וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי יחזקאל אדירם ("ידיעות אחרונות") הלך לעולמו בגיל 83

3.6.2020 / 9:41

אדירם שימש במשך 64 שנותיו ב"ידיעות אחרונות" ככתב המשפט. הוא חשף בשנת 1959 את פרשת יוסל'ה שוחמכר. בשנות השישים והשבעים פיתח נוהג של הסגרת עבריינים מבוקשים למשטרה. בנו ספד לו: "היית העיתונאי הכי טוב בעולם והאבא הכי טוב שיכולתי לדמיין"

יחזקאל אדירם. Creative Commons
64 שנים כתב משפט. אדירם/Creative Commons

העיתונאי יחזקאל אדירם הלך לעולמו בגיל 83. במשך כל הקריירה הארוכה שלו בעיתון "ידיעות אחרונות", שנמשכה משנת 1953 ועד 2017, שימש ככתב לענייני משפט. הוא נולד בעיר פוניבז' שבליטא. בשנת 1949 עלה לישראל ולמד בבית-הספר היסודי "ביל"ו" בתל אביב ובמדרשיית נעם. בחודש מרץ 1953 הצטרף כאמור לידיעות אחרונות, שם שימש כתב במשך 64 שנים. בשנת 1959 חשף את פרשת יוסל'ה שוחמכר.

בשנות השישים והשבעים פיתח נוהג של הסגרת עבריינים מבוקשים למשטרה. אסירים נמלטים ועבריינים שהמשטרה חיפשה נהגו לפנות לאדירם, לספר את סיפורם לעיתון, ולהסגיר עצמם למשטרה כשצלם של העיתון עוקב אחרי התהליך. הוא זכה לתואר "המסגיר הלאומי". המקרה הידוע ביותר של הסגרה קרה באוגוסט 1988, כאשר הרוצח הרצל אביטן נמלט מהכלא. בעוד המשטרה עורכת אחריו מצוד בכל הארץ, טילפן אביטן לאדירם, והתראיין מן המסתור שבו התחבא. בסופו של דבר, הסגיר את עצמו.

בשנת השבעים של המאה העשרים היה אדירם חבר מרכז הליכוד, והתמודד בשם התנועה פעמיים על ראשות עיריית חולון. הוא לא נבחר, ושימש כראש האופוזיציה בחולון. משנת 1997 ועד שנת 1999 כיהן כיו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב. במשך עשרות שנים שימש כחבר ועד העיתונאים ב"ידיעות אחרונות" ובהמשך שימש כיו"ר ועד העיתונאים.

בנו אריאל ספד לו בפייסבוק: "אבא שלי, אהוב לבי, המגדלור של חיי, הסגיר את נשמתו לבורא הלילה.
רציתי להגיד לך, עוד בחייך, שהיית העיתונאי הכי טוב בעולם. אני יודע שזה נשמע כמו בן שמעריץ את אבא שלו, אבל זו פשוט האמת. מעולם לא פגשתי אדם שנחוש להוציא מכל בן אדם בעולם את הסיפור הכי טוב שלו. ורציתי להגיד לך, בנימה אישית, לסיום, שהיית האבא הכי טוב שהיה לי והאבא הכי טוב שיכולתי לדמיין או לאחל לעצמי. ואני מקווה להיות, בזכותך, אבא טוב לא פחות. אני אתגעגע. אני כבר כל כך מתגעגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully