וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החוק הנורבגי: 6 ח"כים נוספים לקואליציה, אחד לאופוזיציה

17.6.2020 / 22:41

4 שרים מכחול לבן התפטרו מהכנסת, ובמקומן נכנסו מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן והילה שי וזאן, 2 מהן מיש עתיד-תל"ם. גם דרעי התפטר ובמקומו נכנס אוריאל בוס. מחר יתפטר השר יזהר שי, וייכנס יוראי להב הרצנו מיש עתיד. שרים נוספים יתפטרו בימים הקרובים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרםפ

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, התפטר הערב (רביעי) מהכנסת עם כניסתו לתוקף של החוק הנורבגי, מה שאיפשר את כניסתו של אוריאל בוסו, ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה מטעם ש"ס. מוקדם יותר היום התפטרו גם ארבעה שרים מכחול לבן ובמקומם ייכנסו ארבע ח"כיות חדשות. השרים חילי טרופר, אלון שוסטר, אסף זמיר ומיכאל ביטון, הגישו את התפטרותם ליו"ר הכנסת יריב לוין, לאחר סיכום עם ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. השר יזהר שי צפוי להגיש את התפטרותו רק מחר, זאת היות והוא עדיין שוהה בבידוד.

בעקבות התפטרות השרים, ייכנסו לכנסת ארבע ח"כיות חדשות שסיכמו את הצטרפותן לכחול לבן - מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן והילה שי וזאן. גנץ קיים פגישה ראשונה עם חברות הכנסת המיועדות, ובירך אותן על הצטרפותן הצפויה.

סגן השר פורש מיהדות התורה התפטר גם הוא, ומי שייכנס במקומו הוא יצחק פינדרוס. מש"ס צפויים להתפטר עוד שני נציגים נוספים לטובת שני ח"כים חדשים, ובליכוד בינתיים לא ידוע מתי תוגש התפטרות שרים, אם בכלל.

גנץ בפגישה עם חברות הכנסת החדשות של סיעת כחול לבן, לאחר התפטרותו מהכנסת עם כניסת החוק הנורבגי לתוקף. 17 ביוני 2020.. נעם מושקוביץ', אתר רשמי
גנץ בשיחה עם חברות הכנסת החדשות/אתר רשמי, נעם מושקוביץ'

החוק אפשר לחמישה נציגים מכחול לבן להתפטר מהכנסת, ולהכניס במקומם את הבאים ברשימת המפלגה לכנסת ה-23, רק שלנוכח הפיצול בכחול לבן עשויים להכניס בעקבות החוק גם ח"כים של יש עתיד-תל"ם לכנסת, ובכך להקטין את גודלה של הקואליציה בחבר כנסת אחד.

הבא בתור ברשימת כחול לבן הוא יוראי להב הרצנו, איש יש עתיד, שהצהיר כי הוא לא מתכוון לעבור לשורות המפלגה של גנץ, אך ארבע המועמדות אחריו הצטרפו לסיעת כחול לבן, למרות ששתיים מהן שייכות במקור ליש עתיד-תל"ם.

עוד בוואלה!

החוק הנורבגי אושר בקריאה שנייה ושלישית

לכתבה המלאה
כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
חמישה ח"כים הגישו התפטרות ליו"ר הכנסת. המליאה, בחודש שעבר/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

החוק הנורבגי אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית ביום שני האחרון, בתמיכת 66 ח"כים לעומת 43 מתנגדים. ההצבעה נערכה לאחר עיכובים רבים ומחלוקות בקואליציה, ובהיעדר ראש הממשלה בנימין נתניהו. החוק נועד לאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומם את הבאים אחריהם ברשימה.

בין עשרה ל-12 חברי כנסת חדשים ייכנסו לכנסת בעקבות החוק, במקום שרים וסגניהם שיתפטרו מתפקידם - חמישה מכחול לבן, שלושה מש"ס, אחד מיהדות התורה ולפחות שניים מהליכוד. נוסח החוק גובש בשבועות האחרונים בוועדת החוקה בכנסת בראשות ח"כ יעקב אשר, אך עוכב כמה פעמים על ידי הליכוד בשל מחלוקות עם כחול לבן, שהייתה מעוניינת בו יותר משאר המפלגות בקואליציה.

החוק נועד בעיקר לפתור את מצוקת הח"כים בכחול לבן לאחר הקמת הממשלה הפריטטית, שבה 15 מתוך 19 הח"כים בגוש מכהנים כשרים, ולכן לא נותרו ח"כים לעבודה הפרלמנטרית.

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully