וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדורו: אני מוכן לקיים שיחות מכובדות עם טראמפ

לאחר מתיחות בין המדינות שנמשכת מאז הכרזת מנהיג האופוזיציה גואידו על עצמו כנשיא, הביעו מנהיגי ונצואלה וארצות הברית נכונות לפגישה. טראמפ הבהיר כי הוא מוכן להיפגש רק כדי "לדון ביציאה מהשלטון", ומדורו טען כי "כמו שדיברתי עם ביידן, אוכל לדבר גם עם טראמפ"

בווידאו: מיכליות הנפט האיראניות מגיעות לוונצואלה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: למרות אזהרות ארה"ב: מיכליות נפט איראניות מגיעות לוונצואלה, בחודש שעבר)

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו אמר הלילה (שלישי) כי הוא מוכן לשוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתגובה, הבהיר הנשיא כי הוא מוכן להיפגש עם המנהיג הסוציאליסטי של ונצואלה רק כדי לדון על ירידתו מהשלטון במדינה. "בבוא העת אני מוכן לדבר בכבוד עם הנשיא טראמפ", אמר מדורו לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

טראמפ אמר בתחילת השבוע כי "אולי ישקול" לפגוש את מדורו, בראיון שפורסם ביום ראשון, אך שינה את דעתו בציוץ ביום שני, שבו כתב: "בניגוד לשמאל הקיצוני, אני תמיד אתייצב נגד הסוציאליזם ולצד תושבי ונצואלה", והוסיף כי "הממשל שלי תמיד עמד בצד של החופש והחירות ונגד משטר מדורו המדכא. הייתי נפגש עם מדורו רק כדי לדון בדבר אחד: יציאה שלווה מהשלטון".

מדורו לא הזכיר את דברי טראמפ באותו ציוץ, אך אמר כי "באותו אופן שדיברתי עם ביידן, אוכל לדבר גם עם טראמפ". המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ג'ו ביידן מתמודד נגד טראמפ על הנשיאות בבחירות שייערכו בנובמבר. מדורו פגש אותו בשנת 2015, כשהאחרון היה בתפקיד סגן הנשיא בתקופתו של ברק אובמה.

נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו במהלך נאומו בארמון מיראפלורס שבקרקס 14 בפברואר 2020.. רויטרס
"בבוא העת אני מוכן לדבר בכבוד". נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו/רויטרס

וושינגטון הייתה בין בעלות הברית העיקריות של מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גואידו, אך התמיכה שלהם דעכה עם הזמן, ועם הדעיכה במעמדו של גואידו בתוך המדינה. גואידו עורר סערה במדינה הדרום אמריקנית לפני שנה וחצי כשהכריז על עצמו כממלא מקום הנשיא, לאחר שהפרלמנט שבשליטת האופוזיציה קבע כי מדורו תפס את השלטון שלא כחוק בבחירות הצמודות במדינה ב-2018.

עוד בוואלה!

אחד האמריקנים שנתפסו בוונצואלה: המטרה הייתה לעצור את מדורו

לכתבה המלאה
מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גואידו, 23 ביוני 2020. אי-פי, AP
איבד פופולאריות בוונצואלה, וגם בארה"ב. מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גואידו/AP, אי-פי

ארצות הברית הייתה בין הראשונות מבין יותר מ-50 מדינות בעולם שהכירו בטענות הפרלמנט, וממשל טראמפ הפעיל סנקציות על מדורו ועל המעגל הפנימי של שלטונו כדי לרושש אותו מהכנסות ולכפות את התפטרותו של מדורו.

לאחר שאיגד בתחילת הדרך המונים עצרות נגד מדורו, כוכבו של גואידו דעך בשנה האחרונה. בינואר הוא אפילו התמודד עם ערעור תפקידו כמנהיג האסיפה הלאומית מצד מחוקק אופוזיציוני שהיה בעל בריתו לשעבר - סוגיה שעדיין לא נפתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully