא אתמול על הניסיון לבטל את התכנית.

עוד בוואלה!

המהפכה השמרנית טרם הושלמה: הקלף החדש-ישן של טראמפ בבחירות

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בויסקונסין 25 ביוני 2020. רויטרס
הבטיח תכנית חדשה. טראמפ בוויסקונסין, אתמול/רויטרס

טראמפ מתח ביקורת את עלויות התכנית והבטיח מאז הבחירות הקודמות ב-2016 להחליף אותה באחת אחרת. הרפובליקנים רואים בחוק התערבות גסה מדי של הממשל בתחום שירותי הבריאות. הם טוענים כי המערכת שבורה ממילא וכי הם יסייעו לאנשים רבים יותר להשיג ביטוח רפואי דרך ביטול החוק תוך מזעור הפגיעה במי שתלוי בו.

"אובמה-קר הייתה כישלון לא חוקי והיא ממחישה עוד יותר את הצורך להתמקד בטיפול בחולים", אמר דובר הבית הלבן, ג'אד דיר, שצוטט על ידי וושינגטון פוסט, לאחר הגשת העתירה. "לאזרחים האמריקנים מגיע שהקונגרס יעבוד יחד עם הנשיא כדי לספק טיפול איכותי ובר-השגה".

העתירה של הממשל נגד החוק הוגשה כתמיכה בקואליציה של מושלים רפובליקנים הפועלים לביטולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully