וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחה שאחראי למדיניות הקורונה בשבדיה מתנצל: "יותר מדי מתו"

3.6.2020 / 22:26

כמעט 4,500 איש מתו מקורונה בשבדיה, שיעור תמותה גבוה יותר מאשר אצל שכנותיה שהטילו סגר נוקשה, ועתה מודה האפידמיולוג הראשי שלה: "היינו יכולים לפעול טוב יותר מאיך שפעלנו". הממשלה, שנקטה יד מקלה ביחס להתפרצות, תחקור את התנהלותה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

האפידמיולוג הראשי בשבדיה אמר היום (רביעי) המדינה הייתה צריכה לעשות יותר במאבק בנגיף הקורונה ולמנוע מקרי מוות רבים יותר מאשר אלו שנרשמו אצל שכנותיה. אנדרס טגנל, שאחראי על מדיניות הבריאות הציבורית, אמר כי במבט לאחור, שבדיה הייתה צריכה לעשות יותר.

כמעט 4,500 איש מתו מקורונה בשבדיה, שיעור תמותה גבוה יותר מאשר בדנמרק, נורבגיה ופינלנד, שכנותיה הסקנדינביות, והביקורת על החלטת הממשלה שלא להטיל סגר דומה לזה שהוטל במקומות אחרים באירופה גוברת.

"אילו היינו נתקלים באותה מחלה, כשאנו יודעים מה שאנו יודעים עליה היום, אני חושב שבסופו של דבר היינו עושים משהו בין מה ששבדיה עשתה לבין מה ששאר העולם עשה", אמר טנגל לרדיו השבדי. "כן, אני חושב שהיינו יכולים לפעול טוב יותר מאיך שפעלנו, ברור".

שבדים מבלים בפאב בשטוקהולם, במהלך משבר הקורונה. 26 במאי 2020. אי-פי, AP
שבדיה פעלה בניגוד לשכנותיה. פאב בשטוקהולם, בחודש שעבר/AP, אי-פי

בעוד שרוב מדינות אירופה, כולל נורבגיה, דנמרק ופינלנד, סגרו בתי ספר, חנויות ועסקים, והשביתו את מרבית פעילות החברה, שבדיה הסתמכה יותר על צעדים וולונטריים, ריחוק חברתי ועצות בסיסיות לשמירה על הגיינה כדי למנוע את ההתפרצות. היא עצרה את הביקורים בבתי האבות בסוף מרץ, אולם כמחצית מהמתים במדינה היו בקרב קשישים המתגוררים במוסדות אלו.

טנגל אמר שקשה לדעת אילו צעדים שננקטו במקומות אחרים היו יכולים להיות היעילים ביותר עבור שבדיה. "אולי נגלה את זה עכשיו שאנשים התחילו להסיר צעדים בזה אחר זה", אמר. "ואז אולי נקבל מידע כלשהו על מה, בנוסף למה שעשינו, היינו יכולים לעשות בלי לאמץ סגר מוחלט".

מוקדם יותר השבוע אמר ראש הממשלה סטפן לופבן כי הממשלה תפתח בחקירה סביב הטיפול במגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully