וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת תשוב לפעילות ביום שני; מופעי תרבות ייפתחו כבר בסופ"ש

קבינט הקורונה אישר הפעלת רכבות בתפוסה של 75%, הזמנת כרטיסים מראש וללא שתייה ואכילה. מופעי תרבות יוכלו להתקיים עד 250 משתתפים, כשאירועים עד 500 איש ייערכו רק באישור מנכ"ל משרד התרבות. כמו כן, הוחלט סגר בשכונת עג'מי ביפו, ושכונות ברהט ובערערה

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: פרופ' סדצקי בוועדת הקורונה טוענת לקורלציה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה)

קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) בדיון את הפעלת שירותי רכבת ישראל כבר ביום שני הקרוב. על פי ההחלטה, הרכבת תשוב לפעילות תחת מגבלת תפוסה של עד 75% מהמקומות. הנוסעים יאלצו להזמין כרטיסים 48 שעות מראש עם שוברים. לכל נוסע יהיה מושב מסומן, כך שאם אדם שהשתמש ברכבת יידבק בקורונה, ניתן יהיה לדעת היכן הוא ישב ובסמוך למי. כמו כן, תיאסר גם אכילה ושתייה בקורונות.

בנוסף לכך, הממשלה אישרה פתיחת אירועי תרבות כבר בסוף השבוע הקרוב, תחת מגבלה של עד 250 משתתפים. שר התרבות חילי טרופר לחץ להעלות את מספר המשתתפים, ודן בנושא עם נציגי משרד הבריאות. לאחר מאמצים הוחלט לקבל את המתווה של טרופר, לפיו אירועי תרבות של עד 500 איש יתקיימו באישור מיוחד של מנכ"ל משרד התרבות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדיון ועדת שרים לעניין משבר הקורונה במשרד החוץ 17 ביוני 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
הרכבת תשוב לפעילות ביום שני. נתניהו וגנץ בקבינט הקורונה, היום/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון בקבינט כי "משרד הבריאות תומך בפתיחת הרכבת ובפתיחת מוסדות התרבות לפי המתווה שגובש. באותה נשימה, אני מסתכל בעיניים של הציבור ושל השרים ואומר - הפה שהתיר הוא הפה שיסגור". לדבריו, "אם לא תהיה משמעת של הציבור להנחיות ופעילות לפי התו הסגול - באותו יום נסגור גם את הרכבת וגם את מוסדות התרבות. לא ניקח על עצמנו את העלייה בתחלואה כיוון שלא מקשיבים להנחיות".

עוד הוחלט בדיון כי יוקם צוות מצומצם של קבינט הקורונה, לצורך החלטות מהירות שלא מצריכות כינוס נרחב. בצוות המצומצם יהיו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, שר הכלכלה עמיר פרץ, שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדיון ועדת שרים לעניין משבר הקורונה במשרד החוץ 17 ביוני 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
"מתכוונים לפתוח את אירועי התרבות תוך 24 שעות". נתניהו בקבינט הקורונה, היום/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

בפתח ישיבת הקבינט, אמר נתניהו כי הוא חזר מפגישה של נציגי המגזר העסקי בענף התרבות, יחד עם גנץ והשר טרופר. "אנחנו מתכוונים לעזור להם לפתוח את זה תחת המגבלות של משרד הבריאות, ועל כך נקווה להשלים את העבודה תוך 24 שעות", אמר. נתניהו הוסיף כי "יש עלייה בתחלואה וצריך להוריד אותה, אך גם צריך להמשיך לפתוח את המשק".

בפגישתו עם נציגי ענף התרבות והאירועים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, מסר נתניהו כי "אני רוצה מאוד לשמוע אתכם ואני רוצה לעזור לכם. אני יודע שיש מצוקה, אנחנו רוצים לטפל בה, ולכן ביקשתי גם משר האוצר שיצטרף אלינו. נשמע את הדברים, ונעזור כמיטב יכולתנו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם נציגי ענף התרבות והאירועים בלשכתו בירושלים 17 ביוני 2020. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
נציגי ענף התרבות והאירועים בפגישה עם נתניהו, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

איגוד אמני ישראל בירך על הכוונה לפתוח את עולם התרבות. יו"ר האיגוד, יענקל'ה מנדל, מסר כי "אנחנו שמחים שההיגיון ניצח, ובוטלה האפליה בין אירועים אחרים לבין אירועי תרבות. עבור האמנים שלנו, האפשרות לחזור ולהופיע היא באופן הכי מילולי אוויר לנשימה. עוד כמה שבועות ועבור רבים זה יכול היה להיות מאוחר מדי. אנחנו בטוחים שגם הקהל, שלא חווה הופעה או הצגה במשך כל כך הרבה זמן, התגעגע ויגיע לחוות תרבות, שהיא מזון לנשמה".

שח"ם, ארגון השחקנים בישראל, מסר כי "אנו מודים לשר התרבות והספורט חילי טרופר על מאמציו לפתיחת עולם התרבות, ומצפים לפתיחתם של תיאטראות ולהחזרתם המלאה של שחקני התיאטרון ופועלי התרבות לעבודה בהתאם למתווה הכלכלי המחייב החזרת עובדים. שחקני ושחקניות ישראל מתרגשים ומצפים לעלות חזרה לבמות ולהעניק לחברה הישראלית הפוגה, תרבות ובידור בתקופה קשה זו".

גם ועד עובדי הרכבת בירך על החלטת הממשלה. יו"ר הוועד, גילה אדרעי, מסרה כי "זוהי בשורה מאוד משמחת. העובדים מחכים לחזור לעבודה ולהפעיל את הרכבות למען ציבור הנוסעים. אנחנו מצפים להחזרת תנועת הרכבות כבר שבועות, וההחלטה להחזיר את הרכבת היא מבורכת גם עבור ציבור הנוסעים, גם לחזרה לשגרה של המשק וגם לציבור עובדי הרכבת".

שר התרבות והספורט חילי טרופר. אלעד מלכה,
אושר המתווה לפתיחת אירועי התרבות. השר טרופר/אלעד מלכה

מוקדם יותר החליטה ועדת השרים להטיל סגר על שכונה אחת בערערה, שתי שכונות ברהט ושכונת עג'מי ביפו בשל העלייה בתחלואה בקורונה במוקדים אלה. זאת, בתום התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה, באזורים הללו תיאסר התכנסות של יותר מעשרה אנשים, ייסגרו מוסדות החינוך ותוגבל הכניסה והיציאה. ההחלטה התקבלה שלא במסגרת קבינט הקורונה. עם זאת, עדיין לא הוחלט מתי יחל הסגר.

ההחלטה מגיעה בשל הזינוק במספר הנדבקים בקורונה בשלושת היישובים. מנתוני התחלואה שפרסם הערב משרד הבריאות עולה כי בערערה אובחנו 32 נדבקים בקורונה בשלושת הימים האחרונים, ושיעור הגידול בתחלואה בתקופה זו היא 31.4%. ברהט זוהו 27 מקרי הידבקות בשלושה ימים, עם שיעור של 15.8% בגידול בתחלואה.

פריסת החולים ברחבי העיר תל אביב 15 ביוני 2020. -, אתר רשמי
פריסת הנדבקים בקורונה בתל אביב-יפו, שלשום/אתר רשמי, -

בנוסף לכך, בתל אביב-יפו אובחנו 72 נדבקים בשלושה ימים, ושיעור הגידול בתחלואה בתקופה זו הוא 7.4% - כשמוקדי ההתפרצות העיקריים הם דרום העיר ויפו. מוקדם יותר השבוע, האשימו תושבי יפו ודרום תל אביב את העירייה בחוסר אכיפה של ההנחיות ובמחסור בבדיקות. חלקם אף קראו להטיל סגר כדי למנוע הידבקות המונית באזור.

(עדכון ראשון: 17:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully