וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה או אכזבה? בדקנו את הגרסה החדשה לאייפון

23.6.2020 / 11:03

אפל הכריזה על גרסת iOS 14 שאומנם תשוחרר באופן רשמי בחודש ספטמבר, אך היא זמינה כבר עכשיו בגרסת מפתחים. הקרבנו את האייפון בשביל לבדוק איזה בשורות הגרסה החדשה מביאה, אם בכלל. למרבה ההפתעה, נראה כי השינויים הקטנים הם אלו שעשו את ההבדל הגדול ביותר

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

בסרטון: האייפון 11 פרו Max ברגע ההשקה במטה אפל (צילום: מייקי לוי)

אמש (שני) חברת אפל קיימת בפעם הראשונה את כנס המפתחים השנתי בצורה וירטואלית. הכנס השנתי של אפל נחשב לשם דבר, ומדי שנה אלפי מפתחים רוכשים כרטיסים לאירוע שעלותו נאמדת בכאלפי דולרים, וזאת על מנת ללמוד ממפתחים אחרים, ולהכיר את הפיתוחים החדשים בצורה הטובה ביותר.

הפעם בעקבות הקורונה זה התקיים קצת אחרת, אך זה עדיין לא עצר את אפל מלקיים את כנס המפתחים החשוב ביותר שקיימה בעשור האחרון. בעוד שאת הכרזת המעבר לשימוש ב-ARM טרם ניתן לבדוק, את גרסת iOS 14 הספקתי להוריד זמן קצר אחר האירוע ולבדוק את הגרסה החדשה.

גרסת iOS 14 לאייפון של אפל. צילום מסך, צילום מסך
ברוכה הבאה גרסת iOS 14/צילום מסך, צילום מסך

אותו ממשק, אבל משופר

חיכיתם לשינוי משמעותי בממשק? אז צפויה לכם מצד אחד אכזבה, ומצד שני השינוי שחיכינו לו 13 שנים סוף - סוף הגיע. כמו שאפל יודעת, הממשק "לוטש" עוד קצת. לא מדובר בשינויים משמעותיים ולמעט שינויים קטנים, זה בדיוק אותו הממשק שהכרתם. השינוי שאולי היה הכי מהותי עבורי, והוא כל כך קטן וזניח, אבל עושה את כל ההבדל, זהו חלון השיחות. מאז ומתמיד באייפון, כשהתקבלה שיחה היא הוצגה על כל המסך ולא ניתן היה לצאת מהשיחה למעט כשעונים לה או שמסרבים. מעתה השיחה תוצג בחלונית קטנה בחלקו העליון של המסך, מבלי להפריע להמשך המשימות.

עוד בוואלה!

הפיצ׳ר שיתחרה ב-AirDrop של אפל צפוי להגיע בקרוב לאנדרואיד

לכתבה המלאה
גרסת iOS 14 לאייפון של אפל. צילום מסך, צילום מסך
זה מרגיש כל כך מטופש, אבל העדכון לחלון השיחות הוא החשוב ביותר שהיה באירוע/צילום מסך, צילום מסך

עד שינוי לא מהותי, אבל שעושה הבדל ניכר הוא הווידג'טים על גבי מסך הבית. למרות שזה קיים באנדרואיד עוד מהגרסה הראשונה, נראה כי אפל פשוט המתינה לעשות את זה נכון ובצורה הטובה ביותר. אחד מהדברים שהכי הפריעו לי עם הווידג'טים באנדרואיד זה החוסר אחידות, אבל אפל פשוט יודעת לעשות את זה בצורה מושלמת.

גרסת iOS 14 לאייפון של אפל. צילום מסך, צילום מסך
ווידג׳ט ה-Smart Stock מציג את המידע הרלוונטי ביותר בהתאם ליום/צילום מסך, צילום מסך

בעוד שהווידג'ט של החדשות לא רלוונטי לחדשות מקומיות מאחר והוא מציג חדשות מהעולם, כן אהבתי את הווידג'ט הדינאמי שמתחלף בהתאם לשעה ומציג את הדברים הרלוונטיים ביותר. כך לדוגמה, כשהתעוררתי בבוקר קיבלתי את תצוגת מזג האוויר. הווידג'ט מציג חדשות, תזכורות, והצעות של סירי. למרות שמדובר בפיצ'ר שכאמור, קיים כבר שנים באנדרואיד, החשיבה על הפרטים הקטנים עושה אותו הרבה יותר נוח ובעיקר נעים לעין, שזה מה שהפריע לי עד כה עם הווידג'טים.

סירי משופרת: עם תרגום בזמן אמת

גם כאן, לא מדובר בפיצ'ר שלא קיים או תוכנה חיצונית שלא יכולה לעשות את זה, אבל נראה תמיד שכשאפל מחליטה להשיק פיצ'ר, היא עושה אותו בצורה הטובה ביותר. סירי זכתה לרענון, בממשק וכעת במקום לתפוס את כל המסך, בעת ההפעלה היא תוצג על ידי בועה קטנה בחלקו התחתון של המסך. עוד סירי תוכל לשלוח הודעות קוליות דרך אפליקציית iMessages, שזה בעיקר רלוונטי לקהל האמריקני שעושה שימוש תכוף בפלטפורמת המסרים של אפל, אך זה פיצ'ר חיוני שכולי תקווה כי יגיע גם לווטסאפ.

גרסת iOS 14 לאייפון של אפל. צילום מסך, צילום מסך
התרגום עובד מצויין. מהיר ופשוט/צילום מסך, צילום מסך

עוד התווספה אפליקציית תרגום שתומכת בצורה מושלמת דרך סירי. כך לדוגמה, ניתן להכתיב ב-11 שפות ביניהן אנגלית, ולקבל תרגום לשפה אחרת. מבדיקה שלי, התרגום עבד בצורה מהירה במיוחד, וכשביקשתי מסירי לתרגם מאנגלית לסינית, קיבלתי תוצאה מיידית. סירי מצד אחד מאפשרת להשמיע בצורה קולית את התרגום, היא מציגה את התרגום בשפת המקור וגם באנגלית, על מנת שהמשתמש יוכל להגות את המשפט.

מה לא השתנה?

גלריית התמונות ואפליקציית המצלמה לא השתנו כלל, הן נותרו עם אותם הפיצ'רים מהגרסה הקודמת וקצת חבל. המצלמה של האייפון מצד אחד משתדרגת, ומצד שני היא גם דורשת יותר פיצ'רים כדי שניתן יהיה לנצל את היכולות שלה עד הסוף. בהיכרות שלי עם אפל, אני מניח כי באייפון החדש שיושק אי שם בספטמבר או אוקטובר, אפל תציג מערך צילום חדש שככל הנראה יביא עמו פיצ'רים חדשים באפליקציה ובגלרייה. אלו מסוג הפיצ'רים שאפל אוהבת להשיק רק במכשיר הדגל החדש. עוד שאר האפליקציות המובנות ומנגד גם הזניחות כמו הפתקים, מזג אוויר והמייל המובנה לא זכו לעדכון ונותרו זהות.

האם הגרסה החדשה בשורה או אכזבה?

קשה לשפוט משימוש של כמה שעות, אך אני מוכרח להגיד שלמרבה הפתעתי, הגרסה החדשה פועלת בצורה חלקה וללא תקיעות על האייפון 7 פלוס. בזמן ההתקנה חששתי שמה האייפון יסבול מחבלי לידה של גרסת בטא, ומצד שני גם מעצם היותו ישן. שמחתי לגלות כי הגרסה החדשה פעלה בצורה חלקה ויציבה, וכולי תקווה כי כך יהיה גם בגרסאות בטא הבאות. עם זאת, אני ממליץ שלא לעדכן את האייפון הראשי שלכם, מחשש לאי תאימות של אפליקציות וחוסר יציבות של מערכת ההפעלה. הגרסה הרשמית תצא בספטמבר, ובחודשים הקרובים אפל צפויה לשחרר מספר גרסאות בטא עם שינויים נוספים ואולי בתקווה גם פיצ'רים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully