וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיי פלסטינים חשובים": מאות מחו בי-ם ובחיפה על הירי בעיר העתיקה

המפגינים התאספו במחאה על מותו של איאד אל-חלאק, בעל צרכים מיוחדים שנורה למוות בבירה לאחר שנחשד כחמוש. לאחר שמפגינים חסמו את מסילת הרכבת הקלה בירושלים ושיבשו את פעילותה לזמן מה, שלושה נעצרו. המשפחה פנתה לבית המשפט: מבקשים העתק של הסרטונים המתעדים את התקרית

צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

מאות בני אדם הפגינו הערב (שלישי) בחיפה ובירושלים במחאה על מות איאד אל-חלאק, שנורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה בבירה.

אל-חלאק, שהיה בדרכו למוסד לבעלי צרכים מיוחדים, נחשד כי הוא נושא אקדח - אף כי לא היה חמוש כלל. השוטרים שחשדו בו קראו לו לעצור אך הוא נמלט, ושני שוטרי מג"ב רדפו אחריו עשרות מטרים עד שפנה למתחם אשפה ללא מוצא - וירו בו למוות.

הפגנת מחאה על מותו של איאד אל-חלאק במושבה הגרמנית, חיפה, 2 ביוני 2020. יואב איתיאל
ההפגנה בחיפה/יואב איתיאל
הפגנת מחאה על מותו של איאד אל-חלאק במושבה הגרמנית, חיפה, 2 ביוני 2020. יואב איתיאל
ההפגנה בחיפה/יואב איתיאל

בחיפה, מפגינים צעדו במושבה הגרמנית משדרות בן גוריון דרך ואדי ניסנס עד לדרך העצמאות, ואף חסמו אותה למספר דקות בכמה מוקדים. המשטרה נערכה במקום בכוחות גדולים, אך נמנעה מלהתערב. בין היתר, הניפו המפגינים שלטים עליהם נכתב "חיי פלסטינים אינם הפקר" ו-"Palestinian Lives Matter".

בירושלים צעדו המוחים במרכז העיר, וחסמו בשלב מסוים את מסילת הרכבת הקלה ברחוב יפו ואף שיבשו את פעילותה לזמן מה. כוחות משטרה פינו אותם, ועצרו שלושה מהם. במקביל, רבה של ירושלים אריה שטרן הגיע היום לביקור תנחומים בבית משפחת אל-חלאק, יחד עם המשנה לראש העירייה, פלר חסן נחום.

"אני מבקש לגבות את מג"ב ירושלים על עבודתם הקדושה למען ביטחונם של תושבי ירושלים, ויחד עם זאת להביע צער ותנחומים על מותו של איאד. סולידריות במקרה כזה היא מתבקשת מכל אחד מאיתנו, יחד עם גינוי ברור למעשה טרור", מסר הרב שטרן. על דבריו הוסיף המשנה לראש העירייה נחום: "באתי לנחם את המשפחה והקשבתי יחד עם הרב הראשי לסיפורו של הילד המיוחד והרגיש. הכאב של אמא שמאבדת את בנה הוא בלי צבע או דת. עלינו לעשות הכל כדי למנוע מקרים טרגיים כאלה בעתיד".

עוד בוואלה!

משפחתו של איאד לא מאמינה שישלמו על מותו: "לא יעשו דבר כי הוא פלסטיני"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב הראשי של י-ם, אריה שטרן, בבית משפחת אל-חלאק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההפגנה בחיפה, יוזמת תנועת צעירי "חראק חיפה", שבאה יומיים אחרי הפגנה של מפלגת בל"ד, נמשכה כשעתיים וחצי. המפגינים הניפו דגלי פלסטין, קראו קריאות לאומניות ואנטי ציוניות ונשאו שלטים בערבית, אנגלית ועברית.

המשטרה שנערכה בסמוך בכוחות גדולים הכריזה אמנם במגפון כי ההפגנה לא חוקית אולם מול המפגינים הסתפקה בנוכחות צנועה של קומץ שוטרי תחנת חיפה, אנשי יס"מ ופרשים שרק ניצבו מנגד ולא התערבו. מספר פעמים המפגינים חסמו לדקות ספורות את דרך העצמאות, הכביש הבינעירוני החוצה את העיר התחתית של חיפה, ולסירוגין צמתים בשדרות בן גוריון ושאר הרחובות בהן צעדה, אבל אח"כ לקריאת המארגנים המשיכו בדרכם. לא נישאו נאומים. חברי כנסת ומנהיגים בציבור הערבי לא השתתפו. ההפגנה הסתיימה בשירת שיר המולדת הפלסטיני "מאוטני". אח"כ התפזרה.

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
שני קליעים נמצאו בפלג גופו העליון. איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

משפחתו של איאד פנתה לבית משפט השלום בירושלים בבקשה שיורה למח"ש להעביר להם העתקים של סרטונים המתעדים את התקרית. בעיר העתיקה ישנן מצלמות רבות של המשטרה ושל העירייה, וכך גם במקום בו נורה אל-חלאק.

בדיון שנערך היום הסביר עורך הדין של המשפחה, ג'אד קאדמני, כי אחרי שהשוטרים נחקרו ושוחררו אין עוד סיבה למנוע העברה של התיעודים. "אנחנו סבורים שהעברת העותק של הסרטונים לא תפגע בחקירה ולכן זכותה של המשפחה לראות איך זה קרה ואת השניות האחרונות של רעיו של המנוח. אני סבור שבאמת אין מקום לשיבוש הליכי חקירה אם הבקשה תתקבל", אמר. מחר צפוי להתקיים דיון בעניין העברת הסרטונים לבני המשפחה, לאחר שהיום הורה בית המשפט למח"ש, למשטרה ולעירייה לתפוס את כל הסרטונים הנוגעים לזירת האירוע.

חקירת מח"ש לגבי הירי נמשכת, לאחר ששני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית נחקרו. אחד מהם שוחרר לביתו ללא תנאים והשני למעצר בית. הם טוענים כי פעלו לפי הנהלים לאחר שדווח להם על מחבל. בנתיחת הגופה של אל-חלאק נמצאו שני קליעים בפלג גופו העליון, ובתחילת השבוע נערכה הלווייתו בהשתתפות מאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully