וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעלת הרכבת נדחתה פעם נוספת, תשוב לפעול בהתאם לתחלואה

נתניהו יכנס מחר את קבינט הקורונה לדיון בחידוש תנועת הרכבות, אחרי שנזף ברגב על ההכרזה המוקדמת, ובינתיים נקבע כי הרכבת תיפתח בהתאם להתפשטות נגיף הקורונה. ההצעות שהונחו לפיקוח על כמות הנוסעים עדיין לא אושרו, וגם ההיבטים הטכניים צפויים לעכב את החזרה לפעילות

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

למרות הצהרות משרדי הבריאות והתחבורה, חידוש תנועת הרכבות נדחה היום (ראשון) פעם נוספת. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנזף בשרת התחבורה מירי רגב על ההכרזה המקודמת ללא תיאום עם המועצה לביטחון לאומי (המל"ל), יכנס מחר את קבינט הקורונה כדי לדון בנושא. בינתיים נקבע כי הרכבת תיפתח מחדש בהתאם להתפתחות התחלואה, ובכפוף לאישור ההצעות שהניחה הרכבת לפיקוח על כמות הנוסעים ולשמירה על כללי הבריאות הנדרשים.

גם אם תתקבל מחר החלטה חיובית, הרכבות לא ישובו לפעילות בתוך פחות מיומיים מקבלת ההחלטה, בשל הצורך בסדרת פעולות הנדרשות להנעה מחדש של המערך. כמו כן, המתווים הנוכחיים שהציע משרד התחבורה, כמו הזמנת נסיעה מראש, הגבלת כמו הנוסעים או פריסת פקחים - עוד צריכים לעבור בדיקות היתכנות.

ניקיו וחיטוי איזורים ברכבת ישראל למניעת התפשטות נגיף הקורונה , מרץ 2020. שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל, אתר רשמי
הנוסעים ימשיכו לחכות. רכבת ישראל/אתר רשמי, שבתאי טל-cloudview , רכבת ישראל

חידוש תנועת הרכבות כבר התעכב כמה פעמים מ-17 במאי ל-1 ביוני ופעם נוספת ל-8 ביוני. ביום חמישי האחרון, הודיעו משרדי הבריאות והתחבורה כי תנועת הרכבות תחודש במלואה החל ממחר, ב-8 ביוני, אך כעת שוב מתברר כי המהלך לא ייצא לפועל במועד שנקבע.

רגב הנחתה אתמול למצוא פתרונות שיאפשרו לפקח על כמות הנוסעים ברכבת מחשש לעלייה בתחלואה. לפי המתווה שהציעה, הנוסעים יידרשו להזמין מראש כרטיסים לכל נסיעה באמצעות אפליקציה. עם זאת, אנשי רכבת ישראל הבהירו כי הם אינם מכירים מתווה לאופן הפעלת הרכבת ולא קיבלו הנחיות לכך.

עוד בוואלה!

בממשלה מחליטים לא להחליט, והנוסעים ממשיכים להמתין לרכבת

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת התרבות והספורט מירי רגב באירוע בחירות בראשון לציון ב-18 בפברואר 2020. רויטרס
נזף על ההכרזה המוקדמת. נתניהו ורגב/רויטרס

חידוש תנועת הרכבות כרוך בתהליכים רבים, שחלקם נוגעים לכוח האדם שצריך להחזיר לעבודה - בהם פקחים, עובדי תחזוקה, נהגים, אנשי בקרה, פקחים, סדרנים, מנהלי תחנות ומוסך. חלק מהיבטים אלה נוגעים להיבטים הטכניים של הכנת המסילות ושאר מתקני המסילה והמעטפת שלהם, בהם תאי איתות, רמזורים וגדרות, אחרי תקופה ארוכה של השבתה.

את משרד הבריאות מטרידות כמה בעיות לגבי החזרה לשגרה: הראשונה שבהן היא כמויות הנוסעים הגדולות שמכילה רכבת, והקושי לשלוט במספר הנוסעים - החל מהעלייה לקרונות, דרך אופן הישיבה בתוכם ועד לירידה לרציף. פיקוח מסוג זה מהווה עבור משרד הבריאות ורכבת ישראל בעיה משמעותית. עניין נוסף שנכנס לסל השיקולים הוא התגברות התחלואה בשבוע האחרון, כשאנשי משרד הבריאות חוששים שפתיחה מחדש של הרכבת תזרז את ההדבקה.

(עדכון ראשון: 12:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully