וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחחות ועד הייטק: התקווה החדשה של מובטלי הקורונה

5.6.2020 / 0:49

הנגיף השאיר הרבה אנשים מחוץ לשוק העבודה, וכדי למצוא תחום פרנסה חדש חלקם יכולים לעבור הסבת מקצוע. המקצועות הללו לא דורשים הכשרה ארוכה ויכולים להוציא אתכם מהר לדרך חדשה

צילום: ניב אהרונסון

הוצאת לחל"ת או שפוטרת? זו דווקא הזדמנות לרכוש מקצוע חדש, בטווח קצר ולשפר את סיכוייך להרוויח שכר גבוה יותר.

על פי נתוני משרד האוצר, השכר הממוצע של העובדים שהוצאו לחלת הוא 6,342 שקלים לחודש, כשרבים מהם לא יחזרו לעבודה וחלק מהעובדים הוחזרו לעבודה במשרה חלקית בלבד. בנוסף, מתברר כי רוב מי שהוצא לחלת וסביר שלא יחזור לעבודה, הם העובדים החלשים בעלי פריון נמוך. קבוצת הגיל שנפגעה ביותר הם אלו שגילם נמוך מ-34. למעשה, כמחצית מהמושבתים הגיעו משישה ענפים - חינוך, שירותי מזון ומשקאות, שירותי משקי בית, קמעונאות, תעשיה ומסחר סיטוני.

אתר 'לימודים בישראל' (universities-colleges) שמרכז את כל המידע הקיים בנושא לימודים על תיכוניים ואקדמיים בישראל, דגם עבורנו מספר מקצועות שאינם דורשים הכשרה ארוכה ושיניבו שכר מעל 7,000 שקלים בחודש.

ענפים עיקריים שנפגעו בתקופת הקורונה. 22 במאי 2020. משרד העבודה והרווחה, אתר רשמי
לא נעים. הענפים העיקריים שנפגעו מהקורונה/אתר רשמי, משרד העבודה והרווחה

רפרנטים בביטוח

משך לימוד: רפרנט כללי (אלמנטרי); רפרנט פנסיוני; רפרנט עסקי; רפרנט תפעולי - 4-5 חודשים.

דרישות קבלה: תנאי הקבלה משתנים מקורס לקורס. לקורס ביטוח אלמנטרי או פנסיוני יש צורך בדרך כלל ב-12 שנות לימוד, גיל 18 ומעלה ומבחני מיון וכניסה.

שכר ממוצע: 7,000-8,000 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חשב שכר

חשב שכר אחראי על ניהול הפן החשבונאי בארגון של שכר העובדים וזכויותיהם הפיננסיות והסוציאליות. בפועל, החשב מפיק את תלושי השכר של העובדים בארגון ומתפקידו לדאוג להעברת דיווח מתאים לרשויות המס כנדרש בחוק. במסגרת עיסוקו הוא נדרש לגלות בקיאות בשורה ארוכה של נושאים: החל מחוקי עבודה, תקנות והוראות של מס הכנסה וביטוח לאומי, הפרשות פנסיוניות וביטוחים, רכבי חברה, מכשירים ניידים, תווי קנייה ושורה ארוכה של סעיפי הוצאות.

משך לימוד: 9 חודשים. באופן עקרוני, הלימודים מחייבים נוכחות פיזית בכיתות אולם מכללת טסטמי, מציעה לסטודנטים לרכוש את המקצוע מבלי לצאת מהבית, באמצעות שימוש בהרצאות מקוונות. חיים מולכו, מנכ"ל המכללה, שנחשבת לוותיקה בישראל, מסביר כי ניתנת גישה בלתי מוגבלת לחומר הקורס, תוך ליווי ותמיכה והכנה לקראת הבחינה.

דרישות קבלה: 12 שנות לימוד.

שכר ממוצע: 7,000 עד 15 אלף שקל.

מפעילי מכונות וחרטי CNC

משך לימוד: כ-6 חודשים.

דרישות קבלה: 10-12 שנות לימוד לפחות (משתנה ממוסד למוסד), ידע בשרטוט טכני, ריאיון קבלה.

שכר ממוצע: מפעיל וחרט CNC מרוויחים בין 8,000 לעשרת אלפים שקל, מתכנתי מכונות מרוויחים 10-12 אלף שקל.

שיעור דורשי העבודה בשירות התעסוקה בתקופת הקורונה לפי ענפים. 22 במאי 2020. משרד העבודה והרווחה, אתר רשמי
שיעור דורשי העבודה לפי ענפים/אתר רשמי, משרד העבודה והרווחה

נציג מכירות בביטוח

משך לימוד: שנה עד שנה וחצי.

דרישות קבלה: תנאי הקבלה משתנים מקורס לקורס.\, לקורס ביטוח אלמנטרי או פנסיוני יש צורך בדרך כלל ב-12 שנות לימוד, גיל 18 ומעלה ומבחני מיון וכניסה.

שכר ממוצע: 7,000 עד עשרת אלפים שקל.

סחר בינלאומי

משך לימוד: 100-120 שעות.

דרישות קבלה: 12 שנות לימוד, ניסיון בעבודה בתחום הייבוא והייצוא, סחר חוץ, שילוח ומכס. מבחני כניסה במקצועות אנגלית, מתמטיקה, עברית.

שכר ממוצע: 7,000 עד 10 אלפים שקל, בהתאם לתפקיד.

עמילות מכס

משך לימוד: 4 חודשים - 200-350 שעות.

דרישות קבלה: גיל 23 ומעלה, תושבי מדינת ישראל. בגרות מלאה, ניסיון של שנתיים כפקיד רישוי, ניסיון בפעולות במכס של שנתיים אצל סוכנים בעלי ותק של לפחות חמש שנים.

שכר ממוצע: בין 7,000 ל-10 אלפים שקל בהתאם לתפקיד.

מכס בנתב"ג 2 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
פעילות מוכסים בנתב"ג/ראובן קסטרו

מזכירות רפואית

משך לימוד: כ-400 שעות לימוד. קורס מזכירה רפואית בכירה נמשך 3-9 חודשים.

דרישות קבלה: 12 שנות לימוד, מבחני כניסה במתמטיקה, אנגלית ויישומי מחשב, ועדת קבלה.

שכר ממוצע: בין 6,000 ל-7,000 שקל בדרך כלל, אבל אפשר להרוויח יותר ומזכירה בכירה מגיעה לשכר גבוה יותר.

מנהל חשבונות 1+2

משך לימוד: 350 - 285 שעות לימוד (בין חמישה לעשרה חודשים).

דרישות קבלה: 12 שנות לימוד (או 11 שנות לימוד ומעבר מבחן במתמטיקה), ועדת קבלה.

שכר ממוצע: 7,000-9,000 שקל

הייטק

משך לימוד: ההסבה מתקיימת במסגרת קורסים לתעודה שאורכם כמה חודשים עד שנה. קיימים מסלולי בוטקאמפ ממשלתיים שאורכם שלושה עד חמישה חודשים.

דרישות קבלה: חלק מהמסלולים מיועדים לאקדמאים מענפי מדעים והנדסה בלבד (לעיתים נדרש תואר שני), מסלולים אחרים פתוחים גם למי שאינם אקדמאים.

שכר: משתנה בהתאם לתפקיד. בתחומים מבוקשים במיוחד כגון למידת מכונה, דבאופס, דאטה סיינס השכר יכול להגיע לטווח של 10-30 אלף שקל למתחילים ולעלות בהתאם עם הוותק.

יואב מלמד, מייסד המיזם החברתי "משרות הייטק ושיווק ללא ניסיון", מרחיב:

"קיימים שלושה סוגי הכשרות מרכזיים בתחום ההסבה להייטק, וכולם מתמקדים בעיקר בקורסי פיתוח תוכנה. האחד מועבר במכללות מקצועיות לתפקידי תוכנה (בעלות של כ-15,000 שקל למשך כשנה). השני בבוטקאמפים (מחנות תכנות) שמתמקדים בכתיבת קוד (בעלות של כ-20,000 שקל למשך 3 חודשים) והשלישי בתוכניות הסבה של אקדמאים לפיתוח ואוטומציה (ללא עלות אך בהסכמה למבנה שכר מדורג למשך חצי שנה).

"יש למעשה יחס הפוך בין משתנה הכישורים לבין משתנה העלות: ככל שהסטודנט מגיע לתחילת ההכשרה עם יותר סממנים לניבוי הצלחה עתידית (תואר אקדמי בהצטיינות, ציון פסיכומטרי גבוה, יכולות מתמטיות מוכחות) - כך פתוחות בפניו יותר דלתות. הוא יוכל להירשם להכשרה חינמית עד זולה ולטווח זמנים של שלושה עד שישה חודשים. השכר שיוכל ליהנות ממנו בסיום ההכשרה יהיה באיזור 12,000 שקל לטווח של שנתיים, שלאחריו עשוי להיות מוכפל לאיזור 20,000-25,000 שקל. ביתר המסלולים השכר ינוע בין 8,000 ל-12,000 שקל מן היום הראשון, תוך ניסיון של המוסד המכשיר לדאוג להשמת הבוגר בחברת הייטק אך ללא התחייבות להצלחה.

"אפשרות נוספת היא ללמוד במכללות המקצועיות בלבד תפקידים שנחשבים לפשוטים בהרבה, כמו בדיקות תוכנה ידניות או ניהול רשתות תקשורת ומחשבים. יש להם ביקוש גבוה בשוק ללא צורך להתמודד עם 'תחרות' מול בוגרי תואר אקדמי במדעי המחשב או הנדסת תוכנה. עם זאת, מדובר בשכר התחלתי נמוך יחסית של כ-7,000 שקל".

פחח בעבודה. יותם רונן
תחום מאתגר עם שכר מכובד. פחח רכב/יותם רונן

תועמלנות רפואית (נציגים רפואיים), מכירות מכשור רפואי

משך לימוד: לימודי תעודה שאורכם כשלושה חודשים. מסלולי הסבה לאקדמאים נמשכים בין ארבעה לחמישה חודשים.

דרישות קבלה: מסלולי האקדמאים מיועדים לבוגרי תואר ראשון בתחומים שונים בעלי ממוצע גבוה. קורסים אחרים מיועדים ליזמים ואנשי שיווק בתחומי מדעי החיים והרפואה.

שכר: שכר התחלתי ממוצע לתועמלנים ומשווקים בין 10 ל-11 אלף שקך לחודש. מנהלים וראשי צוותים וכן עובדים עם ותק מגיעים לשכר שבין 15 ל-20 אלף שקלים בחודש.

פחחות

משך לימוד: לימודי תעודה בהיקף מספר חודשים עד חצי שנה.

דרישות קבלה: 10 שנות לימוד, מבחני כניסה במתמטיקה ועברית, ועדת קבלה.

שכר ממוצע: כ-10 אלפים שקל בחודש.

רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: "מדובר באחד מהתפקידים היותר מכניסים בעולם המוסכים, כאשר התמדה בתחום יכולה להקפיץ את השכר ל-15 אלף שקל תוך מספר שנים.

מפקחי בנייה

משך לימוד: 4-6 חודשים.

דרישות קבלה: ניסיון ו-וותק בתחומי הבניה והאדריכלות.

שכר ממוצע: שכר ממוצע למפקחי בניה נע בין 10 ל-12 אלף שקל בחודש. עובדים ותיקים ומנוסים משתכרים 15 אלף שקל ולמעלה מכך. לעיתים שכרם ניתן כאחוזים מתוך הפרויקט.

בנייה בעיר באר שבע. ShutterStock
בענף משגשג כמו הבנייה יש הרבה אפשרויות/ShutterStock

מנהלי עבודה בבניה

משך לימוד: לימודי תעודה שאורכם נע 5-12 חודשים.

דרישות קבלה: הקורסים מיועדים לאקדמאים בתחומי ההנדסה והאדריכלות בעלי ניסיון של שלוש שנים בתחום הבנייה, להנדסאים עם ניסיון של שלוש שנים בתחום הבניה וכן לקבלנים ומנהלי עבודה עם ניסיון משמעותי.

שכר ממוצע: 10-15 אלף שקל למנהלים בתחילת הדרך, עובדים ותיקים יותר מגיעים לשכר של 20 אלף שקל ויותר.

עובד בניין

משך לימוד: קורס טפסנות לוקח בין חודש לחודשיים. טפסנות בטון היא הכינוי לעיסוק בטפסות, ולמעשה, עבודת הטפסנות היא העיסוק ביצירת תבניות ליציקת בטון. הטפסות ישאו את הבטון כל זמן שהוא נוזלי, ולאחר שהוא יתקשה ויתמצק ניתן להסיר את אותן.

דרישות: לטפסנות סוג 3 - גיל 18 ומעלה, 10 שנות לימוד, שנתיים של ניסיון בעבודה מעשית בתחום הבנייה אצל קבלנים רשומים. לקורס סוג 5 - 10 שנות לימוד, מעל גיל 18, חמש שנות ניסיון בתחום הבנייה אצל קבלנים רשומים.

שכר ממוצע: במדינת ישראל יש הסכם קיבוצי שמחייב לשלם שכר שגבוה ב-20 אחוז משכר המינימום המשולם בשוק ותנאים נוספים על פי ההסכם. השכר שמשולם בתחילת הדרך ענע בין 6,000 ל-7,000 שקל ברוטו, כאשר לאחר שלוש שנות ניסיון הוא מזנק ל-10 אלפים שקל.

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מסבירים כי עובדי ענף הבנייה זוכים לתנאי עבודה משופרים ולהגנות נדיבות במסגרת ההסכם קיבוצי ענפי. תנאים אלו חלים על כל העובדים - הן הזרים והן הישראלים - וביניהם חופשות ובדרגות ניהול גם הפרשה לקרנות השתלמות.

חשמלאי רכב

משך לימוד: התחום נלמד במסגרת לימודי תעודה בתחום האוטוטרוניקה שאורכם מספר חודשים. קיימים מסלולי השלמה מקוצרים בהתאם לרקע המקצועי.

דרישות קבלה: ניסיון בעבודה במוסך חשמל רכב, מכונאות רכב או צמ"ה, וועדת קבלה.

שכר ממוצע: בין 8,000 ל-9,000 שקלים לחודש.

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
תחום ההייטק נשאר בחוד החנית, גם בשכר/ShutterStock

לסיכום אומר עידו רוזנר, מנכ"ל חברת טרפיקו, מפעילת אתר 'לימודים בישראל' (universities-colleges): "בממשלה הכריזו לאחרונה על ייעוד תקציב של כ-300 מיליון שקל להכשרות מקצועיות שיסייעו למובטלים להתחיל פרק ב' בשוק העבודה, אולם הם אינם אינם יכולים לסמוך רק על כך. ניסיון העבר מלמד כי במהלכים מסוג זה, נפלו לא אחת פגמים שהקשו על ישום יעיל שלה. לפיכך, מומלץ שלא להמתין לממשלה אלא לעשות את ההסבה המתבקשת כבר בעת הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully